شناسهٔ خبر: 20248565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

امروز؛ دادگاه دو متهم پرونده نفتی

وکیل متهم ردیف دوم پرونده نفتی از برگزاری دادگاه موکلش و متهم ردیف سوم این پرونده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد صمدی یزدی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: دادگاه موکل بنده(م.ش) و متهم ردیف سوم پرونده نفتی(ح.ف.ه) که پارسال حکم اعدام آنها از سوی دیوان عالی کشور نقض شده بود، امروز در دادگاه انقلاب اسلامی تهران و به‌ ریاست قاضی مقیسه برگزار می شود.

وی گفت: شعبه 288 دادگاه انقلاب به ‌عنوان شعبه هم‌ عرض برای رسیدگی مجدد به پرونده تعیین شده است.
وکیل متهم ردیف دوم پرونده نفتی تصریح کرد: پرونده (ع.ز.م) که پارسال توسط پلیس بین الملل دستگیر و به کشور بازگردانده شد در مرحله تحقیقات مقدماتی است که ممکن است صحبت های وی در پرونده موکلم تأثیر داشته باشد.
دادگاه های رسیدگی به پرونده نفتی سال 94 در 25 جلسه علنی و 1 جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول ، (م.ش) و (ح.ف.ه) متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.
بابک زنجانی با حکم دادگاه انقلاب ، مفسد فی الارض شناخته و به اعدام، رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ رد مال محکوم شد که با ارسال لایحه اعتراضی وکیل مدافع بابک زنجانی به حکم دادگاه، پرونده این متهم برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.
بابک زنجانی از حدود 8 هزار میلیارد تومان بدهی خود به وزارت نفت، دو هزارمیلیارد تومان را از محل واگذاری اموال و شرکت‌هایش، تسویه کرده است؛ البته وزارت نفت مدعی است بدهی زنجانی با احتساب ضرر و زیان به حدود 12هزار میلیارد تومان می‌رسد.
اوایل آذر 95 حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تأیید شد و البته این حکم برای(م.ش)و (ح.ف.ه) دو متهم دیگر این پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.
اواخر سال 95 نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده یعنی (ع.ز.م) که گفته می‌شود نقشی کلیدی در ماجرای فروش نفت داشته، دستگیر و به کشور برگردانده شد. 

نظر شما