شناسهٔ خبر: 20476485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به وقایع اخیر در قدس اشغالی

تشکیلات خودگردان فلسطینی ارتباطش با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درمی آورد

تهران – ایرنا – محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی شامگاه جمعه اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطینی ارتباط خود را در تمامی سطوح با رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درمی آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین, محمود عباس پس از نشست سران تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: قدس شرقی پایتخت ابدی ملت ما و کشور ما است و حاکمیت این بخش و مقدسات آن از آن ما است و از آن حمایت خواهیم کرد و برای آزادی آن اقدام خواهیم کرد.
محمود عباس همچنین از مردم فلسطین و گروه های فلسطینی خواست تا با حفظ وحدت و یکپارچگی تمام توجهات را معطوف به مسجدالاقصی کنند.
وی همچنین خواستار برگزاری شورای مرکزی فلسطین برای بررسی شرایط قدس اشغالی و اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از آن شد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: ما به ارائه هرگونه کمک برای حمایت و پایداری مردم ما در قدس اشغالی ادامه خواهیم داد.
براساس آخرین آمارها ، در درگیری های امروز میان نظامیان صهیونیست و تظاهرکنندگان فلسطینی در کرانه باختری و بیت المقدس, سه فلسطینی به شهادت رسیدند و حدود 400 نفر زخمی شدند.
راهپیمائی هزاران تن از اهالی شهرهای مختلف فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری، قدس اشغالی امروز جمعه تحت عنوان ' جمعه خشم' در حمایت از مسجد الاقصی و مخالفت با اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و اهالی قدس برگزار شد.
به گزارش ایرنا، سه جوان فلسطینی جمعه گذشته در جریان یک درگیری با نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی به شهادت رسیدند. دو نظامی صهیونیست نیز در این درگیری کشته شدند.
در پی وقوع این حادثه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجدالاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جا بیاورند.
بسیاری از مقام های کشورهای اسلامی و بین المللی اقدام صهیونیست ها در بستن مسجد الاقصی را محکوم کردند.
شبک**9365**1392**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما