شناسهٔ خبر: 20139945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

واکنش ظریف به نشست گروهک منافقین در پاریس

وزیر خارجه کشورمان گفت: در گفتگوهایمان با مسئولان فرانسه حضور منافقین را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ وزیر امور خارجه کشورمان پیش از بازگشت به تهران در واکنش به نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، حضور و فعالیت این گروهک در فرانسه را نقطه ابهام در روابط ایران و فرانسه عنوان کرد.

«محمدجواد ظریف» دیروز جمعه پیش از اتمام سفر دو روزه اش به پاریس و بازگشت به تهران در فرودگاه شارل دوگل در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاریس؛ درباره نشست امروز منافقین در پاریس و اینکه با تحریک این گروهک برخی نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه ای حقوق بشر در ایران را زیر سوال برده اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سیاه قرار داده اند، گفت: سابقه تروریستی این گروه برای کسی پوشیده نیست؛ همه دولت های منطقه و دولت های اروپایی نسبت به سوابق این گروه آگاه هستند.

وی با ابراز تاسف از دادن مجوز فعالیت به گروهک تروریستی منافقین در فرانسه، افزود: ما در گفت و گوهایمان با مسئولان فرانسه این موضوع را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: اجازه دادن به فعالیت گروهی که نزد مردم ایران منفور است، سوابق تروریستی دارد، همکاری با رژیم صدام در سابقه خیانت آمیزش نسبت به مردم ایران وجود دارد و همچنین در هفته ها و ماههای اخیر شاهد حملات تروریستی آنها و تلاش هایشان برای حمله تروریستی در کشور بودیم، تنها لکه سیاهی است بر سابقه کشورهایی که با این گروه ها همکاری می کنند.

«ظریف» ابراز تاسف کرد: رژیم های مرتجع منطقه یکبار دیگر روی این گروه سرمایه گذاری می کنند همانطور که در گذشته هم سرمایه گذاری کردند.

وی گفت: ما از سوابق زمان جنگ اطلاع داریم که رژیم سعودی با این گروه فعالیت و همکاری می کرده و کمک های مالی به آنها می داده است؛ در سال گذشته و امسال تصمیم گرفته اند که با علنی کردن این همکاری، در جلسه آنها شرکت کنند.

نظر شما