شناسهٔ خبر: 20449133 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار درباره پیامدهای اقدامات صهیونیستها ضد مسجدالاقصی

خبرگزاری صداوسیما

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار خیزش عمومی فلسطینیان در روز جمعه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهمترین اخبار و رویدادهای مربوط به سرزمین های اشغالی به شرح ذیل است.


شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار خیزش عمومی فلسطینیان و مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در روز جمعه شد.

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی 
­سازمان ملل متحد روز چهارشنبه درباره تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: « وضع کنونی بیت المقدس باید حفظ شود.»

درخواست فلسطینیان از دیوان کیفری بین المللی درباره تحقیق جنایت‌های جنگی صهیونیستها در غزه 
وکلای فلسطینی و فعالان جامعه مدنی روز چهارشنبه از دیوان کیفری بین المللی خواستند به تحقیق اولیه خود  سرعت بخشد و تحقیق در خصوص جنایت های جنگی در غزه، شرق بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی رود اردن را آغاز کند. به گفته وکیل فلسطینیان،  از دو سال پیش تا کنون، فلسطین موضوع تحقیقات اولیه است. وی افزود در غزه، ما فکر می کنیم دو سال زمان زیادی است.

هشدار مقامات فلسطینی درباره پیامدهای اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مقامات فلسطینی درباره محدودیت های جدیدی که رژیم صهیونیستی برای ورود به مسجد الاقصی از جمله نصب دوربین و گیت های الکترونیکی تشخیص فلزات اتخاذ کرده است هشدار دادند و تاکید کردند این تدابیر « تهدیدی » برای ثبات منطقه است.

زخمی شدن سه فلسطینی بر اثر تیراندازی صهیونیست ها در قلندیا
سه فلسطینی چهارشنبه شب بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی نزدیک مرکز ایست و بازرسی قلندیا منتهی به شهر قدس زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی نزدیک مرکز ایست و بازرسی قلندیا جایی که ده ها فلسطینی در حمایت از مسجد الاقصی و در محکومیت اقدامات این رژیم در شهر قدس و مسجد الاقصی راهپیمایی کردند درگیر شدند.

رژیم صهیونیستی برای درمان تروریست های سوری بیمارستان صحرایی جدیدی احداث می کند
یک افسر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد این رژیم قصد دارد برای درمان تروریست هایی که در جنگ با نیروهای دولتی سوریه زخمی می شوند، یک بیمارستان جدید  صحرایی در خاک سوریه احداث کند.

مسلمانان خارج از مسجدالاقصی نماز برگزار کردند
مسلمانان فلسطینی بازدید از مسجد الاقصی را بار دیگر به خاطر اقدامات امنیتی رژیم صهیونیستی، تحریم کردند و نماز خود را بیرون مسجد اقامه کردند.


وزیر امور خارجه اردن به رژیم صهیونیستی هشدار داد
وزیر امور خارجه اردن روز چهارشنبه از رژیم صهیونیستی خواست هر چه سریع تر و بدون هیچ منعی مسجد الاقصی را به روی نمازگزارن فلسطینی بازگشایی کند و به این رژیم درباره بروز بحرانی که مهار آن سخت خواهد بود هشدار داد.

صهیونیست ها دروازه های شهر قدس اشغالی را به صورت کامل بستند
نیروهای رژیم صهیونیستی دروازه های شهر قدس را به شکل کامل بستند و فقط به ساکنان شهرک قدیمی قدس اجازه ورود دادند. این منابع افزودند: فلسطینی هایی که در نزدیکی باب الاسباط تحصن کرده بودند موانع امنیتی را شکستند و از  دیواهای شهرک قدیمی قدس اشغالی عبور کردند.

درگیری فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در بیت لحم
جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در بیت لحم با هم درگیر شدند.


تجمع صدها فلسطینی در غزه در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی
صدها تن از فلسطینی‌ها در غزه در اعتراض به اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی تجمع کردند و از کشورهای اسلامی و عربی خواستند برای حمایت از مسجدالاقصی اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، ده‌ها تن از فلسطینی‌ها روز چهارشنبه در پاسخ به فراخوان «کمیته گروه‌ها و احزاب فلسطینی»، با برگزاری تجمعی، به اقدامات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی و شهر قدس اعتراض کردند.
معترضان در حالی که تصاویری از مسجدالاقصی به دست داشتند به طور گسترده در خیابان های شهر غزه و مشخصا در برابر دفتر سازمان یونسکو تجمع کردند.
معترضان همچنین پلاکاردهای حمل می کردند که در آن‌ها از کشورهای اسلامی و عربی خواسته شده بود هر چه سریع‌تر برای متوقف کردن سیاست‌های اسرائیل در مسجدالاقصی اقدام کنند.
«اسماعیل رضوان»، یکی از رهبران فلسطینی، در سخنرانی که به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی در جمع تجمع‌کنندگان ایراد کرد گفت: «امروز برای اعلام حمایت از مسجدالاقصی و اعلام مخالفت با تدابیر نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه این مسجد شریف، به خیابان ها آمده ایم. مقاومت فلسطین برای دفاع از مسجدالاقصی آماده است، مسجدی که هدف حملات جنایتکارانه و سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.» 

نظر شما