شناسهٔ خبر: 1964283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم،

جعفرزاده: نیلی از جنس دانشگاه است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت که نیلی احمدآبادی از جنس دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت که نیلی احمدآبادی از جنس دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در پاسخ به مخالفان نیز تأکید کرد: آیا هر کسی کاری انجام داده آقای احمدآبادی باید پاسخ دهد. آیا او باید پاسخ همه رفتار دیگران را بدهد؟

این نماینده مجلس عنوان کرد: آقای روحانی که حکمش را از دست مقام معظم رهبری گرفته رئیس دولت است و ما باید قبول کنیم هر کسی که قرار است رئیس این دولت شود، باید تیم خودش را انتخاب کند. این اجازه را بدهید؛ چرا که روسای دولت‌های مختلف نیز این‌گونه عمل کرده‌اند. حال سوال پیش می‌آید که نقش مجلس چیست؟ نقش مجلس آن است که اگر این فرد که دولت معرفی کرده با اصول انقلاب و نظام مغایرت داشت مجلس مخالفت کند.

او ادامه داد: ما همه صحبت‌ها را گوش کرده‌ایم اما انصافا چه دلیل متقنی ارائه شده که آقای نیلی احمدآبادی شایسته این نیست که بر کرسی وزارت علوم بنشیند؟ ایشان ویژگی‌های مختلفی دارد. از نیروهای ارزشی نظام و انقلاب بوده، سابقه انقلابی دارد، تجربه مدیریت دارد و از جنس دانشگاه است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی به مسائل مطرح شده توسط مخالفان نیز پرداخت و گفت: مخالفان دلایل مختلفی مطرح و ناراحتی‌هایی ابراز کردند. آیا آقای احمدآبادی باید پاسخ رفتار همه دیگران را بدهد؟ هر فردی مسئول پاسخگویی به رفتار خودش است. هر اتفاقی که در جلسه استیضاح افتاد پاسخگویش آقای احمدآبادی نیست. ایشان چهار ماه مجموعه بزرگترین دانشگاه کشور که بزرگترین دانشگاه کشور است را بدون تشنج اداره کرد و اگر حادثه‌ای در پردیس کرج اتفاق افتاده مجبورم که بگویم رئیس پردیس دانشگاه کرج از دولتی‌های قبلی است که اجازه عزل و تعویضش را ندادند. عملکرد فرد دیگری که دانشگاه تهران با مدیریتش مخالف بوده خودش باید پاسخگو باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: به سوابق آقای نیلی نیز ایراد گرفته‌اند. خیلی از وزرای همین مجموعه وزارتخانه که الان بعضا همکار ما هستند زمانی که در کسوت وزارت قرار گرفتند چه سابقه مدیریتی داشتند؟ قطعا کمتر از آقای احمدآبادی نبود. بی شک فردی مطالبی گفته که حتما اشتباه بوده. آیا الان باید آقای احمدآبادی پاسخ دهد؟

او ادامه داد: ما 4.5 میلیون جوان در دانشگاه‌ها داریم که اکنون رها شده است؛ مگر یک سرپرست چقدر اختیارات دارد؟ اجازه دهید وزارت علوم ساماندهی شود. به هر دلیلی آقای فرجی دانا پذیرفته نشد. آقای نجفی با اختیارات محدود سرپرستی نمی‌تواند وزارت علوم را مدیریت کند. 4 میلیون جوان ما در مجموعه این کشور سرگردان هستند. این بخش نباید با سرپرستی اداره شود و رها شود.

این نماینده مجلس در مورد فتنه نیز گفت: فتنه خط قرمز نظام است و همه ما هم قبول داریم. اما چیزی که الان وجود دارد این است که با توجه به خروج نخبگان از کشور سردرگمی دانشگاه‌ها و نیاز به ساماندهی آن کمک کنیم که مجموعه وزارت علوم ساماندهی شود.

ایمن آبادی در پایان از لاریجانی خواست در مورد این‌که گفته شده مخالف وزیر پیشنهادی است توضیح دهد که لاریجانی در جمله‌ای کوتاه گفت: آقای نادران رجال‌الغیب است و از آن جهت فرمودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما