شناسهٔ خبر: 20484109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر دفاع در دیدار همتای عراقی‌:

حرکت‌های واگرایانه در عراق مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست

وزیر دفاع کشورمان، وحدت سرزمینی و یکپارچگی ملی در عراق را ضامن ثبات، امنیت و حفظ منافع همه اقوام و طوایف عراق دانست و گفت: حرکت‌های واگرایانه در عراق مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

صاحب‌خبر -


به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، پس از انجام مراسم استقبال رسمی سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از همتای عراقی خود عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی و ادای احترام وزیر دفاع این کشور به شهدای گمنام، وزیران دفاع ایران و عراق با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دو‌جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.
سردار دهقان در این دیدار طی سخنانی با تبریک پیروزی‌های اخیر نیروهای مسلح عراق در مبارزه با تروریسم و آزاد‌سازی موصل گفت: اعتقاد داریم این پیروزی جز با رشادت، دلیری، وحدت و انسجام کلیه طوائف، اقوام و مذاهب عراق تحقق نمی‌یافت و این پیروزی یک دستاورد بزرگ ملی برای این کشور محسوب می‌شود.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، وحدت سرزمینی و یکپارچگی ملی در عراق را ضامن ثبات، امنیت و حفظ منافع همه اقوام و طوایف عراق دانست و تصریح کرد: حرکت‌های واگرایانه در عراق مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.
دهقان با اشاره به حمایت برخی از کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم و هم دستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی در منطقه گفت: باید یک اجماع منطقه‌ای و جهانی علیه تروریسم و حامیان آنان ایجاد شود تا بتوان به ریشه‌کن شدن تروریسم امیدوار شد.
وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه امنیت عراق امنیت ایران است، اظهار داشت: بر این اساس با دولت و ملت عراق همکاری کرده و خواهیم کرد و به حمایت‌های خود ادامه خواهیم داد و همه توانمندی‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را در کنار توانمندی‌های عراق برای ایجاد امنیت و ثبات پایدار در این کشور و یک عراق قدرتمند به کار خواهیم بست.
وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند دوران مبارزه با داعش در دوران سازندگی عراق نیز با همه توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده ایم.
در این دیدار عرفان محمود الحیالی وزیر دفاع عراق نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به ایران و قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ دولت، ملت و نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران از عراق در مبارزه با تروریسم و نقش تعیین‌کننده این حمایت‌ها در پیروزی ملت عراق بر داعش تصریح کرد: ما با اتکاء به تجارب گذشته به دنبال آینده‌ای روشن هستیم.
وی با تمجید از نقش برجسته مرجعیت عراق، فتوای تاریخی حضرت آیت‌الله سیستانی را موجب بسیج ملت و پشتوانه‌ای عظیم برای ارتش عراق ذکر کرد، افزود: پیروزی ما با این فتوای تاریخی تضمین گردید.

نظر شما