شناسهٔ خبر: 20451458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین اخبار جهان ( 19-7)

اداره اوقاف اسلامی فلسطین خواستار بسته شدن تمام مساجد فلسطین در روز جمعه شد

صاحب‌خبر -
گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مهمترین اخبار جهان.

فلسطین  
/ اداره اوقاف اسلامی فلسطین خواستار بسته شدن تمام مساجد فلسطین در روز جمعه شد. این اداره در عوض از تمام نمازگزاران فلسطینی خواست نماز جمعه این هفته را در صورت وجود گیت های الکترونیکی در ورودیهای مسجد الاقصی، در مقابل دروازه های این مسجد اقامه کنند.
/اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار خیزش عمومی فلسطینیان و مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در روز جمعه شد.
/سازمان ملل متحد روز چهارشنبه درباره تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرد.

ژاپن
/مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی پنج و هشت دهم ریشتر روز پنجشنبه شمال شرق توکیو پایتخت ژاپن را در جزیره هونشو لرزاند.

یمن
/یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن اعلام کرد مبارزان جنبش انصارالله و نیروهای طرفدار آنها روز چهارشنبه به پایگاه نظامی سعودی « قلل العرج » در منطقه الغاویه در استان جیزان یورش بردند و بر اثر آن شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیدند یا زخمی شدند.

برزیل
/دادگاه رسیدگی به اتهامات مالی رئیس جمهوری پیشین برزیل حکم ضبط اموال وی را صادر کرد.

کره شمالی
/اطلاعات به دست آمده اخیر نشان می دهد کره شمالی آماده می شود یک موشک بالستیک قاره پیما یا یک موشک میان برد دیگر را آزمایش کند.

یمن
/سازمان بسیج مردمی عراق اعلام کرد: نیروی موشکی این سازمان مکان تجمع افراد گروه تروریستی داعش را در مقابل منطقه مرزی «تل صفوک» بین عراق و سوریه هدف قرار داد.

آمریکا
/ روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت برنامه سازمان جاسوسی این کشور ( سی آی ای) را برای مسلح کردن نیروهای مخالف دولت سوریه متوقف کند.

سوریه
/ارتش سوریه و هم پیمانانش در منطقه شمال شرقی ریف السویداء پیش روی کردند و در مرحله دوم عملیات خود، مجموعه ای از تپه های اطراف منطقه «تل اصفر» را به کنترل خود در آوردند. 

عربستان
/ وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: حمایت مالی از تروریسم در عربستان سعودی با وجود تلاش مقامات این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم صورت گرفته است.

امارات
/ وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: گروه های تروریستی از امارات عربی متحده به عنوان پایگاهی برای تعاملات مالی خود استفاده کرده اند.

نیجر
/بارش باران های سیل آسا در یک ماه و نیم گذشته به جان باختن دست‌کم 23 نفر در مناطق مختلف نیجر منجر شد.

نظر شما