شناسهٔ خبر: 20457310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فراخوان شرکت در تظاهرات خشم در حمایت از قدس

گروه‌های مختلف فلسطینی در بیانیه ای در غزه در مورد ادامه اقدامات رژیم اشغالگر علیه مسجد لاقصی هشدار دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، گروه‌های مختلف فلسطینی با شرکت در کنفرانس خبری در مورد اتفاقات اخیر در مسجد الاقصی با قرائت بیانیه ای تاکید کردند: رژیم اشغالگر، زندگی مردم فلسطین را از طرف تروریسم شهرک نشینان، در معرض خطر و تجاوزهای پیوسته قرار داده است. ای هموطنان فلسطینی و ای آزادگان در سراسر جهان، یک هفته کامل است که از بسته شدن مسجد شریف الاقصی می گذرد و این به علت اقدامات ستیزه جویانه صهیونیستی است که هر روز بخشی از آن فاش می شود و ما بارها در گذشته، درباره خطرناک بودن طرح‌های دولت اشغالگر و تلاش پی در پی آن برای انفجاری کردن اوضاع، هشدار داده ایم. ما توجه همگان را به این موارد به ترتیب جلب می کنیم:
1- سیطره بر مسجد الاقصی، موضوعی است که نمی توان در برابر آن سکوت کرد و ما تاکید می کنیم، در برابر جنایات این رژیم در مورد مسجد شریف الاقصی به هیچ وجه مسامحه نخواهیم کرد. آنچه ما خواهان آن هستیم این است که صهیونیست‌ها درک کنند، هیچ جایگاهی در قدس ندارند و قدس هرگز پایتخت آنان نخواهد بود و اگر بر این امر اصرار داشته باشند، قدس گورستان طرح خبیث آنها خواهد بود. ای هموطنان مقاوم و پایدار و قهرمان فلسطین در قدس و در سرزمین‌های اشغالی 1948 و در استان‌های کرانه باختری قهرمان! فردا جمعه، روز منحصر به فردی در رویارویی با طرح‌های اشغالگران خواهد بود، طرح‌هایی که قصد دارد از طریق آنها، فلسطینی‌ها را در برابر عمل انجام شده جدیدی در مسجد الاقصی قرار دهد، طرح‌هایی که این امکان را برای اشغالگران فراهم می آورد که هر چند گامی کوچک، به سمت تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی پیش بروند، موضوعی که هرگز نمی توان آنرا پذیرفت و در برابر آن تسلیم شد. بنابر این ما در مورد هرگونه تلاشی برای پیش بردن توافقی جدید که واقعیات را تغییر دهد و حاکمیت مسجد الاقصی را در برابر برداشتن درهای الکترونیکی به اشغالگران ببخشد، هشدار می دهیم و بزرگ ترین شاهد برای آنچه رژیم اشغالگر برای آن تلاش می کند این است که امروز از طرح جدید شهرک سازی سخن می گوید و این در حالی است که ما امروزه فقط در برابر خطر درهای الکترونیکی نیستیم بلکه در برابر همه اقدامات صهیونیستی در مسجد الاقصی و اطراف آن و محله های قدس قرار داریم و موضع ملی فلسطینی ما باید براساس مخالفت و رویارویی با هرگونه اقدامات دولت اشغالگر و عدم پذیرش برداشتن درهای الکترونیکی در ازای پیش بردن توافقی باشد که صلاحیت حاکمیت دولت اشغالگر را در مسجد الاقصی و بر آن، به آن بدهد. 
2- ما از همه ملت فلسطین می خواهیم که به طور گسترده روز جمعه فردا راهی مسجد الاقصی شوند تا بر حق ثابت خود در قدس و مسجد الاقصی تاکید کنند و این پیام را به همگان برسانند که ملت ما هرگز نقض یا دست یازیدن به حق حاکمیت بر مسجد الاقصی و شهر قدس را از طرف اشغالگران نمی پذیرد. ما همچنین از جمعیت نمازگزار و کسانی که در مقابل درهای مسجد الاقصی تحصن کرده اند می خواهیم که به موانع نظامی صهیونیستی در برابر این درها هجوم ببرند و درهای الکترونیکی را از جا بکنند و وارد محوطه های مسجد الاقصی شوند و در آن نماز بخوانند و در آن بمانند. 
3- مقاومت فلسطینی بر ایستادگی با مردم فلسطینی ساکن قدس تاکید می کند و در مورد دست یازیدن به جان آنان هشدار می دهد، تجاوز و حمله به نمازگزاران و تجمع کنندگان، مقاومت را در برابر وظایف و مسئولیت‌های خود برای رد تجاوز صهیونیستی و ایستادگی در برابر طرح‌های اشغالگران قرار خواهد داد و دولت اشغالگر باید مسئولیت کامل جنایات و تجاوزها و اعمال تروریستی خود را بپذیرد. مقاومت با مردم فلسطینی ساکن قدس است و آنان را هرگز تنها نخواهد گذاشت و کمک به آنان را به یاری خدا، فراموش نخواهد کرد.
4- ما هموطنان خود در نوار غزه و کرانه باختری و همه فلسطینی‌های ساکن اردوگاه‌ها را به بسیج عمومی و شرکت در تظاهرات خشم فرا می خوانیم، تظاهراتی که با هدف کمک و یاری رساندن به ساکنان فلسطینی قدس است. همگان در برابر حمایت از مسجد الاقصی مسئول هستند تا کرامت مردم فلسطینی ساکن قدس و ساکن دیگر مکان‌ها را تامین کنیم و هیچ کس از ادای این وظیفه به دور نیست. بر همین اساس ما به همه مردم فلسطین اعلام می کنیم، در بسیج عمومی خشم و در تظاهرات فردا که در همه استان‌های نوار غزه و فلسطین و ارودگاه‌ها به راه می افتد، شرکت کنند.
5- از رهبران و مقامات امت اسلامی می خواهیم که فوری در نشستی در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی شرکت کنند تا از مسجد الاقصی حمایت کنند و با هیچ گونه طرح سازش‌کارانه یا طرحی برای تغییر وضع موجود موافقت نکنند، طرحی که به دشمن فرصت می دهد حضور دروغین خود را در سرزمین مبارک فلسطین رسمیت ببخشد. 
ما مسئولان جنبش مقاومت اسلامی حماس، جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین، جبهه دموکراتیک آزادی بخش فلسطین، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین، با هم و به طور یکسان، برای نجات قدس و حمایت از آن و باز پس گیری آن تلاش می کنیم.        

نظر شما