شناسهٔ خبر: 20464834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شهادت 3 فلسطینی با گلوله صهیونیست ها

سه فلسطینی از جمله یک کودک 7 ساله در «روز جمعه یاری رساندن به مسجد الاقصی» و روز خشم فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی در قدس به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 در پی تجاوزهای مکرر هفته اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی از جمله کار گذاشتن گیت‌های ورودی، گروه‌های مختلف فلسطینی امروز را «جمعه خشم‌» و «یاری مسجد الاقصی» نامیدند و از تمام فلسطین و کشورهای اسلامی خواستند در اعتراض به این تعرض‌ها به خیابان بیایند. 
 
در پی اعلام قیام عمومی رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را در قدس تشدید کرد و به اندازه‌ای نیرو و موانع مختلف در قدس و اطراف مسجدالاقصی مستقر کرد که این شهر شبیه به پادگان نظامی شده است.
 
با شروع تظاهرات مردمی شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد یک کودک هفت ساله فلسطینی در شهرک الرام در قدس بر اثر استنشاق گازهای سمی که رژیم صهیونیسیتی علیه مردم استفاده کردند به شهادت رسید.
یک جوان فلسطینی به نام ابراهیم علی ناجی ابو جمعه هم در تیراندازی نیروهای امنیتی اسرائیل که در بخش شرقی قدس لباس مبدل پوشیده بودند، شهید شد.
به گزارش پرس تی وی شهادت یک جوان فلسطینی دیگر در شرق قدس اشغالی در درگیری با نظامیان صهیونیست تایید شده است.
شمار زخمی های فلسطینی نیز در درگیری با نظامیان اشغالگر در قدس و کرانه باختری به 300 نفر افزایش یافت.
 
 گفته می شود در درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر نیز دست کم 4 صهیونیست زخمی شده اند.
رژیم‌صهیونیستی از جمعه گذشته درهای مسجد‌الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بسته و معترضان به این اقدام را سرکوب می کند.
در غزه نیز هزاران فلسطینی در حمایت از مسجد الاقصی و مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
 
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در خطبه های نماز جمعه غزه گفت: ملت فلسطین اجازه تحقق توطئه های رژیم صیهونیستی علیه قدس را نخواهد داد.

هم زمان با روز خشم فلسطینیان ، صدها نفر با تجمع در مرز لبنان و فلسطین اشغالی اقامه نماز کردند . نمازگزاران سپس در اعتراض به اهانت صهیونیست ها به مسجدالاقصی ، پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.
در صنعا پایتخت یمن نیز ده ها هزار نفر با برپایی تظاهرات از مسجد الاقصی حمایت کردند.
هزاران اردنی هم پس از نماز جمعه در « امان » پایتخت ؛ در حمایت از فلسطین و مسجد الاقصی به خیابانها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند .
در استانبول ترکیه نیز هزاران نفر بسته شدن درهای مسجدالاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی را محکوم و  بر ضرورت یاری رساندن به فلسطینیان مدافع مسجدالاقصی تاکید کردند.

نظر شما