شناسهٔ خبر: 20251458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خطیب جمعه بندرپل:

نشر فرهنگ قرآن از سوی رهبری جای قدردانی دارد

بندرعباس - خطیب جمعه بندرپل با بیان اینکه ما بحمدلله در کشور اسلامی زندگی میکنیم گفت: فرهنگ نشر قرآن از سوی بزرگان مخصوصا مقام معظم رهبری حمایت می شود پس شایسته است که جامعه قدردان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در اهل سنت هرمزگان، شیخ حسین بازماندگان با اشاره به قرآن و اوقات فراغت تابستانی اظهار کرد: قرآن قانون زندگی کردن ما مسلمانان است و باید اوامر و نواهی قرآن را بخوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید جامعه و فرزندانمان را یاوران قرآن بار بیاوریم به حدیثی از رسول الله اشاره کرد و گفت: عن ابی امامة (رض) قال: سمعت رسول الله (ص) یقول: اقرؤا القرآن، فإنه یأتی یوم القیامة شفیعا لأصحابه. رواه مسلم. ترجمه : قرآن را تلاوت کنید زیرا قرآن در روز قیامت آمده و برای یارانش شفاعت می کند.

عضو شورای روحانیت بندر خمیر تصریح کرد: رفقا و یاران قرآن کسانی هستند که قرآن را خوانده و بدان مشغول بوده وعامل به آن هستند.

خطیب جمعه بندرپل با بیان اینکه ما بحمدلله در کشور اسلامی زندگی می کنیم گفت: فرهنگ نشر قرآن از سوی بزرگان مخصوصا مقام معظم رهبری حمایت می شود پس شایسته است که جامعه قدردان این موقعیت باشد.

شیخ بازماندگان با بیان اینکه قرآن برای همه ی مشکلات جامعه اثربخش است گفت: باید در جامعه به فرهنگ تلاوت قرآن اهتمام ویژه بخشید و تعلیم دهندگان قرآن و قرآن آموزان را جزء بهترین خلایق نامید و از مومنین و مؤمنات خواست تعلیم و تعلم قرآن را در هر سنینی جزء فعالیت خودشان داشته باشند.

وی افزود: از پدران و مادران میخواهم فرزندانشان را با فرهنگ قرآن و آموزش قرآن وحفظ قرآن آشنا بنمایند تا نورانیت قرآن وارد قلوبشان بگردد.

امام جمعه اهل سنت بندرپل با بیان اینکه مبادا مسلمانان قرآن را فراموش کرده و کنار بگذارند خاطرنشان کرد: مسلمان باید خود را موظف به نگهداری قرآن درسینه و قلب خود بداند تا قلبش جلا و صیقل پیدا بکند و خدای نکرده مانند خانه خرابه نباشد.

نظر شما