شناسهٔ خبر: 1966450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شورای علمای غرب افغانستان:

مهم‌ترین عامل ناامنی‎ در افغانستان دخالت خارجی‎ها است

شورای علمای غرب افغانستان، از تمام علمای این کشور خواست برای دست‎یابی به صلح پایدار تلاش کنند و برای ترغیب مخالفان برای پذیرش صلح، گام‎های عملی و جدی بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، شورای اخوت اسلامی غرب افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد «مولوی خداداد صالح» رئیس این شورا  ازتمامی علمای این کشور خواسته برای دست‏یابی به صلح پایدار تلاش کنند و برای تشویق و ترغیب مخالفان برای پذیرش صلح گام‎های عملی و جدی بردارند.

براساس این اطلاعیه، صالح، تأکید کرده که صلح در افغانستان یک نیاز اساسی و ضروری مردم این کشور است و همگان باید تلاش کنند تا این مهم به زودی محقق شود.

وی پیشرفت در عرصه‎های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آرامش مردم افغانستان را از نیازهای اساسی این کشور عنوان نمود و تأکید کرد: دست‎یابی به این موارد فقط از طریق صلح میسر خواهد شد.

به گفته وی، مردم افغانستان بیش از یک قرن است که درجنگ و ناآرامی زندگی می‎کنند و هم اکنون زمان آن رسیده که تمام مردم این کشور مانند برادر در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی کنند.

وی تصریح کرد: تمام علمای دینی وظیفه دارند پس از این در زمینه صلح و دعوت مخالفان به مذاکره تلاش کنند و نگذارند این کشور بیش از این در آتش نفاق بسوزد.

بر اساس اطلاعیه شورای علمای غرب افغانستان، مهم‌ترین عامل نا امنی‎ها در افغانستان، دخالت خارجی‎هاست و علما باید در زمینه دفع دسیسه‎های خارجی‎ها تلاش کنند و نگذارند اختلافات بیشتر شود.

پیش از این نیز شورای اخوت اسلامی غرب افغانستان که متشکل از علمای شیعه و سنی است برای آوردن صلح و رفع تنش‎ها میان مخالفان و دولت تأکید کرده بودند.

در همین حال رئیس جمهور افغانستان نیز از علمای این کشور خواسته که در راستای تحقق صلح در افغانستان تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما