شناسهٔ خبر: 20393256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرستان‌های فارس میزبان ۱۰ اجلاسیه نماز

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس از برپایی ۱۰ اجلاسیه نماز در شهرستان‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام علی سقاچی قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: شهرستان‌های این استان سال ۹۶ میزبان برگزاری ۱۰ اجلاسیه نماز با موضوع" نماز و فضای مجازی" است که با حضور عالمان، محققان و پژوهشگران دینی برپا خواهد شد.


وی افزود: از این تعداد، پنج اجلاسیه آن در نیمه نخست سال ۹۶ در شهرستان‌های فیروزآباد، ممسنی، سپیدان، پاسارگاد و بوانات و در نیمه دوم سال این اجلاس در شهرستان‌های داراب، لار، شیراز، لامرد و کازرون برگزار می‌شود.


سقاچی، ادامه داد: قرآن کریم که منشور دینی و مجموعه قوانینی از باید‌ها و نباید‌ها است، برای مسئولان و حاکمان دینی چهار وظیفه را معین و مشخص کرده و مسئولان هنگامی که به منصب صدارت و ریاست تکیه می‌زنند، باید مهمترین دغدغه آن‌ها توجه به چهار رکن، اقامه نماز، احیای زکوه، امر به معروف و نهی از منکر باشد.


وی اظهار داشت: گر به نماز حکومت داده شود، ناهنجاری‌ها از جامعه دینی رخت برمی بندد و برای هدایت نسل نو به سوی خوبی‌ها و دوری از ناهنجاری‌ها باید به نماز و مسجد تمسک جست.


سقاچی بیان کرد: اگر جوانان، نوجوانان و قشر‌هایی که کمتر با افراد متدین در ارتباط هستند با نماز و مسجد پیوند داشته باشند هرگز منحرف نمی‌شوند و والدین هم نسبت به آینده آن‌ها نگران و مضطرب نخواهند بود.


قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس تصریح کرد: لازمه این امر فضاسازی مناسب و به موقع است و یکی از این فضاسازی‌ها برپایی اجلاسیه‌های نماز است و اگر این امر به نحوی شایسته در جامعه انجام شود، بوی عطر دینداری، خداباوری و قیامت باوری فضای خانه، مدرسه، محل کسب و کار را معطر و شیطان و شیطان صفتان را از آن محل و مکان دور می‌کند.
انتهای پیام/ر

برپایی ۱۰ اجلاسیه نماز در شهرستان‌های فارس

 

نظر شما