شناسهٔ خبر: 20255975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

به كارگيري زنان در رده هاي مختلف مديريتي ضروري است

مديركل امورزنان وخانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به جمعيت زنان و دختران درآموزش و پرورش به كارگيري زنان در رده هاي مختلف مديريتي ضروري است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهرامروز، مهنازاحمدي درگردهمايي مشترك اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهيد باهنر تهران اظهاركرد: براساس راهكارهاي سند تحول بنيادين و ساير اسناد فرادستي دفتر امور زنان فعاليت ها و برنامه هاي خود را اجرايي مي كند.

 وي افزود: جاري سازي عدالت جنسيتي در سياست گذاري و برنامه ريزي هاي كلان آموزش و پرورش با رويكرد توجه ويژه به دانش آموزان دختر خصوصا در مناطق محروم از برنامه هاي دفتر امور زنان است .

احمدي محروميت زدايي و بهره مندي عادلانه دانش آموزان دختر و ارتقاي سلامت آنها به ويژه درمناطق محروم، مرزي و عشايري از اولويت هاي كار دفتر امور زنان دانست وخاطرنشان كرد: ايجاد فرصت هاي عادلانه خدمت زنان در عرصه سياست گذاري ها و توان افزايي زنان، حمايت از دانش آموزان دختر در معرض آسيب و حمايت از زنان آسيب ديده سرپرست خانوار، بخشي از خدمات اين دفتر در سال هاي اخير است .

مديركل امور زنان و خانواده بر به كارگيري زنان در ليست هاي مديريتي تاكيد و تصريح كرد: با توجه به جمعيت زياد زنان درآموزش و پرورش و وجود دانش آموزان دختردر مدارس ، انتصاب زنان در رده هاي مختلف مديريتي به عدالت جنسيتي كمك مي كند .

وي، اجراي طرح دوام زندگي، آموزش حقوق دانش آموزي، آموزش و تهيه بسته هاي بهداشتي ويژه دختران مناطق محروم، برگزاري اردوهاي توان افزايي، بررسي نقش و سيماي زن در كتاب هاي درسي و برگزاري نشست هاي تخصصي ازجمله طرح ها و برنامه هاي امور زنان در سال 96 است .       

نظر شما