شناسهٔ خبر: 20490207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرب و جرح فلسطینیان نزدیک مسجدالاقصی

نظامیان اشغالگر صهیونیستی به ضرب و جرح فلسطینیان تحصن کننده و نمازگزار نزدیک باب الاسباط مسجدالاقصی پرداختند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از رام الله ، ده ها شهرک نشین روز یکشنبه با حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی از طرف باب المغاربة یورش بردند. حدود یکصد شهرک نشین به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند. همچنان تنش در اطراف مسجد الاقصی ادامه دارد .نیروهای اسرائیلی به تظاهرکنندگان و اهالی قدس در اطراف ورودی های مسجد یورش می برند؛ معترضان می گویند تنها پس از برچیده شدن درهای الکترونیکی که مقامات اسرائیلی نصب کرده اند وارد مسجد می شوند.
پیشتر عکرمة صبری امام جماعت مسجد الاقصی به این خبرگزاری گفته بود اعتراضات تا زمانی که اقدامات جدید اسرائیل خاتمه پیدا کند، ادامه خواهد یافت. در همین حال ارتش صهیونیستی با یورش به روستای کوبر نزدیک رام الله به خانه جوان فلسطینی که دیروز سه صهیونیست را به هلاکت رساند حمله ور شد.
گزارش اختصاصی خبرگزاری صداوسیما 
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ؛ نظامیان رژیم صهیونیستی به ضرب و جرح فلسطینیان تحصن کننده و نمازگزار نزدیک باب الاسباط پرداختند. بامداد امروز درگیریهای شدید بین نظامیان اشغالگر اسرائیلی با فلسطینیان تحصن کننده نزدیک باب الاسباط مسجد الاقصی روی داد. درگیریها هنگامی آغاز شد که دهها فلسطینی در حال نماز خواندن نزدیک باب الاسباط بودند. همزمان با این درگیریها، صدها فلسطینی از جمله روحانیون مسلمان و مسیحی به منطقه رسیدند. نظامیان اشغالگر پیشتر به جوانان و زنان فلسطینی که مقابل باب الاسباط تجمع کرده بودند حمله کردند و آنان را مجبور کردند تا وارد خیابان اصلی شوند. نظامیان اسرائیلی برای متفرق کردن فلسطینیان از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند. آنان از ساعات نخستین بامداد امروز مانع رسیدن خبرنگاران به باب الاسباط شدند. 
از سوی دیگر هزاران نفر از شهروندان فلسطینی نماز  عشاء را در ورودی های باب الاسباط مسجد الاقصی برگزار کردند. نظامیان رژیم اشغالگر نیز حضور گسترده ای در این مکان داشتند. پس از آن درگیریهایی در باب الاسباط و باب الساهره مسجد الاقصی بین جوانان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی روی داد. نمازگزاران در مقابل درهای مسجد الاقصی شعارهایی ضد رژیم اشغالگر قدس سر دادند و تجاوزهای این رژیم را محکوم کردند. 

نهادهای مذهبی در قدس تعرضات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
­نهادهای مذهبی در قدس اقدام رژیم صهیونیستی در نصب گیت های الکترونیکی برای وروی های مسجد الاقصی و همچنین سایر تدابیر امنیتی جدید این رژیم را که منجر به تغییر واقعیت های تاریخی قدس خواهد شد رد کردند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نهادهای مذهبی در قدس با صدور بیانیه ای اعلام کردند:« ما در برابر تجاوز اسرائیل به مقدسات و خانواده های خود ایستادگی می کنیم و از جامعه جهانی می خواهیم به مسئولیتهایش برای توقف این تجاوزگری عمل کند».
این نهادها در بیانیه خود از عبدالله دوم پادشاه اردن که متولی رسیدگی به وضعیت مسجد الاقصی است و همچنین سایر رهبران عربی و مسلمانان خواستند تا به مسئولیتهایشان در قبال قدس عمل کنند و از همه ابزارهای  سیاسی و قانونی برای رویارویی با هتک مقدسات توسط اسرائیل و پایان دادن به اشغالگری  استفاده کنند.
رسانه های اسرائیلی اعلام کردند مقامات اسرائیل دوربین های پیشرفته ای را در ورودی های مسجد الاقصی نصب کرده اند تا جایگزین گیت های الکترونیکی شود، اقدامی که با مخالفت و اعتراض گسترده فلسطینی ها رو به رو شده است.
فلسطینی ها برای هشتمین روز متوالی به حضور خود در اطراف مسجد الاقصی ادامه می دهند و به تدابیر امنیتی جدید اسرائیل برای مسجد الاقصی اعتراض می کنند، نظامیان اسرائیلی نیز همچنان به مردم حمله می کنند.

­رژیم صهیونیستی از نصب دوربین های امنیتی جدید در مبادی ورودی مسجد الاقصی خبر داد. 
به گزارش آسوشیتدپرس از بیت المقدس ، دوربین های امنیتی جدید امروز در شرایطی در محل مشاهده شد که اسرائیل در واکنش به خشونتها و درگیری های چند روز گذشته اعلام کرده است گزینه جایگزین را به جای نصب گیت های بازرسی فلز یاب در مسجد الاقصی در دست بررسی دارد.  
اسرائیل از هفته گذشته تدابیر امنیتی را در مسجد الاقصی تشدید کرده است. فلسطینیان نیز در اعتراض به اقدامات اسرائیل برای افزایش کنترل خود بر مسجد الاقصی، اقدام به اقامه نماز جماعت در خارج از این محل کرده اند. 
در همین حال وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک جوان فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست در  شهرک العیزریه در شرق قدس خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد این جوان فلسطینی با جراحات متعدد ابتدا به بیمارستان دولتی اریحا و از آنجا به مجتمع پزشکی فلسطین منتقل شد و در آنجا به سبب شدت جراحات به شهادت رسید.
این در حالی است که جریانهای ملی فلسطینی و اسلامی در رام الله افزایش فعالیتهای ضد صهیونیستی را بطور گسترده در همه مناطق در روز یکشنبه خواستار شدند.
این جریانهای فلسطینی و اسلامی با صدور بیانیه ای به دولت رژیم اشغالگر در زمینه قرار دادن فلسطینیان در برابر عمل انجام شده و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی هشدار دادند. این جریانها همچنین خواستار قطع همه روابط با رژیم صهیونیستی و لغو همه توافقنامه های به امضا رسیده با این رژیم اشغالگر شدند.
همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی عملیات بازداشت گسترده ای را ضد فلسطینیان در کرانه باختری آغاز کرده اند به طوری که یک وزیر سابق فلسطینی و فرماندهان حماس را نیز بازداشت کرده اند.
شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یورش به مناطق مختلف کرانه باختری بیست و پنج شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.  نظامیان رژیم اشغالگر قدس عمر عبدالرزاق نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین را پس از یورش به منزل وی در شهر سلفیت در کرانه باختری بازداشت کردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی به دستور اویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم برای تخریب خانه فعال فلسطینی که روز جمعه سه شهرک نشین را کشت، وارد عمل شدند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ­رژیم صهیونیستی اکتبر سال دو هزار و پانزده برای مقابله با موج ­حملاتی که بر ضد شهرک نشینان صهیونیست شکل گرفته بود، دستور داد تدابیر تنبیهی بر ضد فلسطینیان از جمله ­تخریب خانه های آنها تشدید شود. بسیاری از گروهها و سازمانهای مدافع حقوق بشر این تدابیر را ­مجازات جمعی فلسطینیان تلقی می کنند.­
در همین راستا نظامیان صهیونیست پس از یورش به خانه یک شهید فلسطینی اموال آن را غارت و برادر وی را باز داشت کردند.  
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، نظامیان اشغالگر صهیونیست با یک بولدزر و یک خودروی زرهی به روستای المکبر و به خانه عمر العبد ، عامل و مجری عملیات حلمیش یورش بردند. نظامیان صهیونیست پس از حمله وحشیانه به خانه این شهید فلسطینی محتویات منزل وی را تخریب کرده و دست های پدر و مادر او را بسته و برادرش را بازداشت کردند. 
این در حالی است که پنج فلسطینی دیگر روستای المکبر نیز پس از درگیری با نظامیان اشغالگر زخمی شدند.

نظر شما