شناسهٔ خبر: 2045522 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل

رژیم صهیونیستی به عمد غیرنظامیان در غزه را هدف قرار داده است

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش اخیر خود با محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد ارتش این رژیم به عمد به ساختمان‌های مسکونی و غیرنظامی حمله می‌کرده و غیرنظامیان بسیاری را به کام مرگ فرو برده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه، «بی‌اعتنایی تکان‌دهنده‌ای» نسبت به زندگی غیرنظامیان نشان داده است.

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، سازمان عفو بین‌الملل در تایید گزارش خود، 8 نمونه ذکر کرده است که در آن نیروهای اسرائیلی بدون هشدار، به خانه‌ها در غزه حمله‌ کرده‌اند و 104 غیرنظامی از جمله 62 کودک را به کام مرگ فرو برده‌اند.

این گزارش الگویی از حملات مکرر اسرائیل را افشا کرده که از بمباران هوایی علیه خانه‌های غیرنظامی استفاده شده و برخی اوقات کل خانواده‌ را کشته است. بر اساس این گزارش، در حالی که در برخی موارد، اهداف نظامی شناسایی شده بودند، اما میزان کشتار غیرنظامیان به وضوح نامتناسب بوده است.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، رژیم صهیونیستی زمانی که قادر نبوده اهداف نظامی احتمالی را در ساختمان‌های مسکونی در غزه شناسایی کند، مستقیما و به عمد غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی را هدف قرار داده است که این امر به معنای جنایت جنگی است.

«فیلیپ لوتر» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل اظهار داشت، این گزارش الگویی از حملات نیروهای اسرائیلی به خانه‌های غیرنظامی را افشا می‌کند که نشان‌دهنده بی‌اعتنایی تکان‌دهنده آنها برای زندگی غیرنظامیان فلسطینی است که نه هشداری دریافت کرده بودند و نه شانسی برای فرار داشتند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین از رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها خواست تا به دادگاه لاهه این اختیار را بدهند تا جنایت‌هایی را که در اراضی اشغالی رخ داده، بررسی کنند.

انتهای پیام

نظر شما