شناسهٔ خبر: 20160640 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکنون دیدارهای زیادی میان اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها انجام شده است

این دیدارها میان مسئولان بلندپایه دو طرف و در عربستان سعودی و فلسطین اشغالی برگزار شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رونی بارؤون عضو سابق کنست رژیم صهیوینستی گفت تاکنون دیدارهای زیادی میان اسرائیلی‌ها و سعودی ها صورت گرفته است.
وی تصریح کرد که این دیدارها میان مسئولان بلندپایه دو طرف و در عربستان و فلسطین اشغالی برگزار شده است.

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی از گرمی روابط این رژیم با عربستان سعودی خبرداد
همچنین روزنامه الکترونیکی رأی الیوم درشماره امروز خود در اینترنت در مقاله ای نوشت: شیمون پرز رئیس سابق اسرائیل در چارچوب تلاشهای ناکام خود برای آنکه خود را کبوتر صلح معرفی کند سعی می کرد مطالبی شیرین درباره خاورمیانه جدید بگوید. او از نخستین کسانی بود که اندیشه صهیونیسم را مبنی بر به کار گرفتن اندیشه یهودی و پول عربی مطرح کرد و این نکته را به فراموشی سپرده بود که او و عربهای «میانه رو» مرتکب چه کشتارهایی علیه ملت های عربی و فلسطینی شده اند.

البته در زمان ارتجاع سیاسی عربی که ایجاد و تقویت و استحکام روابط رژیم عبری با کسانی که تل آویو به آنها لقب «کشورهای عربی سنی» داده مباح به شمار می آید و بازی آشکاری را به نمایش گذاشته اند، اوضاع به جائی رسیده است که از طرح آمریکا برای تشکیل ناتو خاورمیانه ای سخن می گویند که متشکل از اسرائیل و عرب های میانه‌رو و واشنگتن و هدف آن مقابله با نفوذ ایرانی- شیعی است. 
شایان ذکر است که ترکی الفیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی پارسال گفته بود؛ کشورهای عربی در سایه همکاری با اسرائیل در برابر چالشها از مصونیت برخوردار خواهند بود.
الفیصل این سخنان را در مناظره ای با حضور ژنرال یعقوب عمیدرور مشاور سابق امنیت ملی دولت اسرائیل گفت که توسط موسسه سیاست های خاور نزدیک واشنگتن برگزار کرده بود.

الفیصل گفت: اسرائیل با جهان عرب در صلح بسر می برد و به اعتقاد من این امکان را داریم که با هرگونه چالشی مقابله کنیم. طرح صلح عربی که عربستان سعودی در سال 2002 ارائه کرده است بهترین معادله برای پایه گذاری صلح میان اسرائیل و جهان عرب است. بر این اساس نمی توانم درک کنم که دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلاش نمی کند از این پیشنهاد استقبال کند.

وی افزود: همکاری کشورهای عربی واسرائیل برای مقابله با چالشهای پیش رو از هر منشائی که باشد اعم از ایران یا منابع دیگر، در صورت برقراری صلح میان کشورهای عربی و اسرائیل به صورت جدی مورد حمایت است و من نمی توانم هیچ مشکلی را در برابر آن تصوّر کنم.
الفیصل در ادامه گفته بود: با اندیشه یهودیان و پول عربها می توانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم. تصوّر کنید که در زمینه های علمی و فن آوری و مسائل انسانی و بسیاری از امور دیگری که به توجه نیاز دارند چه اقداماتی می توان کرد.

در همین چارچوب روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت فاش ساخت که یریو لوین وزیر گردشگری اسرائیل با بهره برداری از بحران فعلی در روابط کشورهای خلیج [فارس] در صدد تدوین طرحی برای ترغیب گردشگری پزشکی میان اسرائیل و کشورهای خلیج [فارس] است. 
این روزنامه اسرائیلی به نقل از منابع خود در تل آویو افزود: بحران خلیج [فارس] و تحریم قطر از جمله عوامل تاثیرگذار در گرمی روابط اسرائیل و عربستان سعودی است. وزیر گردشگری اسرائیل دو روز پیش در سفری که به لهستان داشت با مقامات ارشد کاخ سفید تماسهایی برقرار کرد و از آنها خواست میان وزارتخانه متبوعش و شماری ازکشورهای خلیج [فارس] واسطه شوند.
لوین به این روزنامه اسرائیلی گفته است: هنوز به مرحله عزیمت گردشگران این کشورها به اسرائیل نرسیده ایم اما توان پزشکی ما و قدرت مالی آنها قطعاً می تواند گام نخستین در مسیر گرم شدن روابط باشد.

در همین چارچوب گفته می شود: گزارش های اسرائیلی و غربی در سالهای گذشته به پدیده گردشگری درمانی و سفر کاملاً محرمانه برخی ثروتمندان کشورهای عربی خلیج و خاندان حاکم در برخی از این کشورها به بیمارستانهای اسرائیل برای درمان پرداخته اند. در این گزارش ها آمده است که یک زن عضو خاندان حاکم در یکی از این کشورهای خلیج [فارس] چندسال پیش برای درمان در بیمارستان رمبام در حیفا بستری شده است.

یک روزنامه صهیونیستی در این رابطه نوشت: بیمارستان نهاریا که مخالفان مسلح سوری را درمان می کند در آستانه ورشکستگی اقتصادی است. این روزنامه افزود: بیمارستانی که بخش ویژه ای برای درمان مجروحان سوری ایجاد کرده با بحران سخت اقتصادی مواجه است و شماری از مسئولان بلندپایه اعلام کرده اند که علت این مسئله هزینه های سنگین درمان مجروحان سوری است. وزیر بهداشت اسرائیل این موضوع را به صورت کامل تکذیب کرده و گفته است بودجه ویژه ای به این بیمارستان تخصیص داده شده است تا هزینه درمان مجروحانی که از سوریه آورده می شوند تامین شود.

نظر شما