شناسهٔ خبر: 19872754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد:

برخورد قاطع و غیرقابل اغماض با عوامل مزدور گروه های تروریستی

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران بر برخورد قاطع و غیرقابل اغماض با عوامل مزدور گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در چهارمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران با عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در جریان حمله توریستی هفته گذشته در مرقد مطهر حضرت امام(ره) و مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خانواده های داغدار این عزیزان و ملت شهیدپرور ایران اسلامی و نیز تشکر از حضور بموقع و تأثیرگذار نیروهای عمل کننده و ضرورت اتخاذ تدابیر امنیتی بیشتر در این راستا بر برخورد قضائی قاطع و غیرقابل اغماض با عوامل مزدور گروهک های تروریستی تأکید کرد.
اسماعیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: تحلیل درست از حوادث و رویدادهای انقلاب بویژه در ایام نورانی حیات امام راحل(ره) و اینکه در جامعه برخی از افراد با قلم و یا بیان خود سعی در تحلیل نادرست وقایع و مخدوش کردن چهره منور امام(ره) دارند، ضرورت دارد.
وی با ابراز نگرانی از وجود دغدغه های مهم فرهنگی در کشور و استفاده از محصولات فرهنگی بیگانه و غربی در جامعه، اظهار داشت: در حالی که ایران دارای تمدن کهنی بوده که از حدود هزار و چهارصد سال پیش با تمدن اسلامی عجین شده و امروز جامعه ما از تمدن اصیل اسلامی برخوردار است، نباید دست اندرکاران زمینه سلطه فرهنگی بیگانگان را فراهم کنند.
رئیس کل دادگستری استان تهران مقوله انقلابی گری و تعقل در حوزه دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی را مهم توصیف کرد و افزود: عرصه خدمت رسانی به مردم بدین معنی است که همکاران ما در دادگستری استان تهران بایستی با روحیه انقلابی و جهادی به انجام مأموریت و مسئولیت خطیر قضایی و ارائه خدمت به مردم بپردازند. در این صورت مشمول صفت انقلابی گری خواهیم شد و الا این هدف مقدس تحقق نخواهد یافت.
اسماعیلی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی، گفت: همکاران قضائی و اداری لازم است با جدیت تمام و مطابق با مقررات قانونی به این تخلفات و جرایم هرچند در برابر حضور شکوهمند مردم با بصیرت ایران اسلامی اندک می نماید رسیدگی کرده و حکم مقتضی صادر کنند. البته این امر، یک تکلیف قانونی به شمار می رود لکن با فرمایش مقام معظم رهبری در این باب، موضوع مضاعف می گردد.
رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان سخنان خود بر ضرورت استفاده از مشاورین در دادگاه های خانواده در اجرای بخشنامه صادره و نیز مفاد فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش میزان طلاق در جامعه و همچنین تلاش برای کاستن از تخلفات اداری به جهت عدم آمار قانونی و بموقع پرونده ها و رعایت نکردن زمان بندی مناسب جهت اجرای تشریفات مربوط به پرونده ها از ناحیه برخی از همکاران اداری و لزوم توجیه آنان تأکید کرد.
در این نشست مطابق با دستور کار تنظیمی، بدواً تعدادی از اعضای شورا به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند و سپس مصوبات جلسات گذشته در رابطه با تشکیل کارگروه برای آسیب شناسی و اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت از مشکلات در محاکم تجدیدنظر استان و نیز جمع بندی مجموعه پیشنهادات واصله برای ارتقای سطح کیفی عملکرد دادگستری استان تهران با ارائه گزارشی از سوی محمدی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، پیگیری شد و پس از انجام مباحث کارشناسی لازم تصمیمات مقتضی نیز اتخاذ شد.
چهارمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران در سالجاری با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی(ره) برگزار شد.
اجتمام/1193** 1569**تنظیم:حسن حیدری **انتشار: حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما