شناسهٔ خبر: 20525552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

ایران پرچم‌دار کرامت انسانی است

خبرگزاری شبستان: تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه ایران پرچم‌دار کرامت انسانی است، گفت: امروز مشکلات استکبار با ایران بر سر همین موضوع است که ایران معتقد است نباید به مردم کشورها از جمله بحرین ظلم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز درمراسم افتتاح برنامه‌های دهه کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: با احیای امر اهل بیت(ع) در جامعه، پیروان اهل بیت(ع) در عالم فراگیر خواهند شد.

 

وی تصریح کرد: اگر مردم دنیا نسبت به زیبایی کلام اهل بیت(ع) آگاه شوند و زیبایی زندگی پاک و با اخلاق و با معنویت را احساس کنند به سمت آنها روی خواهند آورد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر خود سازی در پرتو تعالیم اسلام تاکید کرد: انسان مومن در پرتو عبودیت خداوند می‌تواند به سبک زندگی اسلامی دست پیدا کند و کسی که اراده خداوند را حاکم بر تمام ذرات‌ هستی بداند می تواند به سعادت برسد.

 

وی نگاه توحیدی به عالم خلقت را اولین گام برای رسیدن به کرامت عنوان کرد و افزود: کسی که بتواند در راه خدا از جان و مال خود بگذرد می‌تواند به کرامت برسد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه رفتار مدیران با زیر مجموعه های خود باید بر اساس کرامت باشد تصریح کرد:  کرامت یکی از اصول نظام اسلامی  است و ارباب رجوع باید احساس کند که کرامت او حفظ می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه را شکل دهد، عنوان کرد: نظام‌سازی در اسلام در پرتو اعتقاد به خداوند و ارتباط اجتماعی، دگرخواهی را شکل می‌دهد،

 

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروزه مدعیان حقوق بشر گوش انسان‌ها را کر کرده‌اند گفت: این در حالی است که  رویکردهای استکباری که در جهان دنبال می‌شود نشان از حرکت در مسیر خلاف کرامت انسانی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه ایران پرچم‌دار کرامت انسانی است، گفت: امروز مشکلات ایران با استکبار بر سر همین موضوع است که ایران معتقد است نباید به مردم کشورها از جمله بحرین ظلم شود.

 

وی تاکید کرد: آنچه  از دهه کرامت می‌آموزیم این است که اگر دنیا با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا شود موفقیت و سعادت حتمی است و به همین دلیل باید کلام اهل بیت(ع) و سبک زندگی کریمانه را ترویج دهیم.

 

 

نظر شما