شناسهٔ خبر: 20058821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه لرستان:

خانواده ها در عید بندگی صله ارحام را فراموش نکنند

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان، عید سعید فطر را بهترین زمان برای تقویت صله رحم برشمرد و خواستار توجه ویژه خانواده ها به این سنت نیکوی الهی شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: عید فطر تجلی اوج بندگی و قرار گرفتن در مسیر عبادت و انجام بندگی واقعی در پیشگاه پروردگاراست .

وی با اشاره به اینکه بندگان با یک ماه دوری از گناه و تهذیب نفس و سپری نمودن لحظات سحر و افطار یک ماه با خدای خود راز و نیاز کردند، افزود:عید فطر در حقیقت آغار سالی نیکو برای عبادت و بندگی درگاه باریتعالی است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه مبدا سال مومنان در راه حق با پایان یک ماه بندگی آغاز می شود، خاطر نشان کرد: رهایی از تعلقات دنیوی از مهمترین دستاوردهای روزه داری بود که با رسیدن عید فطر نیاز است در طول سال تمرین بندگی خدا را نیزداشته باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه آثار و برکات میهمانی خدای رحمان در تجمع بزرگ عید سعید فطر مشهود است، گفت: نماز عید سعید فطر شکرانه بندگی خدا در راه بازگشت به فطرت الهی است .

عید فطر فرصتی مغتنم برای انجام صله رحم

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، عید سعید فطر را بهترین زمان برای تقویت صله رحم برشمرد و خواستار توجه ویژه خانواده ها به این سنت نیکوی الهی شد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه عید فطر فرصتی مغتنم برای رفع کدورت ها و کینه ها در جامعه بخصوص در بین اقوام و آشنایان است افزود:انجام سنت حسنه صله رحم روزی را زیاد، عمر را طولانی و سختی ها را از بین می برد.

وی با بیان اینکه با انجام صله رحم علاوه بر حل مشکلات مادی و معنوی اطرافیانمان، آرامش روحی و روانی را نیز برای خود رقم زده ایم، بیان داشت: بجا آوردن صله رحم عامل وفور نعمت پروردگار است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان ابراز داشت: پس از یک ماه روزه داری نفس انسان به انجام فضیلت ها عادت کرده، لذا عید سعید فطر نیز عید بازگشت به فطرت اصیل و اخلاقی انسانی است که در این راستا انجام صله رحم نیز می تواند از بهترین عبادات باشد .

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما