شناسهٔ خبر: 19471303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات استان کردستان خبرداد:

توزیع بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تعرفه رای در کردستان

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد انتخابات استان کردستان از توزیع بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تعرفه رای در بین شعبات اخذ رای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، علیرضا آشناگر، جمعه شب (۲۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج، گفت: بر اساس جمعیت واجد شرایط رای دادن در استان تعرفه های رای تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کردستان بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر است، عنوان کرد: از این تعداد بر اساس اخرین آمار، یک میلیون و 181 هزار و 883 نفر واجد شرایط رای دادن در استان هستند.

وی اظهارداشت: تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار تعرفه رای در هزار و 382 شعبه اخذ رای استان توزیع شده است.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان از حضور و مشارکت گسترده مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا تشکر کرد و اظهارداشت: مردم با حضور خود در پای صندوق های اخذ رای نشان دادند که همواره در صحنه هستند و به نظام و ارزش های آن تعلق خاطر دارند.

آشناگر ادامه داد: امروز شاهد جلوه زیبایی از مشارکت سیاسی مردم در کشورمان بودیم.

وی عنوان کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کمتر از سه درصد از داوطلبان رد صلاحیت شدند و حدود سه درصد هم انصراف دادند.

وی بیان کرد: برای کسب هر کرسی شوراهای اسلامی در شهرها هشت نفر و در روستاها نیز دو نفر با هم به رقابت پرداختند.

رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: روند انتخابات در استان در محیطی کاملا آرام و امن برگزار شد.

آشناگر بیان کرد: حدود 12 هزار و 400 نفر عامل اجرایی و 8 هزار و 500 نفر از نیروهای انتظامی در امر اجرای انتخابات و تامین امنیت آن تلاش و فعالیت کردند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص علت تاخیر یک ساعته اغاز انتخابات در این استان ،گفت: به دلیل تایید صلاحیت چهانفر از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج در ساعت سه بامداد 29 اردیبهشت و وارد کردن مشخصات این افراد در دستگاه های ثبت آرا مردم به طور الکترونیکی انتخابات در این شهر با یک ساعت تاخیر برگزارشد.

نظر شما