شناسهٔ خبر: 19520933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز:

سالانه ۵ میلیون مترمربع ساختمان در شهر تبریز احداثمی شود

احداثاین میزان واحد مسکونی، به معنی سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریال در ساخت و ساز بوده و طبق فرمول های اداره کار نشان‌دهنده اشتغال‌زایی صدها هزار نفر است.

صاحب‌خبر -

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از احداثسالانه ۵ میلیون مترمربع ساختمان در شهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد عزتی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: احداثاین میزان واحد مسکونی، به معنی سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریال در ساخت و ساز بوده و طبق فرمول های اداره کار نشان‌دهنده اشتغال‌زایی صدها هزار نفر است.

وی افزود: شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمانی به عنوان دو مجموعه‌ای که به طور مستقیم در امر ساختمان‌سازی دخیل هستند، هر یک قوانین خاصی را برای نظام‌دهی به امر ساخت‌و‌ساز دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز طراحی و اجرا را دو مرحله عمده ساخت‌وساز خواند و افزود: در مقررات ملی ساختمان، مباحثمختلفی از قبیل بتن‌ریزی، حریق، آسانسور، تعمیر و نگهداری و پدافند غیرعامل مصوب و ابلاغ شده که شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی برای تحقق آن‌ها در روند طراحی و اجرای نقشه‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند.

عزتی ادامه داد: در بحثاجرا سازندگان حقیقی و حقوقی، انبوه‌سازان، مهندسان ناظر و خود مالکان باید به عنوان عوامل تکمیل‌کننده، وارد عمل شده و شرایط ساخت‌و‌ساز ایمن و مطمئن را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری تمام بخش‌های برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا، شاهد افزایش عمر ساخت‌و‌ساز و استحکام ابنیه در مقابل زلزله و سایر مخاطرات طبیعی خواهیم بود.

نظر شما