شناسهٔ خبر: 205523 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرحوم پرتوی الگوی بی بدیل در فن عکاسی انقلابی بود

تهران بزرگ- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مرحوم حسین پرتوی ثبت کننده ماندگارترین قاب های انقلاب بود گفت:مرحوم پرتوی الگوی بی بدیل در فن عکاسی انقلابی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «احمد مسجد جامعی» عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از مرحوم پرتوی که در موزه دینی امام علی(ع) تهران برگزار شد افزود: این عکاس انقلابی توانست در روزهای پیروزی انقلاب و هشت ساله جنگ تحمیلی عکس های ماندگاری را از خود به جای بگذارد که حال و هوای آن روزها را برای مردم به جای بگذارد.

وی با بیان اینکه در زمان حیاتش جایی از شهر به نام این هنرمند ارزشی و انقلابی کشورمان به یادگار مانده است گفت: باید از وجود این هنرمندان تقدیر کنیم و مکانی را به یاد این فرهیختگان به ثبت برسانیم.

مسجد جامعی با بیان اینکه در زمان وزارت خود با همکاری هنرمندان الگوهای نقش برجسته را از برخی کشورهای همسایه و بلوک شرق مورد استفاده قرار دادیم اظهار داشت: باید چهره هنرمندان ارزشمند را در قاب نقش برجسته گنجاند و در میادین مختلف نصب کرد.

همچنین «محمد نوروزی» از شاگردان این مرحوم به شخصیت پرتوی اشاره کرد و گفت: عکاس خبری باید چشم حقیقت بین داشته باشند که این عکاس تا پایان عمر حق قضاوت و دستکاری در عکس را برای شاگردانش ممنوع کند.

وی ادامه داد: عکاس خبری ناظر است و باید سعی کنیم این الگوهای پرتوی را در کار عکس حفظ کنیم.

عکس مربوط به بیعت همافران ارتش شاهنشاهی با سید روح الله خمینی خمینی در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۵۷از عکس های بیاد ماندنی مرحوم پرتوی است.

تهرام7247/7243/564

نظر شما