شناسهٔ خبر: 19640802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 سخنگوي دولت:

مي‌توانيم يارانه فقرا را 3 برابر ديگر هم افزايش دهيم

سخنگوي دولت با اشاره به برنامه دولت دوازدهم براي افزايش 5 برابري سطح معيشت 10 ميليون نفر از اقشار فقير جامعه گفت: منابع 5 برابر کردن معيشت اقشار فقير را از هدفمندي تأمين مي‌کنيم.

محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال که در برنامه انتخاباتي دولت دوازدهم به صراحت آمده است که قصد داريد در يک دوره 4 ساله سطح معيشت 10 ميليون نفر از اقشار فقير جامعه را 5 برابر کنيد که اين کار به منابع بسيار زيادي احتياج دارد، اين منابع را از کجا و از چه محلي تأمين مي‌کنيد، اظهار داشت: اکنون يارانه و مستمري‌ اين قشر 3.4 برابر شده است.

وي در ادامه افزود: هنگامي که درباره افزايش يارانه صحبت مي‌کنيم گاهي اين حرف در خصوص اقشار آسيب‌پذير و کم درآمد است که شامل افراد تحت پوشش مي‌شود که اين افراد حدود 10 تا 12 ميليون و حداکثر 15 ميليون نفر هستند درحالي که ما اکنون داريم به 75 ميليون نفر يارانه مي‌دهيم، آنچه که انتقاد ما به ساير دوستان بود، اين بود که اگر شما مي‌خواهيد يارانه‌ها را سه برابر کنيد، اين کار اصلاً امکان‌پذير نيست، اما اينکه يارانه اين گروه و اقشار را سه برابر کنيم کاملاً قابل تأمل است.

رئيس سازمان برنامه و بودجه تاکيد کرد: يعني ما به راحتي مي‌توانيم در يک دوره 4 ساله در يک دولت، اين کار را انجام دهيم، امسال يارانه اين قشر را سه برابر کرديم و مشکلي وجود ندارد و براي سال آينده هم مي‌توانيم اين مقدار را افزايش دهيم و به‌راحتي مي‌توانيم سه برابر ديگر هم کنيم. چون اينها ارقام زيادي نيست. اين کار از محل بودجه قابل انجام است.

نوبخت در پاسخ به اين سوال که اين منابع قرار است از چه محلي تامين شود، گفت: اين منابع از محل هدفمندي است، قيمت حامل انرژي افزايش پيدا نخواهد کرد و موضوع هدفمندي را نيز بايد مديريت کنيم.

پرواز تهران - عسلويه در شيراز فرود آمد

مديرکل فرودگاههاي استان بوشهر گفت: به علت شرايط نامناسب هوا در فرودگاه بين المللي خليج فارس عسلويه، پرواز صبح دوشنبه تهران به عسلويه شرکت هواپيمايي ماهان در فرودگاه شيراز به زمين نشست.کمال دهقان منشادي در گفت وگو با ايرنا افزود: هم اکنون با بهبود شرايط جوي و کاهش مشکل ديد در فرودگاه خليج فارس عسلويه پروازها در اين فرودگاه بدون هيچ مشکلي انجام مي شود. وي تصريح کرد: پرواز شرکت ماهان نيز با بهبود شرايط جوي از شيراز به عسلويه انجام شد. دهقان منشادي بيان کرد: در زمان حاضر از فرودگاه بين المللي خليج فارس عسلويه به شهرهاي تهران، رشت، شيراز، اصفهان، اهواز، مشهد، اراک، کرمانشاه، ساري، اردبيل، تبريز و کيش پرواز انجام مي شود.

250 هزار شماره شباي مشمولان سهام عدالت برگشت خورد

مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي با بيان اينکه هنوز 22 ميليون نفر از مشمولان سهام عدالت به سامانه مربوطه براي اعلام شماره شباي بانکي مراجعه نکرده اند، گفت: در يک ماه گذشته 250 هزار شماره شباي بانکي ثبت شده مشمولان سهام عدالت مورد تاييد قرار نگرفته است.

سيدجعفر سبحاني درباره آخرين وضعيت ثبت شماره شباي بانکي مشمولان سهام عدالت در سامانه مربوط به آن به ايرنا گفت: اين افراد کساني هستند که سامانه سهام عدالت مراجعه و يک شماره شبا بانکي در سامانه ثبت کرده اند اما پس از بررسي و سنجش آن توسط سازمان خصوصي سازي، تعلق شماره شبا به شخص مشمول احراز نشده و شبا مورد تاييد قرار نگرفته است.

وي افزود: در برخي موارد هم حساب بانکي مشمول راکد يا مسدود بوده و شبا توسط بانک مربوطه معتبر اعلام نشده است.

وي با بيان اينکه براي کساني که شماره شبا بانکي آنها مورد تاييد قرار نگرفته، پيامک ارسال شده است، گفت: اين افراد بايد در فرصت باقيمانده تا پايان شهريور ماه امسال شماره شباي ديگري که حساب آن به نام خود فرد مشمول است، در سامانه ثبت کنند تا امکان دريافت سود سهام عدالت را داشته باشند.

مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي با يادآوري اينکه از 47 ميليون مشمول دريافت سهام عدات بالغ بر 25 ميليون نفر شماره شباي بانکي خود را در سامانه ثبت کرده اند، اظهار داشت: 22 ميليون مشمول باقيمانده نيز بايد در اسرع وقت نسبت به ورود به سامانه و ثبت شماره شباي خود اقدام کنند.

سبحاني خاطر نشان کرد که مشمولان مي توانند با مراجعه به بانک هاي عامل کشور، شماره شباي بانکي خود را دريافت و در سامانه سهام عدالت وارد کنند و در اين زمينه هيچ تفاوتي بين بانک ها وجود ندارد.

مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي همچنين گفت: مجمع عمومي شرکت هاي تحت پوشش سهام عدالت براي سال مالي 95 در نيمه نخست امسال برگزار مي شود و از اين رو پرداخت سود سهام عدالت به نيمه دوم امسال موکول شده است.

سبحاني خاطر نشان کرد: هر گونه اقدام براي توزيع سود سهام عدالت، به طور گسترده توسط سازمان خصوصي سازي از طريق رسانه هاي معتبر از جمله صدا و سيما، خبرگزاري هاي رسمي و نشريات اطلاع رساني مي شود.وي از مردم خواست، مراقب پيام هاي دروغيني که درباره توزيع سود از سوي برخي سايت ها و کانال هاي سودجو منتشر مي شود، باشند و فريب آن را نخورند.

سبحاني کل مشمولان سهام عدالت را حدود 47 ميليون نفر اعلام کرد و گفت: در شرايط کنوني هيچ برنامه اي براي عضويت افراد جديد براي سهام عدالت در دستور کار نيست و هرگونه ادعا در اين زمينه با انگيزه کلاهبرداري مطرح مي شود.

برچسب‌ها:

نظر شما