شناسهٔ خبر: 1949736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سردار جلالی در همایش پدافند غیرعامل:

شرکت‌هایی در پوشش «مشاوره» اطلاعات زیربنایی کشور را می‌فروشند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: شرکت‌هایی در پوشش مشاوره، طراحی و مطالعه اطلاعات زیربنایی کشور را با قیمت بالایی به بیگانگان می‌فروشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز در مرکز همایش های بین‌اللملی سازمان صداوسیما برگزار شد، طی سخنانی گفت: شبکه های جاسوسی صنعتی و فنی راه افتاده که تحت عنوان شرکت هایی برای مشاوره، طراحی و مطالعه به کشورهای دیگر می روند و اطلاعات زیربنایی ما را به قیمت های بالایی می فروشند.

وی افزود: باید با رویکرد حفاظتی هوشمند عمل کنیم.

جلالی در ادامه اظهار داشت: حرکت قرارگاهی پدافند غیرعامل به دنبال ایجاد حداکثر هم‌افزایی و هماهنگی در حوزه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: باید توجه عمده به سرمایه‌های انسانی در پدافند غیرعامل باشد و ما به دنبال آموزش و فراگیر کردن آن هستیم.

جلالی افزود: مقام معظم رهبری بر توسعه نگرش پدافند غیرعامل تاکید کرده‌اند. همچنین رویکرد دیگر ما اقتصادی‌سازی پدافند غیرعامل است و تلاش می‌کنیم پدافند غیرعامل اقتصادی شود و بخش‌های خصوصی در آن وارد و ذی‌نفع شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در حوزه دیپلماسی پدافندی نیز امروز تهدید سایبری و جنگ سایبری کشورها را به سمت تعامل و دفاع جمعی جلو می‌برد و 21 کشور در این زمینه ارتش تشکیل دادند و تهاجم سایبری در دستور کارشان است. ما بایستی بتوانیم با کشورهای همسو تعامل و مشارکت کنیم و از منافع ملی در حمله‌ها حفاظت به عمل آوریم. ناتو یک سال و نیم است که تمرین دفاع سایبری را با 39 کشور انجام می‌دهند.

جلالی همچنین اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل تحت فرمان عملیاتی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) است، قرارگاهی است که برای اداره کشور در زمان جنگ ایجاد شده و فرمانده آن مقام معظم رهبری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پدافند سایبری چاره‌ای جز بومی‌سازی صنعت برای دفاع سایبری نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما