شناسهٔ خبر: 2029317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تحولات سوریه؛

انتقام بغدادی از کردها/«تی۴» در کنترل ارتش/صف توابیون داعشی برای بازگشت

بغدادی، رهبر گروهک تکفیری تروریستی داعش، دستور سوزاندن جسد نیروهای کرد را صادر کرد/فرودگاه نظامی «تی ۴» در کنترل ارتش سوریه است/ درمناطق مختلف سوریه، تروریست ها با تلاش گروه های آشتی ملی، تسلیم شده و سلاح خود را بر زمین می گذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رهبر گروهک تروریستی داعش دستور آتش زدن جسد نیروهای کرد در شهر کردنشین عین العرب در شمال سوریه را صادر کرده است.

وزارت حقوق بشر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در اقدامی تلافی‌جویانه علیه کردها دستور آتش زدن جسد مدافعان کرد در شهر عین العرب در سوریه را صادر کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: آمار افرادی که توسط داعش از عشیره البونمر در شهرستان هیت در عراق کشته شدند، به 322 تن می‌رسد و همچنین جسد بیش از 50 تن یافت شده است که در چاه آبی در هیت انداخته شده بودند که در میان آن‌ها جسد کودکان و زنان نیز وجود داشت.

نیروهای کرد سوریه

وزارت حقوق بشر عراق همچنین اعلام کرد: داعش بیش از 65 تن از اعضای عشیره البونمر را ربوده است و آن‌ها را اسیر جنگی به حساب آورده است. این گروه همچنین گاو و گوسفندهای متعلق به افراد این عشیره را نیز ربود.

وزارت حقوق بشر عراق افزود: داعش مهریه‌ای برای زنان در استان نینوا به ارزش یک میلیون و نیم دینار تعیین کرده است و تهدید کرده است کسی که مهریه را نپردازد 30 ضربه شلاق می‌خورد. همچنین هر عالم دینی که در خارج از دادگاه‌های داعش در استان نینوا صیغه ازدواج را جاری کند، به صلیب کشیده می‌شود.

انتشار فایل صوتی درباره عزل «بغدادی» و تعیین خلیفه سعودی در داعش

بر اساس یک فایل صوتی تازه انتشار یافته، مجلس مشورتی گروه تکفیری داعش، «ابوبکر البغدادی» را از خلافت خودخوانده برکنار و یک سعودی‌تبار را جانشین وی کرد.

بغدادی

«تی‌4» در کنترل ارتش سوریه

منابع میدانی سوری اعلام کردند: منطقه میدان نفتی «جبل الشاعر» و مناطق اطراف آن در استان حمص، واقع در مرکز سوریه همچنان کانون عملیات ارتش است و فرودگاه نظامی «تی 4» همچنان در کنترل ارتش سوریه است.

میدان نفتی جبل الشاعر در سوریه

پیشروی های ارتش

نیروهای ارتش سوریه کنترل بخش های گسترده ای از شرق و غرب شهر « شیخ مسکین» را در غرب استان درعا در دست گرفتند.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیریهای شدید با افراد مسلح موفق شدند وارد بخش های گسترده ای محله های شرقی و غربی شهر شیخ مسکین در غرب استان درعا شوند.

شهر راهبردی شیخ مسکین در جاده مواصلاتی چند استان سوریه قرار دارد.

درگیریها در استان القنیطره در جنوب سوریه هم ادامه دارد و ارتش تلاش افراد مسلح برای نفوذ به الهباریه را ناکام گذاشتند. شهرهای الحمیدیه، الصمدانیه و الدوار العلم در استان درعا هم شاهد درگیریهای شدید است.

دانلود

 

 


انفجار انتحاری در دمشق

یک فرد انتحاری خود را در منطقه «المزه» در مرکز دمشق منفجر کرد. عامل انتحاری با بستن کمربند انفجاری خود را در اطراف دانشکده پزشکی در اتوبان المزه در دمشق منفجر کرد که تلفات یا خسارت برجای نگذاشت.

تحولات دیرالزور   

دو تن از سر کرده های گروه «داعش» به دست نیروهای ارتش سوریه در منطقه حویجه صکر در اطراف شهر دیر الزور کشته شدند. یکی از این دو کشته شدگان از اتباع انگلیس بود.

همچنین داعش11 تن را در دیرالزور اعدام کرد.

اتهام دو نفر از اعدامی ها که در محله «حمیدیه» شهر «دیرالزور» اعدام شدند، حمایت از دولت بشار اسد و دیگری مبارزه با داعش بوده است.

همچنین داعش هشت مرد را در شهر «بوکمال» در شرق ریف دیرالزور به اتهام مبارزه با این گروه اعدام کرد و مقادیری سیگار را که از مغازه ها مصادره کرده بود، در میدان شهر سوزاند.

ارتش سوریه جلوی ورود افراد مسلح را به شهر حسکه گرفت   

نیروهای ارتش سوریه توانستند جلوی ورود افراد مسلح را به شهر حسکه بگیرند و خسارتهای سنگینی به آنان وارد کنند.

یکی از نظامیان ارتش سوریه در این باره تصریح کرد: «یکی از گروه های مسلح برای ورود به شهر حسکه تلاش می کرد. نیروهای ما با همکاری نیروهای دفاع ملی توانستند این حمله را ناکام بگذارند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند وآنان راهی جز فرار نداشتند».

صف توابیون داعشی در سوریه

همزمان با پیشروی ارتش سوریه در استان ریف دمشق، تلاش گروه های آشتی ملی ادامه دارد و بر اثر آن حدود صد و ده نفر از اعضای گروه های مسلح در روستاهای «الزبدانی»، «بلودان» و «ملیحه» سلاح خود را به زمین گذاشتند.

همچنین منابع خبری و نظامی در سوریه از خنثی سازی عملیات نفوذ تروریست‌ها به محور جنوبی شهر حسکه و تسلیم شدن ۱۷۴ فرد مسلح در شهرهای حمص و دمشق و ریف آن خبر دادند.

همچنین یک منبع در فرماندهی پلیس سوریه به خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گفت: 102 فرد مسلح در منطقه الزبدانی در ریف دمشق که در خوادث جاری دست داشتند، خود را به مراجع ذیربط تسلیم کردند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود.

وی افزود: وضعیت این 102 فرد مسلح با تلاش کمیته های آشتی در منطقه حل و فصل شد. این امر بعد از تعهد آنها برای انجام ندادن هرگونه اقدامی که به صلح و امنیت کشور لطمه بزند، صورت گرفت.

برپایه این گزارش، 72 فرد مورد پیگرد نیز در دمشق و ریف آن و شهر حمص خود را به مراجع ذیربط برای رسیدگی به وضعیت شان تحویل دادند.

این درحالی است که سه روز پیش نیز 40 فرد مسلح در دو منطقه مضایا و الزبدانی خود را تحویل مراجع ذیربط سوری داده بودند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود. بااحتساب این عناصر مسلح، شمار کل عناصر مسلح و مورد پیگردی که خود را از آغاز ماه اکتبر گذشته تاکنون در دمشق و ریف آن تحویل داده اند به 384 نفر رسید.

شمار عناصر مسلح و مورد پیگرد که خود را در شهرک های معضمیه، معلوا، جبعدین، جیرود، الرحیبه، الزبدانی و بیسمه در ماه سپتامبر تحویل داده بودند، 788 نفر بودند.

در ماه اوت گذشته نیز 801 نفر از روستاهای مضایا، بسیمه، الزبدانی، کناکر و بیت سحم خود را به مراجع ذیربط سوری برای رسیدگی به وضعیتشان تسلیم کرده بودند.

براساس این گزارش، درماههای ژوئن گذشته 99 نفر در منطقه الکسوه و ببیلا خود را تحویل دادند و 84 نفر دیگر از عناصر مسلح نیز در ماه مه گذشته در روستای التل، معلولا، جبعدین، زاکیه، الطبیه، المقیلبیه و عین البیضاء تسلیم مراجع ذیربط سوری شدند و 310 نفر از جمله برخی مشمولان فراری نیز در ماه آوریل گذشته اقدام به این کار کردند. این آمار در ماه مارس 500 نفر بود و روند تسلیم شدن عناصر مسلح در شهرک ها و روستاهای ریف دمشق به طور مستمر صورت می گیرد.

نظر شما