شناسهٔ خبر: 19761716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پوشش زنده//

اتمام عملیات ضد تروریستی در مجلس/ شهادت ۱۲ هموطن و ۴۲ نفر مجروح/ بازگشت شرایط به وضعیت عادی + فیلم و تصاویر و صوت

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 17 خرداد) مقننه، افرادی ناشناس در داخل مجلس تیراندازی کرده‌اند. اخبار لحظه به لحظه خبرنگاران از این حادثه را در ذیل بخوانید:

15:19
درگیری مسلحانه یک نماینده مجلس با تروریست ها
محمود صادقی، نماینده تهران گفت: ما هنگامی که در صحن مجلس بودیم هیچ گونه صدایی نمی شنیدیم و از طریق پیامک و فضای مجازی متوجه این ماجرا شدیم. تا این که چند نفر از نمایندگان هنگام ورود به صحن مجلس با صحنه تیراندازی و صدای شلیک روبرو می شوند، حتی یکی از نمایندگان هنگام ورود با تروریست ها درگیر می شود و با کلت به سوی آن ها شلیک می کند. اما در اوضاع در درون صحن عادی بود و ریاست مجلس را آقای پزشکیان بر عهده داشت. به طوری که ما نماز ظهر را به امامت حجت الاسلام سالک در صحن اقامه کردیم و بعد از آن با ورود آقای لاریجانی و مدیریت تحسین برانگیز ایشان به صورت گروهی از درب بهارستان خارج شدیم.


شهادت ۱۲ هموطن در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس
سرپرست اورژانس کشور از شهادت ۱۲ ایرانی در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس خبر داد و اعلام کرد: عملیات امدادی اورژانس در محل حوادث رو به اتمام است.
پیرحسین کولیوند در مورد حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر گفت: تاکنون 12 ایرانی در این حوادث شهید شده‌اند
وی افزود: آمار مصدومان به 39 نفر رسیده که همه آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.
سرپرست اورژانس کشور خاطرنشان کرد: عملیات امدادی اورژانس در محل حوادث رو به اتمام است.


14:50
نخستین توضیحات ناجا درباره دو حادثه تروریستی امروز
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس:
صبح امروز تروریست‌هایی قصد ورود به حرم حضرت امام خمینی (ره) و کلانتری حرم را داشتند که با ضرب گلوله تک تیراندازان پلیس ناکام ماندند. یکی از تروریست‌ها پس از اصابت گلوله خود را منفجر کرده که در پی این اقدام به کسی آسیب نرسید.
 تروریست دیگری که اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده بود، با ضربه گلوله‌ای به سرش از پای در آمده و قبل از منفجر کردن خودش تحت کنترل قرار گرفت که از این فرد مقادیری نارنجک و مواد منفجره کشف و ضبط شد.
در این میان یکی از ماموران پلیس زخمی شد که حال عمومی وی کاملا مساعد است.
در حال حاضر نیز نیروهای انتظامی در محل حضور داشته و اوضاع محدوده را کاملا در دست دارند ضمن اینکه عوامل سپاه انصار نیز که مسوولیت حراست و حفاظت از حرم امام خمینی (ره) را بر عهده دارند در محدوده مستقر می‌باشند.
نیروی انتظامی با اشاره به حوادث رخ داده در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد:
مأموران یگان ویژه پلیس که به نوپو مشهور بودند در محل حضور داشته و در کنار عوامل سپاه وارد عمل شدند. عوامل پلیس در این محدوده مستقر بوده و محدوده‌های منتهی به مجلس شورای اسلامی نیز کاملا تحت کنترل است.
نیروی انتظامی از شهروندان خواسته است که از تجمع و حضور در اطراف این مناطق خودداری کرده و هرگونه موارد مشکوک را به شماره تلفن 113 یا 110 اطلاع دهند.

14:50
اتمام عملیات ضد تروریستی در مجلس
پس از کشته شدن ۴ تروریست شروری که صبح امروز به مجلس یورش برده بودند ، همینک نیروهای امنیتی در حال پاکسازی در ساختمان مجلس هستند ، که این اتمام ساعت‌ها درگیری هست که از ساعت ۱۰:۳۰ امروز آغاز شده بود و تا ساعت ۱۵ ادامه داشت.

14:50
روایت محمود صادقی از درگیری یک نماینده مجلس با تروریست ها
همه نمایندگان از مجلس خارج شده اند
مجلس طبق روال به کار خود ادامه می دهد
محمود صادقی با بیان این که یکی از نمایندگان مجلس امروز هنگام ورود به مجلس با تروریست ها درگیر شده بود، گفت: ما به همراه سایر نمایندگان با مدیریت آقای لاریجانی به صورت گروهی از مجلس خارج شدیم و هم اکنون در منزل به سر می بریم.
محمود صادقی در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص اتفاق تروریستی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: ما هنگامی که در صحن مجلس بودیم هیچ گونه صدایی نمی شنیدیم و از طریق پیامک و فضای مجازی متوجه این ماجرا شدیم.
وی ادامه داد: تا این که چند نفر از نمایندگان هنگام ورود به صحن مجلس با صحنه تیراندازی و صدای شلیک روبرو می شوند، حتی یکی از نمایندگان هنگام ورود با تروریست ها درگیر می شود و با کلت به سوی آن ها شلیک می کند.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: اما در اوضاع در درون صحن عادی بود و ریاست مجلس را آقای پزشکیان بر عهده داشت. به طوری که ما نماز ظهر را به امامت حجت الاسلام سالک در صحن اقامه کردیم و بعد از آن با ورود آقای لاریجانی و مدیریت تحصین برانگیز ایشان به صورت گروهی از درب بهارستان خارج شدیم.
وی افزود بنده به اتفاق دکتر عارف و چند تن از نمایندگان از مجلس خارج شدم و در هنگام خروج صدای نشنیدم و چیزی ندیدم. دیگر نمایندگان نیز به همین صورت چند نفر چند نفر خارج شدند. من در حال حاضر منزل هستم و علی القاعده دیگر نمایندگان نیز به منازل خود رفتند.
صادقی در پایان در مورد ادامه برنامه های اینده مجلس، گفت: در پایان جلسه امروز جلسه بعدی روز یکشنبه اعلام شد و مجلس طبق رول به کار خود ادامه خواهد داد.

14:50
ترورریست‌ها با پوشش زنانه وارد محوطه مجلس شدند
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تروریست‌ها با پوشش لباس زنانه از درب عمومی که ارباب رجوع برای دیدار با نمایندگان حضور پیدا می‌کنند وارد محوطه مجلس و ساختمان جانبی آن شدند.

14:50
مهاجمان عرب نیستند
به گزارش اختر، یک کارشناس و مترجم زبان عربی گفت: با دیدن فیلم منتشر شده از عوامل حمله تروریستی به مجلس مشخص است که این افراد عرب نیستند. لهجه و نحوه بیان الفاظ مشخص است که این افراد در حال صحبت کردن به زبان عربی هستند، اما خودشان عرب نیستند.


14:50
تکذیب گروگانگیری همسران دو نماینده مجلس توسط افراد مسلح
نماینده شهرضا در واکنش به انتشار اخباری درباره گروگانگیری همسرش توسط نیروهای مسلح در مجلس گفت:‌چنین خبری صحت ندارد و همسر بنده نیم ساعت پیش از دفاتر نمایندگی خارج شد.
 محمودی همچنین گروگانگیری همسر نماینده مبارکه را نیز تکذیب کرد و گفت:‌همسر خانم سعیدی نماینده مبارکه نیز همراه با همسر بنده از ساختمان مجلس خارج شدند؛ دختر ایشان نیز در سلامت کامل هستند .


14:34
همسر ۲ نماینده زن مجلس در چنگال افراد مسلح
احمد علیرضابیگی گفت: همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان در چنگال افراد مسلح قرار دارند.

14:29
اعلام آماده‌باش در تمام کشور
‏معاون وزیر کشور ایران: به تمام کشور اعلام آماده‌باش کردیم

14:11
مهاجمان آموزشهای تروریستی ویژه دیده بودند
 بروجردی در گفتگو با اخبار 14 شبکه اول سیما:
مهاجمان آموزشهای تروریستی ویژه دیده بودند و با قصد مختل کردن امنیت اقدام به حمله کردند.
نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به سرعت وارد مقابله با تروریستها شدند تا یکی دوساعت بعد صدای تیراندازی وجود داشت اما اوضاع به سرعت تحت کنترل درامد.
رای پاکسازی نهایی با توجه به اینکه ممکنه افراد دیگری حضور داشته باشند اقدامات امنیتی تا این لحظه ادامه دارد
با توجه به اینکه مجلس جایگاه مردمی دارد، این عملیات قطعا بزدلانه بوده و چنین حرکات بچه گانه ای در ایران پهناور و پایدار نمیتواند مخل امنیت ما باشد

وسایل همراه تروریست ها
۸ نارنجک ۱۰ خشاب و یک قبضه کلاشینکف، یک بطری با مایع صورتی رنگ و کیسه‌ای نایلونی؛ آنچه که با یکی از مهاجمان کشته شده حرم امام خمینی بود.


14:07
مشاهدات یک خبرنگار از نحوه خروج نمایندگان از صحن مجلس
مشاهدات خبرنگار ایسنا از نحوه خروج نمایندگان از صحن مجلس 
نمایندگان در گروه های 5 تا 7 نفره تقسیم شده و با کنترل نیروهای حفاظت سپاه به سمت ماشین های مجلس برای خروج هدایت شده اند. روندی که اکنون ادامه دارد تا ساختمان مجلس به طور کامل تخلیه شود.
  در زمان حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تیم حفاظت به صورت کامل در صحن حضور داشت.
 همچنین نیروهای یگان ویژه سپاه نیز در داخل مجلس و همچنین درسالن آفتاب دیده می شوند. برای برخی از نمایندگان نیز محافظ گذاشته شده تا آنها نیز با حفاظت کامل از مجلس خارج شوند.
 درحال حاضر مردم در اطراف بهارستان تجمع کرده اند اما کل میدان بهارستان تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

14:04
تیراندازی از ضلع شمالی حرم مطهر
هم اکنون صدای تیراندازی از ضلع شمالی حرم مطهر امام(ره) شنیده می شود.

14:02
درایستگاههای پرتردد مترو بازرسی بدنی انجام خواهد شد
‏اعلام شده درایستگاههای پرترددمتروی صادقیه،امام خمینی،دروازه دولت،ولیعصربازرسی بدنی انجام خواهد شد
‏تا جاییکه ممکن است امروز از مترواستفاده نکنید

13:59
روایت دو تن از مجروحان تیراندازی مجلس از حادثه
یکی از مجروحان که از ناحیه دست آسیب دیده بود، در این باره گفت: من درسالن انتظار مجلس نشسته بودم که دو مرد با کلاشنیکف و کلت به سمت مردم تیراندازی کردند. چهره هیچکدام از ضاربان را به یاد نمی‌آورم.
مجروح دیگر این حادثه که خود را از کارمندان مجلس معرفی می‌کند نیز در این باره به ایسنا گفت: میدان جنگ دیدید؟ درست مثل همان. آنها حمله کردند، ما هم حمله کردیم.

13:57
تیراندازی از سر گرفته شد
پس از توقف ۵دقیقه ای مجددا صدای تیراندازی از مجلس می شود

13:50
پلیس در عملیات مجلس، از پهپاد استفاده می کند
در ۵ دقیقه اخیر، دیگر صدای تیراندازی از مجلس شنیده نمی شود

13:45
مشكلى براى نمايندگان پيش نيامده است
حسن كامران که امروز اولین روز نمایندگیش در مجلس بود گفت: همه نمايندگان از ساختمان مجلس خارج شدند و مشكلى براى نمايندگان پيش نيامده است
در حال حاضر شرايط تحت كنترل عوامل امنيتى است و از ٤ نفر تروريست، يك نفر كشته شده، يك نفر دستگير و دونفر ديگر نيز تحت تعقيب نيروهاى امنيتى است
 
13:44
دو نفر دیگر از مصدومان به شهادت رسیدند
 دو نفر دیگر از مصدومان حادثه تیراندازی امروز در بیمارستان به شهادت رسیدند
علی همتی 50 ساله بیمارستان سینا
هانیه اکبریان 37 ساله بیمارستان معیری

13:40
توضیحات انصاری سرپرست حرم مطهر امام خمینی درباره حمله تروریستی امروز
حادثه حرم امام سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید (مامور فضای سبز) داشت. ساعت 10:40 دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می کنند
هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف می کنند. در همین زمان سه نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می رسند.
در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می شود. تروریست دوم فرار می کند که او نیز با تیراندازی  ماموران به هلاکت می رسد  و ماموران موفق می شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند. تروریست ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود داشتند

13:37
‏داعش مسئولیت حملات تهران را بر عهده گرفت
‏داعش رسما مسئولیت حملات امروز تهران را بر عهده گرفت.

13:28
سرپرست اورژانس کشور:اسامی مصدومان مجلس و حرم/مصدومین انتقالی به بیمارستان هفت تیر و ضیائیان متعلق به حرم امام هستند
1  هادی نوری  38  طرفه
2  اعظم موسی خانی  53  طرفه
3  روح ا... شجاع خلیق  36  طرفه
4  عبدالسلیم قازلی  35  طرفه
5  جلال عینی  33  طرفه
6  مریم رضاخانلو  26  طرفه
7  حسین خدایی راد  35  طرفه
8  علی جاویدیان  51  طرفه
9  صحبت آزادی  34  طرفه
10  مجهول الهویه  50  امام حسین
11  فرهاد ملکی  40  امام حسین
12  سید عبداله میرحسینی  52  امام حسین
13  عباس نظریان   57  امام حسین
14  مرتضی فلاحتی  57  امام حسین
15  مریم شهریاری  26  سینا
16  صابر رئیسی  23  سینا
17  طهمورث سمیعی  37  سینا
18  تنها شهریاری  60  سینا
19  جعفر چوپان  40  سینا
20  ابراهیم وثوق  31  سینا
21  مرضیه افرازه  27  سینا
22  ارسلان غلامی  27  سینا
23  هادی اسکندرلو  35  سینا
24  مهدی اطهری پور  33  سینا
25  ابراهیم خلف کش  45  سینا
26  مهدی یوسفی  36  سینا
27  علی همتی (فوت)  50  سینا
28  هانیه اکبریان (فوت)  37  معیری
29  محمد بحشایی  37  هفتم تیر
30  سعید زیرکی(میرکی)  42  هفتم تیر
31  مهدی قدرتی  46  هفتم تیر
32  حسین جعفر عراقی  51  هفتم تیر
33  یوسف زارعی   32  ضیائیان

13:26
انتقال 13 مجروح حادثه تیراندازی مجلس به بیمارستان سینا/ فوت یکی از مجروحان
انتقال 13 مجروح حادثه تیراندازی مجلس به بیمارستان سینا/ فوت یکی از مجروحان
 رییس بیمارستان سینای تهران  گفت:
 13 مجروح اين حادثه که گلوله خورده‌اند به اين بيمارستان منتقل شده اند که يک نفر در بدو ورود فوت شد.
 دو نفر از مجروحان خانم بودند.
 به جز سه نفري که در حال عمل جراحي هستند، باقي مجروحان حادثه جراحات خفيفي داشتند.
 اين مجروحان بين 23 تا 60 سال هستند.

13:21
گلوله تفنگ کلاشینکف تروریست ها تمام شده و اکنون با سلاح کمری در حال شلیک هستند
گلوله تفنگ کلاشینکف تروریست ها تمام شده و اکنون با سلاح کمری در حال شلیک هستند.

13:20
فرمانده سپاه در مجلس شورای اسلامی حاضر شد
سرلشکر جعفری فرمانده سپاه در مجلس شورای اسلامی حاضر شد
 
13:18
حمله با چاقو توسط یک مهاجم به مردم در اطراف مجلس
به گزارش خبرنگار "نظر" مستقر در مقابل مجلس در یکی از کوچه های اطراف مجلس یک مهاجم با چاقو به مردم حمله کرده است. هنوز مشخص نیست که این حمله با حملات تروریستی امروز مرتبط باشد.

13:15
در حال حاضر نیروهای امنیتی در حال کمک مراجعه‌کنندگان مجلس و مردم هستند.


13:14
تیراندازی ها در مجلس و طبقات بالایی مجلس ادامه دارد
ساختمان ملاقات مردمی مجلس هم اکنون صحنه درگیری و تیراندازی است

13:13
لاریجانی : نشان می دهد تروریست ها بدنبال مسئله سازی برای ایران هستند
علی لاریجانی در صحن علنی مجلس:چند نفر از تروریست های بزدل به ساختمانی در مجلس نفوذ کردند/با آنها برخورد جدی شد/مسئله جزئی است/این نشان می دهد تروریست ها بدنبال مسئله سازی برای ایران هستند/ایران قطب فعال و موثر در مبارزه با تروریست ها است که می خواهند بر آن خدشه ای ایجاد کنند/نیروهای امنیتی حتما با آنها برخورد می کنند

13:12
درگیری‌ها به ضلع غربی ساختمان مجلس کشیده شد
تک‌تیراندازهای امنیتی و انتظامی موضع گرفتند
در حال حاضر درگیری‌ها به ضلع غربی ساختمان مجلس کشیده شده است. افراد مسلح در طبفات بالایی مجلس مستفر شده اند و تک‌تیراندازهای امنیتی و انتظامی در ساختمان‌های مجاور موضع گرفتند و با آنها درگیر هستند.
در دقایق اخیر شدت درگیری زیاد شده و خبرنگاران عکاسان در پشت درخت‌ها و موانع موجود در خیابان‌های حاشیه مجلس موضع گرفتند. یک زن و یک کودک با همراهی نیروهای امنیتی وارد ساختمان شدند.

13:09
تدابیر ویژه امنیتی در صدا و سیما
به دنبال حوادث تروریستی امروز تهران، تدابیر ویژه امنیتی در ساختمان جام جم  و حوالی آن اعمال شده است

13:09
توضیحات وزارت اطلاعات درباره حادثه های تروریستی صبح امروز تهران
وزارت اطلاعات:صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران برای عملیات تروریستی تلاش کردند/مدیرکل ضدتروریستی وزارت اطلاعات: عوامل یک تیم ترویست قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند

13:08
توضیحات مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات از حوادث روز چهارشنبه تهران
صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به حملات تروریستی کردند که عوامل یکی از آنها قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.
دو تیم دیگر یکی حرم امام(ره) و دیگری  ساختمان مجلس شورای اسلامی را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم امام(ره) ، یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.
تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیراندازی به مراجعین به یکی از ساختمان های اداری مجلس را  کرده است که تیم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد.

13:06
تیراندازی تروریست هابه مردم حاضر در خیابان
تروریست ها پنجره های اتاق های طبقه چهارم را باز کرده و به مردم حاضر در خیابان تیراندازی کرده اند!!!/

13:00
حملات مجلس و حرم امام ، تروریستی بود
وزارت اطلاعات:  صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران برای عملیات تروریستی تلاش کردند.
- مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات: عوامل یک تیم تروریستی قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.

12:55
ضاربان در حال حاضر در طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمایندگان قرار دارند که از داخل ساختمان به مردم و خیابان در حال شلیک کردن هستند و درگیری‌ها ادامه دارد.
این گزارش حاکی از این است که پس از شهادت دو محافظ مجلس دو نفر از کارمندان دفتر نمایندگان نیز به شهادت رسیدند و تاکنون 10 نفر زخمی شدند.
 
12:55
توضیح استاندار تهران از حادثه امروز
در حادثه حرم مطهر یکی از مهاجمان به هلاکت رسید و یکی دیگر از مهاجمان خود را منفجر کرد و باقی مهاجمان نیز دستگیر شدند
 در حادثه حرم مطهر یک نفر (مامورفضای سبز) به شهادت رسید و چند نفر نیز مجروح شدند
 در خصوص حادثه مجلس نیز نیروهای امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی در محل حضور داشته و اوضاع تحت کنترل است
 
12:54
پایان درگیری در حرم امام(ره) ؛ بازگشت آرامش
درگیری در حرم مطهر امام (ره) پایان یافت و هم اکنون آرامش و امنیت کامل در محل برقرار است.
پایان درگیری در حرم امام ؛ بازگشت آرامشبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، یک منبع آگاه در حرم مطهر امام (ره) اعلام کرد: بر اثر درگیری در حرم مطهر امام خمینی(ره) یکی از تروریست های انتحاری خود را منفجر کرد، یکی از مهاجمان به دست نیروهای انتظامی کشته و یک زن مهاجم که زخمی شده بود بازداشت شد.
این منبع آگاه اعلام کرد: تاکنون 4 نفر از زائران زخمی شده اند و یکی از نیروهای خدماتی فضای سبز حرم مطهر هم به شهادت رسید.
خبرهای رسیده حاکی است ماموران درحال خنثی سازی یک جلیقه انفجاری هستند.
 
12:53
تمامی بیمارستان ها در حالت آماده باش قرار دارند.
در پی حادثه تیر اندازی امروز 35 مجروح به بیمارستان های پایتخت انتقال داده شده است که از این تعداد 11 مجروح به بیمارستان طرفه، 13 نفر به بیمارستان سینا، 6 نفر به بیمارستان هفت تیر و 5 نفر به بیمارستان امام حسین منتقل شده اند.
 
12:45
منابع غیررسمی خبر دادند: نیرو‌های رهایی گروگان سپاه پاسداران موفق شدند 2 تروریست‌ را در حرم امام بازداشت کند. این خبر هنوز توسط مقامات رسمی تایید نشده است.
 
12:32
منابع خبری گفته‌اند: تیم رهایی گروگان سپاه با نفوذ به میان تروریست‌ها در داخل مجلس، موفق شدند یکی از 4 تروریست را به هلاکت برسانند. این خبر توسط هیچ مقام رسمی‌ای تایید نشده است.
 
12:25
منابع خبری به خبرنگاران مستقر در مجلس گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، 7 نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون 4 نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند. هنوز منابع امنیتی این خبر را تایید نکرده‌اند.

12:20
تعداد شهدای مجلس به ۲ نفر رسیده است و تاکنون ۱۰ نفر مجروح شده‌اند.
نیروهای حفاظت با جلیقه‌های ضد گلوله در حال تامین امنیت هستند اما اجازه خروج از مجلس به هیچ عنوان داده نمی‌شود.
 

تصویر نشان میدهد که یکی از تروریست‌ها یک گروگان‌ را به نیروهای امنیتی نشان میدهند
 
12:15

تصویری از یکی از تروریست‌ها که از پنجره‌های ساختمان مجلس در حال نگاه کردن به بیرون است؛ تروریست‌ها در حال تیراندازی به بیرون مجلس هستند.


12:15
هم‌اکنون به شعاع ۵۰۰ متر در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی نوار امنیتی کشیده شده و هرگونه ترددی ممنوع اعلام شده است.

12:12
آخرین اخبار حاکیست دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس به محاصره نیروهای امنیتی درآمده‌اند.

12:09

تصاویر جدید از عملیات انتحاری در حرم امام

12:04
طبق شنیده ها یکی از مهاجمان در محوطه مجلس محاصره شده است.
تدابیر امنیتی برقرار و اوضاع خیابان‌های اطراف مجلس تحت کنترل است.
 
12:02
تروریستی که دقایقی پیش موفق شده بود با تیراندازی از مجلس خارج شود، به دلیل محاصره مجلس، مجبور شد دوباره به داخل مجلس بازگردد. هم‌اکنون تروریست‌ها در حال تیراندازی از داخل مجلس به بیرون و محوطه بیرونی مجلس هستند.
 
11:57
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران از تشکیل جلسه اضطراری شورای تامین استان تهران خبر داد. وی ادامه داد: فعلا نمی‌توانم چیزی بگویم، باید جلسه شورای تامین تشکیل شود.
 
undefined

اولین تصویر از لحظه انفجار عامل انتحاری در حرم امام
 
11:44
یکی از تروریست‌ها در حالی که مشغول تیراندازی بی هدف بود، موفق شد از ساختمان مجلس خارج شود؛ او همچنان مشغول تیراندازی در خیابان است.
 
11:40
پیش از ظهر امروز یک نفر وارد صحن غربی حرم امام شده و شروع به تیراندازی می‌کند، این تروریست پس از اینکه گلوله‌هایش به اتمام می‌رسد، سلاح خود را به زمین گذاشته و در حالی که به سمت حرم امام می‌دویده است، نزدیک به کلانتری حرم امام خود را منفجر می‌کند

11:33
 

خیابان‌های منتهی به بهارستان بسته شده است
 
11:27
مهدی کیایی مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه 17 خرداد) پارلمان، با اشاره به شنیده شدن صدای گلوله در ساختمان مجلس گفته است: نیروهای امنیتی در حال برقراری آرامش و امنیت مجلس هستند. جلسه علنی مجلس نیز طبق روال عادی در حال برگزاری است.
 
11:26
براثر درگیری در حرم امام، یکی از تروریست‌های انتحاری خود را منفجر کرد، یک نفر دیگر هم به دست نیروهای انتظامی کشته شد و یک زن هم بازداشت شد. درگیری هنوز ادامه دارد. تروریست ها از درب غربی وارد حرم شدند.
 
11:15
براساس اخبار اولیه، 2 تن از مجروحان تیراندازی در مجلس، از مراجعه کنندگان ورودی به مجلس و یکی نفر دیگر هم از نیروهای خدماتی مجلس بوده‌اند. فرد چهارم نیز از ماموران حفاظت مجلس بوده‌ که طبق اخبار اولیه براثر شدت جراحات، به شهادت رسیده است.
 
11:14
سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تیراندازی در ساختمان مجلس شورای اسلامی، گفت: هنوز صدای تیراندازی ادامه دارد و نیروهای امنیتی ساختمان مجلس را تحت کنترل دارند. وی گفت: نیروهای امنیتی کنترل اوضاع را در اختیار گرفته اند و امیدوار تا دقایقی دیگر امنیت کامل مستقر شوند.
11:05
‏در محل نهاد ریاست‌جمهوری، اقدامات امنیتی تشدید شده و نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری اجازه ورود و خروج به هیچ کس را نمی‌دهند.
 
11:04
صبح امروز در حرم مطهر امام(ره) فردی ناشناس وارد شده و با تیراندازی متواری شده است. هنوز از هویت فرد تیرانداز و علت کار او خبری در دسترس نیست.
 
11:02
تیراندازی که 3 نفر هم هستند، همچنان در داخل ساختمان مجلس حضور دارند. 2 تن از این عوامل، اسلحه کلاشنیکف و یک نفر دیگر سلاح کلت کمری داشته است.
 
11:00
4 تن از نیروهای حفاظت مجلس در جریان این درگیری زخمی شده‌ بودند که یکی از ماموران به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.
 
10:37
از داخل مجلس گزارش شده است که درهای مجلس شورای اسلامی بسته و نمایندگان مجلس اجازه خروج از صحن مجلس ندارند. وی می‌گوید که صدای تیراندازی قطع شده اما هنوز عوامل تیراندازی دستگیر نشده‌اند.
 
10:36
برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند که خبرهای رسیده حاکی از این است که یکی از ماموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است. این خبر را خبرنگار تسنیم در صحن مجلس شورای اسلامی و هیچ منبع دیگری تایید نکرده است.
 
10:35
درگیری و تیراندازی در ساختمان مجلس همچنان ادامه دارد و خبرنگار تسنیم از داخل مجلس می‌گوید که یک گلوله هم به جایگاه خبرنگاران اصابت کرده است.
 
10:36
گزارش شده که فرد مذکور هم اکنون نیز مشغول تیراندازی است. از هویت این فرد و علت کار وی هنوز خبری در دسترس نیست.
 
10:34
تیراندازی در داخل مجلس/ یکی از ماموران حفاظت مجلس از ناحیه مچ مجروح شده است؛ نیروهای امدادی مشغول مداوای این مامور حفاظت مجلس هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما