شناسهٔ خبر: 20465427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هلاکت و زخمی شدن چهار شهرک نشین در عملیات شهادت طلبانه

صدها هزار فلسطینی ساکن نوار غزه در حمایت از مسجدالاقصی و محکومیت سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قدس راهپیمایی کردند و در حوادث جمعه، 394 فلسطینی شهید و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما ؛ اعلام کابینه صهیونیستی بر ابقای گیت‌های ورودی مسجدالاقصی و ادامه ممنوعیت اذان در آن،‌ از نظر فلسطینیها اعلام جنگ ضد مسجدالاقصی است و به همین سبب، با تمام توان خود به دفاع از اولین قبله مسلمانان برخاستند.
آنها نماز در مساجد را تعطیل کردند و مقابل ورودی های قدس نماز خواندند سپس برای شکستن محاصره مسجدالاقصی به راه افتادند و به رژیم صهیونیستی اعلام کردند جانشان را فدای مسجدالاقصی می کنند.
همزمان،‌ صدها هزار فلسطینی ساکن نوار غزه در حمایت از مسجدالاقصی و محکومیت سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قدس راهپیمایی کردند.
مصاحبه ها:
- 1و2و3: شهروندان و معترضان فلسطینی 
- آخرین مصاحبه: باسم نعیم از مسئولان حماس

هلاکت سه شهرک نشین و زخمی شدن یک تن دیگر در عملیاتی در شمال کرانه باختری
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد یک جوان 19 ساله ساکن روستایی نزدیک رام الله در عملیاتی با سلاح سرد، سه شهرک نشین را در در شهرک حلمیش در شمال غرب رام الله کشت و یک شهرک نشین دیگر را نیز زخمی کرد.
 منابع خبری وابسته به رژیم اشغالگر که از به شهادت رسیدن مجری عملیات خبر داده بودند حال با عقب نشینی از خبر گذشته، اعلام کردند این فرد زخمی شده است.

صدها فلسطینی در نماز مغرب در مجاورت مسجد الاقصی حضور یافتند
شبکه تلویزیونی العالم و المیادین با پخش تصاویری مستقیم از اقامه نماز جماعت در مجاورت مسجد الاقصی، اعلام کردند صدها فلسطینی در اعتراض به نصب درهای الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی، برای ادای نماز مغرب در برابر باب الاسباط(یکی از درهای ورودی مسجد الاقصی) تجمع کردند و در این مکان به اقامه نمار مشغول شدند.
اعتراف رسانه های صهیونیستی به ناتوانی پلیس در کنترل اعتراضات فلسطینی‌ها
رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پلیس این رژیم مدت زمانی است که نمی تواند اعتراضات را در قدس و کرانه باختری رود اردن مهار و کنترل کند.  شاباک [دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی] به مقامات سیاسی این رژیم توصیه کرده است گیت های الکترونیکی نصب شده را برچیند زیر اوضاع بسیار خطرناک شده است و پلیس این رژیم درحال از دست دادن کنترل اوضاع است. 
همچنین فلسطینیان برای ادای نماز عشاء در نزدیک مسجد الاقصی، گروه گروه به سمت قدس رهسپار شده اند.

سیصد و نود و چهار شهید و زخمی در حوادث امروز فلسطین
 جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد در خشونت ها و درگیری های روز جمعه در شهر قدس و مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن دست کم سه فلسطینی شهید و 391 تن دیگر زخمی شدند. دو فلسطینی در حملات امروز نظامیان صهیونیست در اطراف شهر قدس به شهادت رسیدند و 109 تن دیگر زخمی شدند.
هلال احمر فلسطین افزود نظامیان اسرائیلی امروز همچنین به فلسطینی های معترض در شهر بیت لحم حمله و به طرف آنان تیراندازی، گاز اشک آور و بمب های صوتی شلیک کردند. بنا بر اعلام جمعیت هلال احمر  فلسطین دست کم  80 جوان فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی در بیت لحم زخمی شدند. در درگیری های روز جمعه فلسطینی ها با نظامیان اسرائیلی در روستای نبی صالح در حومه شهر رام الله هم دو جوان به ضرب گلوله زخمی شدند.
در تظاهرات روز جمعه فلسطینی ها در دو شهرک العیزریه و ابودیس در شرق قدس اشغالی در مخالفت به اقدامات امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی  یک جوان شهید شد و 89  فلسطینی دیگر  زخمی شدند.

محمود عباس هرگونه ارتباط با رژیم اشغالگر را تعلیق کرد
شبکه تلویزیونی العالم به نقل از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: رئیس تشکیلات خودگردان هرگونه ارتباط با رژیم اشغالگر را تا زمان ملغی شدن سیاست های این رژیم درمسجد الاقصی تعلیق کرده است.

نظر شما