شناسهٔ خبر: 2027332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لاریجانی: روند موجود در اجرای اصل 44 قابل قبول نیست

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه کشور در بخش‌های مختلف گفت: باید آرای مختلف را به رسمیت بشناسیم و اختلاف‌نظرها را در قالب فرآیند توسعه کشور استفاده و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

صاحب‌خبر -

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه کشور در بخش‌های مختلف گفت: باید آرای مختلف را به رسمیت بشناسیم و اختلاف‌نظرها را در قالب فرآیند توسعه کشور استفاده و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، "علی لاریجانی" شب گذشته در نشست با مدیران و نمایندگان استان زنجان، با بیان اینکه کشور نیازمند توسعه و پیشرفت با استفاده از ظرفیت‌های مختلف است، افزود: اختلاف‌نظرها منتج به تحقق دستاوردهای مهم و تاثیرگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر اختلاف‌نظرها در یک مسیر مشخص باشد و مانع پیشرفت نشود موجب موفقیت خواهد بود، ادامه داد: وجود اختلاف‌نظرها در یک بستر مناسب موجب توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی، لزوم احترام به آراء مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حکومتی که دموکراسی در آن حاکم است، اختلاف نظر میان افراد متفاوت ممکن است در امور کارشناسی وجود داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به توسعه و پیشرفت برخی کشورها با استفاده و احترام به سلایق مختلف، اظهار کرد: در چنین زمانی اختلاف‌نظرها شیرین می‌شود و باید قبول کرد کشورهای که پیشرفت کرده‌اند از این آموزه بهتر استفاده کرده‌اند و برخی کشورها نیز به آن توجه نکرده‌اند و اختلاف‌نظر‌ها تبدیل به کشمکش‌های داخلی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، وجود مولفه‌های مطلوب توسعه‌ای در کشور را به عنوان یک فرآیند مهم مورد تاکید قرار داد و با تاکید بر اینکه باید از این مولفه اساسی و ارزشمند استفاه مطلوب صورت گیرد، افزود: به این نکته باید توجه کرد که در ایران در یک شرایط مهمی قرار داریم که خیلی از مولفه‌های آن به نفع توسعه کشور است.

لاریجانی با بیان اینکه در زمینه تقویت بخش خصوصی در کشور باید گام‌های اساسی برداشته شود، روند موجود در اجرای اصل 44 را قابل قبول ندانست و افزود: باید تولید کشور راه بیفتد و پذیرفت که بخش خصوصی و بخش‌های غیردولتی تا زمانی که به نحو مطلوب فعال نشوند این مشکل حل نخواهد شد و حتی در مسایل بین‌المللی نیز تاثیر می‌گذارد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروز دنیا به نقش ایران در زمینه‌های مختلف اذعان دارد و تاثیرگذاری این نقش را همواره مورد تاکید قرار داده است، افزود: ایران هم ظرفیت ثبات در منطقه را داشته و هم ظرفیت ثبات‌سازی در منطقه را دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما