شناسهٔ خبر: 19442424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دولت کار و کرامت دولت جوانان است

خبرگزاری صداوسیما

سیدابراهیم ریسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه شب در بجنورد گفت:ان شاالله کشور ما با حضور همه آزاد و آباد ساخته خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان شمالی سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در جمع حامیان خود در مصلای امام خمینی بجنورد سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در بجنورد گفت: آدرس غلط ندهید. مردم می گویند فقر و بیکاری زندگی ها را فلج کرده، ظرفیت صنعتی تعطیل است. مردم از فساد می گویند شما حرف دیگری می زنید. شما می گویید آنها دیوار می کشند. ما می گویم دیوار بین مفسدان و چپاولگران ایجاد می کنیم. می گوید می خوان مردم را به گذشته برسانند. ما می گوییم تغییر به نفع مردم. شما می گویید آزادی زنان. مگر شما آزادی دادید، خدا آزاد کرده است. شما می خواهید حق زنان را بدهید، حقوق شهروندی یک سند ملی است. این است که بیکار کار داشته باشد. آن است که بخش زیادی از استان خراسان شمالی، تحت پوشش سازمان حمایتی و کمیته امداد نباشد. دختران ما شغل در شان داشته باشند. اگر یک نخبه انتقاد کرد مورد شماتت قرار نگیرد. کارگر ساده خجالت نکشد. به سه دهک پایین جامعه یعنی فقرا کمک کنید. گفتیم پول را می دهیم. می گویید از کجا؟ می گوییم پول آب را زیاد کردید. می گویید مجلس گفته پول را کجا خرج کنیم. رئیسی افزود:  نرم افزار بسازند جوانان مثل هندوستان. چرا از همه نیرو استفاده نمی کنید ؟ ما 100 هزار شغل را در آی تی به 400 هزار می رسانیم. اختلاس حل بشود مسکن مهر  حل می شود. مردم می گوییم در کشور 11 میلیون جوان آماده ازدواج هستند. چرا معطل تسهیلات بانکی هستید؟ مجلس تصویب کرد وام 10 تومان شود شما مخالفت کردید 500 هزار نفر در انتظار وام هستند. اگر 2 نفر که وام میلیاردی دارن پول را برگردانند، حل می شود. شما می گویید از کجا به فقرا کمک می کنید ؟ مگر شب انتخابات نگفتید به افراد سازمان حمایتی اضافه می کنیم. شما می گفتید پول نیست از کجا آوردید، چطور شب انتخابات پیامک زدید؟  شما مگر نگفتید پول نیست؛ ما گفتیم هست.
رئیسی گفت: چرا شب انتخابات پیامک دادید کسانیکه یارانه شان قطع شده ، بیایند و بگیرند. شما شب انتخابات اعلام کردید به دهیاران نفری 10 میلیون پول دادید. شمامی گویید اهل سنت اول نگاه به اهل سنت عزیز که جزء شهروندان درجه یک هستند. ما در کشور اعلام کردیم نماد دولت کار و کرامت، کارت شناسایی ملی یعنی تمام تفاوت های قومی بی معنا می شود و 80 میلیون جمعیت، جزء این دولت هستند. می گوییم آقایون اهل سنت صحبت کردند می گن چرا به ما نگاه تزئینی می شود؟ هر وقت نیاز داره اسم می بره. چقدر به وعده هایتان به اهل سنت عمل کردید؟ می گویید کردستان به زبان خودش حرف می زند، مگه شما حق دادید؟ خدا  داده. وظیفه دولت حمایت از زنان و قومیت ها و .... است. من حرفم با آقایون این است. گفتم ای کاش همین 4 سال این 2 - 3 ماه بود. یارانه کشمش. انگور و ... ما مخالف نیستیم. من از اول گفتم باید رسیدگی کرد. شما گفتید پول نیست چرا با عقل و فهم مردم حسابی نمی کنید. این مردم با عقل هستند. پول را می گیرند ولی فکر نکنید به اونی که شما فکر می کنید رای بدهند. شما تا حالا در عمرتان وام صفر درصد گرفتید؟ چند نفر بخاطر رفاقت 300 میلیارد بگیرند پول را در بانک بگذارند  و سود بگیرند. شما هی فساد تولید می کنید. رییس دولت باید روحیه ضد فساد داشته باشد. استانداران و فرمانداران باید روحیه ضد فساد داشته باشند. من گفتم روی عقل مردم حساب می کنم. مردم اهل تشخیص هستند و فهم. من در شهر علمی می گویم. یک تحریم علمی است و یک آزادی که باید دفاع بشود، آزادی فکری است. ما می گوییم عزیزان که دچار زلزله در بجنورد شدند. این عزیزانی که در معدن دچار حادثه شدند. بی منت وظیفه ماست در خدمت آنان باشیم از ساعت اولیه. مگر دولت وظیفه ایجاد مسکن روستایی ندارد ایجاد کردید؟ دولت مستقر باید بگوید در دور دوم می خواهم این کارهایم را تکمیل کنم. آیا دولت عمل کرده ؟ یا رقیب هراسی کند؟ آزادی هنر زنان و حرف هایی که خواست مردم نیست. ما عدد و رقم و مسائل ادارات را می شناسیم. شما چک برجام داشتید، آن هم پیش پرداخت. این برجام مثل چک است. دولت با ضعف دیپلماسی نمی تواند نقد کند. از اینجا می گویم که 500 نفر در منا جان دادند. رییس جمهور در سازمان ملل بود. وزیر خارجه التماس کشوری را می کرد. ما دیپلماسی التماسی را نمی پذیریم. اگر نهیب رهبر نبود حل نمی شد. عراق با ما رفیق تر است یا ترکیه؟ چرا عراق بازار ترکیه است. صادرات می توانست وضعیت بهتری داشته باشد. با کدام کشور همسایه مناسبات اقتصادی بهتر دارید؟ صندوق بازنشسته داریم، دولت باید دستش را در جیب بازنشسته کند ؟ 100 میلیارد بگیرد یا افزایش نقدینگی کند؟ جیب مردم بزرگتر شده یا کوچکتر؟ سفره مردم کوچکتره یا بزرگتر؟ اگر قیمتی را نمی دانید به مغازه سر بزنید. بروید ببینید قیمت برنج، گوشت، گوسفند و مرغ، حبوبات، صیفی جات از 41 تا 133 درصد بیشتر شده یعنی هزینه مردم 2 برابر بیشتر شده. با همه مسائل معتقدیم در کشور مشکل کمبود نقدینگی نیست. وزیر صنایع میگه 100 هزار میلیارد می دادند. فاز دوم پتروشیمی چرا ایجاد نشد در بجنورد. اگر پولی که خرج شد یک هفتم آن صرف بیکاری می شد حل می شد مگر استان زمین ندارد ؟ این استان مشکل کمبود آب ندارد. مشکل کمبود مدیریت انقلابی است. خواهشم این است کارگرها و کشاورزها و دانشجوها بیایند در انتخابات. تصمیم شما تصمیم ساز اشت. خدا می داند کشور با ثروتی که دارد مسئله اشتغال حل می شود. مگه مسکن پیشران نیست. مسکن مهر را کنار گذاشتید.
چند مسکن اجتماعی ساختید؟ در مسکن میشه صدها هزار شغل ایجاد کرد. کشاورزی صنعتی و نوین و صنایل تبدیلی. نزدیک شما دریاست، تولید ناخالص ملی برخی کشورها از دریاست. اقتصاد دریایی ما 2 درصد است. اقتصاد در بخش های مختلف است. 500 هزار میلیارد را به افراد بد حساب بانکی وام دادید؛ اگر در تولید می ریختید حل بود همه چی... شما می گویید نمی شود. ما می گوییم ما هم می خواهیم هم می دانیم و هم می توانیم. یک سال آمدم آستان قدس، رویکرد این مجموعه را عوض کردیم. رفتیم سراغ محرومان، زائران به دستور رهبری. خدا رحمت کند تولیت قبلی را. ما 110قنات را لایروبی گردیم  هزار شغل ایجاد شد. مجموعه ای ساختیم برای زوج های دانشجو. به سهم خودمان در مزرعه نمونه کشاورزی گلخانه ای را 10 برابر کردیم. می شود. آقایان قول می دهند. این حرفای ماست. شما 4 سال دولت دستتان بود. اعلام کردیم فرای جناح ها خط کشی ها.  من رقیب فقر و فساد و ناکارآمدی هستم. رقیب دولت عملکرد 4 ساله است  فرای جناحها باید با دغدغه مندی برای مردم کار کرد. بخش خصوصی را باید فعال کرد. هرکس با ایجاد کار باکرامت برای تمام مردم بخواهد کار کند  در این کابینه می تواند حضور داشته باشد.
باید تحصیلکرده های متناسب با نیاز شهرها استفاده شوند. 
علم و اقتصاد سیاست سه ضلع برای دست یابی به اهداف ما هستند.
امیدوارم در روز انتخابات تصمیم شما بر تغییر شرایط به نفع مردم باشد.
تمدن اسلامی ما با 4 اصل استقلال کشور، امنیت، رفاه اجتماعی و فرهنگ شکل گرفته است و باید این 4 اصل را حفظ کرد نباید یکی را فدای دیگری کرد. باید هر 4 اصل را با هم دنبال کرد. در خراسان شمالی که جمع فرهنگ هاست و کردها و کرمانج ها و ترک ها و ترکمن ها و تاتها هستند همه گرایش ها در کنار هم باید احساس کنند در دولت حضور دارند.  تبلیغات می کنند چطور با دنیا دیپلماسی دارند.  دنیا 180 کشور دارد. سیاست دولت من تعامل عزتمندانه با همه کشورهای دنیا خواهد داشت. دیپلماسی اگر معنایش است که از غربی ها کمک برای انتخابات بخواهید، ما این نوع را قبول نداریم.  درود به همه می فرستم از خدا برای زلزله زدگان بر قلب و دلشان صبر و حلم دهد و مشکلات آنها حل شود ان شاء الله برای معدنچیان صبر بدهد خدا.  در حوزه محیط زیست هم که مشکل 11 استان است، دولتمردان در فضای آلاینده ها و محیط زیست همت پیش بینی و پیشگیری و برخورد و متناسب ندارند.  نباید تزیینی عمل شود، واقعی عمل شود.  از تاخیر عذرخواهی می کنم. 

نظر شما