شناسهٔ خبر: 19410431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراکز رای گیری در بلاروس، گرجستان و اوکراین اعلام شد

مسکو - ایرنا - در چارچوب برنامه ریزی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری شکوهمند انتخابات ریاست جمهوری در خارج همزمان با داخل در روز جمعه 29 اردیبهشت، نشانی مراکز رای گیری از ایرانیان مقیم بلاروس، گرجستان و اوکراین اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دو صندوق اخذ رای در مینسک پایتخت بلاروس برای رای گیری از ایرانیان شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است که از ساعت 8 صبح تا 18 به وقت محلی پذیری هموطنان حائز شرایط است.
صندوق اول در سفارت جمهوری اسلامی ایران به نشانی مینسک خیابان استاروولینسکی تراکت - شماره 41 A مستقر است
همچنین در خوابگاه شماره شش دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس در مینسک رای دانشجویان ایرانی به صندوق ریخته خواهد شد.
ایرانیان مقیم گرجستان نیز می توانند برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از ساعت 8 تا 18 شنبه 29 اردیبهشت (وقت محلی) به جایگاه استقرار دو صندوق تدارک دیده شده در این کشور مراجعه کنند.
صندوق شماره یک در تفلیس پایتخت گرجستان، خیابان تاشکندی، شماره 37 مجتمع آموزش فردوسی سفارت ایران و در شهر بندری باتومی هم
سرکنسولگری جمهوری اسلامی خیابان پرنواز مپه پلاک 83 برای محل استقرار دو صندوق اخذ رای از هموطنان پیش بینی شده است.
همچنین در اوکراین صندوق رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کی یف پایتخت این کشور قرار دارد و ایرانیان می توانند از ساعت 9 تا 17 در سفارت جمهوری اسلامی ایران به نشانی خیابان کروگلو اونیورسیتتسکا - شماره 12 رای بدهند.
پست الکترونیکی p.election1396@mfa.gov.ir تخصیص داده شده برای کلیه ایرانیان خارج از کشور برای طرح پرسش و دریافت پاسخ در نظر گرفته شده است و همچنین بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز آماده پاسخگویی به پرسش های هموطنان است.
بنا به اعلام حسن قشقاوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور، 29 اردیبهشت ماه همزمان با رای گیری در ایران، در 103 کشور و 279 شعبه، برای اخذ رای از ایرانیان مقیم خارج اقدام می شود.
معاون وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرده است که براساس تازه ترین اطلاعات قطعی شده در 132 نمایندگی شامل سفارتخانه ها و سرکنسولگری انتخابات برگزار می شود و براساس پرونده های تشکیل شده کنسولی، 2.5 میلیون هموطن در خارج حائز شرایط رای دادن هستند که البته آمار دقیقی نیست و همیشه آمار شناوری داریم.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

نظر شما