شناسهٔ خبر: 20481751 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سردار دهقان در دیدار وزیر دفاع عراق:

حرکت‌های واگرایانه در عراق مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست

R1011202/P1011116/S1,11,13/CT12

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حرکت‌های واگرایانه در عراق را مورد قبول جمهوری اسلامی ایران ندانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، پس از انجام مراسم استقبال رسمی سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از همتای عراقی خود، آقای «عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی» و ادای احترام وزیر دفاع عراق به شهدای گمنام، وزیران دفاع ایران و عراق با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

سردار دهقان در این دیدار طی سخنانی با تبریک پیروزی‌های اخیر نیروهای مسلح عراق در مبارزه با تروریسم و آزادسازی موصل، گفت: اعتقاد داریم این پیروزی جز با رشادت، دلیری، وحدت و انسجام کلیه طوائف، اقوام و مذاهب عراق تحقق نمی‌یافت و این پیروزی یک دستاورد بزرگ ملی برای این کشور محسوب می‌شود.

وی، وحدت سرزمینی و یکپارچگی ملی در عراق را ضامن ثبات، امنیت و حفظ منافع همه اقوام و طوایف عراق دانست و تصریح کرد: حرکت‌های واگرایانه در عراق مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

وزیر دفاع با اشاره به حمایت برخی از کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم و همدستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی در منطقه، گفت: باید یک اجماع منطقه‌ای و جهانی علیه تروریسم و حامیان آنان ایجاد شود تا بتوان به ریشه‌کن شدن تروریسم امیدوار شد.

سردار دهقان با بیان اینکه امنیت عراق امنیت ایران است، اظهار داشت: بر این اساس، با دولت و ملت عراق همکاری کرده و خواهیم کرد و به حمایت‌های خود ادامه خواهیم داد و همه توانمندی‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را در کنار توانمندی‌های عراق برای ایجاد امنیت و ثبات پایدار در این کشور و یک عراق قدرتمند به کار خواهیم بست.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر دفاع عراق به ایران و امضای سند همکاری‌های دفاعی میان دو کشور، این روند را شتاب بخشیده، روابط مستحکمی را در حوزه دفاعی رقم زند.

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند دوران مبارزه با داعش در دوران سازندگی عراق نیز با همه توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است.

همچنین در این دیدار «عرفان محمود الحیالی» وزیر دفاع عراق نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به ایران و قدردانی از حمایت‌های بی دریغ دولت، ملت و نیروهای مسلح، به‌ویژه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، از عراق در مبارزه با تروریسم و نقش تعیین‌کننده این حمایت‌ها در پیروزی ملت عراق بر داعش تصریح کرد: ما با اتکا به تجارب گذشته به دنبال آینده‌ای روشن هستیم.

وی، پیروزی‌های اخیر بر داعش را حاصل همکاری ارتش، پلیس محلی، نیروهای بسیج، نیروهای ضد تروریسم و عشایر غیور و وحدت همه اقوام، طوائف و مذاهب در عراق دانست و گفت: امروز رابطه ارتش با ملت عراق رابطه فرزند –پدری است و همین پیوستگی موجب اقتدار ارتش عراق در مبارزه با ناامنی و دفع خطرات و تهدیدات شده است.

وزیر دفاع عراق با تمجید از نقش برجسته مرجعیت عراق، فتوای تاریخی حضرت آیت‌الله سیستانی را موجب بسیج ملت و پشتوانه‌ای عظیم برای ارتش عراق ذکر کرد افزود: پیروزی ما با این فتوای تاریخی تضمین گردید.

«عرفان محمود الحیالی»، دیدگاه‌ها، اهداف  و منافع مشترک ایران و عراق را زمینه توسعه روابط میان دو کشور دانست و بر گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های دفاعی-نظامی میان دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما