شناسهٔ خبر: 2050097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت:

تهیه شناسنامه تأسیساتی از ضروریات پدافند غیرعامل است

در راستای همکاری در اجرای پدافند غیرعامل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، شناسنامه تأسیسات مختلف که از لحاظ پدافند غیرعامل دارای اهمیت و ضروری و از لحاظ فنی و تکنیکی بسیار کارگشا است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: بالا بودن روحیه و توان مقاومت و بازدارندگی کشور در مقابل تهدیدات دشمن را از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، سید مصطفی موسوی در مراسمی که به‌ مناسبت هفته پدافند غیرعامل، در کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیرعامل استان در شهرک صنعتی بشل سوادکوه برگزار شد، اظهار داشت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌ عنوان کانون‌های تولید، صنعت و اشتغال در هر منطقه، دارای اهمیت فراوانی است که در مواقع حساس، طبیعتاً مورد توجه هستند و عدم وجود پیشگیرانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، بالا بودن روحیه و توان مقاومت و بازدارندگی کشور در مقابل تهدیدات دشمن را از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل دانست و افزود: در راستای همکاری در اجرای پدافند غیرعامل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، شناسنامه تأسیسات مختلف که از لحاظ پدافند غیرعامل دارای اهمیت و ضروری و از لحاظ فنی و تکنیکی بسیار کارگشا است.

موسوی بیان داشت: یکی از استفاده‌های مهم از این شناسنامه، راه‌اندازی سیستم PM است که با راه‌اندازی این سیستم، در فواصل زمانی مشخص، بازبینی می‌شوند و در صورت نیاز، بازنگری و بازسازی می‌شود تا برای تعمیر دچار صرف هزینه‌های مضاعف نشویم.

وی نیروگاه CHP را یکی از مصادیق پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: این نیروگاه در چند شهرک و ناحیه صنعتی از جمله شهرک صنعتی بشل سوادکوه وجود دارد که ۲۵ مگاوات برق تولید می‌کند و اولویت اصلی آن، سرویس دهی به این شهرک صنعتی است و مازاد آن برای مصارف دیگر استفاده خواهد شد.

موسوی یادآور شد: به‌ منظور تأمین امنیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، نصب دوربین‌های مدار بسته در بعضی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های شرکت در حوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد و افزود: دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان، تهیه شناسنامه تأسیساتی، تشکیل کمیته پیگیری و تهیه و استقرار ماشین‌های اطفاء حریق و احداثایستگاه آتش‌نشانی، مصادیق پدافند غیرعامل بوده که از جمله فعالیت‌ها و همکاری‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در سالجاری است.

نظر شما