شناسهٔ خبر: 19740336 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در چهارمین نکوداشت مقام شامخ ام المومنین حضرت خدیجه(س):

حشمتی: آیت الله هاشمی یکی از بانیان نمایشگاه قرآن بود/ خسروی: بهترین سبک زندگی ایرانی اسلامی خانواده امام راحل است

خبرگزاری شبستان:معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: آیت الله هاشمی یکی از بانیان نمایشگاه قرآن بودند و افتخار داریم از تفسیر و خدمات ایشان تجلیل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در چهارمین نکوداشت مقام شامخ ام المومنین حضرت خدیجه(س) با عنوان " بانوی فضیلت حامی رسالت " که در نمایشگاه قرآن برگزار شد ضمن خیر مقدم به میهمانان در خصوص مقام شامخ حضرت خدیجه(س) سخنانی را ایراد کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی یکی از بانیان این نمایشگاه بودند و افتخار داریم از تفسیر و خدمات ایشان تجلیل کنیم، امید است در سال های آتی این مراسم را با شکوه تر برگزار کنیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین خسروی معاون آموزشی و پژوهشی قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) سهم بی بدیلی در پیشرفت اسلام داشتند اظهار داشت: اگر صبر، ایثار و اموال ایشان نبود قطعا نبی مکرم اسلام در انجام رسالت خود با چنین موفقیت هایی روبرو نمی شد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت خدیجه ثقفی همسر امام راحل گفت: همسر امام خمینی(ره) از طرف خانواده پدری به اجداد ثقفی و از طرف مادر به خاندان قاجار وصل بودند و از زندگی مرفهی برخوردار بودند ولی پس از ازدواج با امام راحل هرسختی را به جان خریدند تا انقلاب و اسلام به پیشرفت برسد، طبق فرمایش آیت الله جوادی آملی که فرمود" ما به همسر امام راحل می فرمودیم عقیله انقلاب" به حق این تعبیری درست و به جایی است.

معاون آموزشی و پژوهشی قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: بهترین سبک زندگی ایرانی اسلامی خانواده امام راحل است، همسر امام خدیجه ای دیگر به پیروی از حضرت خدیجه(س) است، چرا که ایشان هم به خاطر انقلاب سختی های زیادی را پذیرفتند.

خسروی با بیان اینکه این مجلس همچنین مزین به حضور همسر آیت الله هاشمی است یادآور شد: ایشان هم نمونه ای از بانوان بزرگ اسلامی است، اگر نبود زحمات خانم مرعشی چیزی به عنوان تفسیر راهنما بیست جلدی و فرهنگ قرآنی بی نظیری از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نداشتیم.

نظر شما