شناسهٔ خبر: 19825991 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

در تولید محتوای دیجیتال 100 هزار میلیارد تومان عقب ماندگی داریم

صاحب‌خبر -

مهر- برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) امسال نیز با استقبال گسترده مردم برگزار شده اما تفاوتی عمده با دوره های پیشین خود دارد. رنگ و بوی نمایشگاه امسال خبر از برگزاری یک رویداد فناورانه می دهد و دانشگاهیان و حوزویان جوان در یک رویداد فناورانه، آن هم در عرصه تولید محتوای دیجیتال قرآنی به رقابت می پردازند.
پیش از این نیز رویدادهای رقابتی در حوزه تولید محتوای دیجیتال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشجویان برگزار شده است، اما این رویداد تفاوتی عمده با دیگر رویدادها دارد وتولید محتوا در این رقابت از جنس قرآنی و سبک زندگی دینی است.
به گفته پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، این ماراتن در عرصه تولید محتوای دیجیتال حوزه قرآن از ۱۸ خردادماه در نمایشگاه بین المللی قرآن کار خود را با حضور ۳۰ تیم متشکل از دانشگاهیان و حوزویان در موضوعاتی چون قرآن و سبک زندگی، قرآن و معارف اسلامی، قرآن و کارآفرینی و رزق حلال، قرآن و هنراسلامی آغاز کرد و بامداد ۱۹ خردادماه به نقطه پایان رسید.
پرویز کرمی، هدف اصلی این رویداد را استعدادیابی، آموزش، ترویج و فرهنگ سازی برای ورود فعالان عرصه تولید محتوا به حوزه کسب و کارهای دیجیتال در حوزه قرآنی عنوان کرد و گفت: با برگزاری این رویداد قرآنی در عرصه تولید محتوا، تیم های نوپا خود را در معرض آموزش، رقابت و تجربه قرار می دهند تا در مسیر ایجاد یک کسب و کار فناورانه قرار بگیرند که بر همین اساس انتظار می رود ظرف ۳ ماه آینده و بر مبنای رشد فعالان این رویداد ضمن ایجاد شدن حداقل ۲۰ شغل تا پایان امسال ۳ مورد از این کسب و کارها به بلوغ لازم برای حضور در عرصه کسب و کار رسیده باشند.
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری با بیان این که تیم ها پس از آغاز رقابت باید مستندات و دستاوردهای خود را به داوران رویداد ارائه کنند، اظهار کرد: تیم ها پس از داوری بر اساس مستندات ارائه شده  امتیاز کسب می کنند و در نهایت ۸ تیم نخست به منظور هدایت و شکل گیری کسب و کار فناورانه در مرکز رشد و شتاب دهنده ها مستقر می شوند علاوه بر این حمایت، ۳ تیم برتر این رویداد نیز حمایت های تسهیلاتی و مالی دریافت خواهند کرد.
کرمی افزود: با توجه به این که جمعیت کشر کشور حدود یک درصد جمعیت جهان است باید بتوانیم سهم یک درصدی خود را از بازار تولید محتوای دیجیتال که رقمی معادل ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است کسب کنیم. این در حالی است که اکنون درآمدهای حاصل از این بازار ۳۵ هزار میلیارد تومان است که حدودا صدهزار میلیارد تومان کمتر درآمد داریم.
 ایجاد زمینه تولید محتوای دیجیتال حلال
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان این که ورود به حوزه تولید محتوای دیجیتال قرآنی، برای ما هم اجری دنیوی و نیز اجری اخروی دارد گفت: بازنشر و انتشار فرهنگ مسائل دینی، قرآنی و اعتقادی ما اجر اخروی این امر و ایجاد کسب و کار و درآمدزایی از طریق محتوای حلال برای ایران و همچنین بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر پهنه ی خاکی است که این امر می تواند زمینه ساز توسعه، نشر و ارتقای فرهنگ اسلامی باشد.