شناسهٔ خبر: 19384716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ذره‌بين

صاحب‌خبر -

دستگیری قاتل فراری پسر سفیر سابق ونزوئلا
شهروند| قاتل فراری که در یک میهمانی شبانه پسر سفیر سابق ونزوئلا را به قتل رسانده بود پس از 5 سال فرار دستگیر شد.
ساعت 4:30 بامداد 18 فروردین سال 91 بود که ماجرای مرگ مرموز پسر جوانی در بیمارستان دی به بازپرس ویژه قتل مخابره شد که ماموران با حضور در محل پی بردند که این جوان براثر ضربات چاقو به قتل رسیده است.
تحقیقات ابتدایی نشان از آن داشت که قربانی جنایت از سوی 2 پسر جوان به بیمارستان منتقل شده اند و در این مرحله 2 جوان ادعا کردند که در خیابان ولیعصر بودند که با این جوان نیمه جان که روی زمین افتاده بود روبرو شدند و وی را به بیمارستان رسانده اند.
کارآگاهان در ادامه پی بردند که این دو جوان از دوستان قربانی هستند وهمین کافی بود تا آنها لب به سخن باز کنند.
2 پسر جوان در بازجویی ها گفتند که سالار پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا است که یک میهمانی شبانه را تدارک دیده بود که در پایان این میهمانی گوشی موبایلش به صدا در آمد و با پسر جوانی درگیری لفظی پیدا کرد و در ادامه جوان قوی هیکل به جلوی ساختمان آمد و سالار که به پایین ساختمان رفته بود هدف ضربه چاقوی این جوان قرار گرفت.
در این شاخه از تحقیقات ماموران خیلی زود موفق شدند عامل جنایت را شناسایی کنند اما این در حالی بود که عامل جنایت به صورت قاچاقی از کشور خارج شده بود.
ردیابی های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران پی بردند که قاتل پس از 5 سال از کانادا به ایران بازگشته است و همین کافی بود تا بازپرس ایلخانی دستور بازداشت این متهم فراری را از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران صادر کند.
کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه کامران در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند و این متهم روز گذشته در حالیکه نامزدش نیز بازداشت شده است برای افشاگری پیش روی بازپرس پرونده قرار گرفت.
کامران در اعترافاتش گفت: شب حادثه در خانه سالار دعوت بودیم که چند جوان که از نظر اخلاقی مشکل داشتند وارد میهمانی شدند که من به رفتارهای آنها اعتراض کردم که ناگهان یکی از آنها به دامادمان فحاشی کرد و همین باعث درگیری ما شد و وقتی به بیرون از خانه رفتیم درگیری ما بیرون از خانه کشید و ناخواسته دست به قتل زدم.
وی گفت: پس از قتل به کانادا رفتم و در این مدت خانواده ام توانستند با پرداخت یک میلیارد از آنها رضایت بگیرند و به همین خاطر به ایران بازگشتم.

سناریوی مرموز ناپدید شدن آدم‌ربا و طعمه‌اش در تهران
 شهروند| بازپرس جنایی با تقاضای چاپ عکس یک آدم‌ربا برای دستگیری او از مردم کمک خواست.
آخرین روزهای‌ سال 95 بود که خانواده‌ای نگران پا در شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران گذاشتند و از یک ماجرای آدم‌ربایی پرده برداشتند. یکی از اعضای خانواده به بازپرس سهرابی گفت: «چند روز قبل مرد جوانی با من تماس گرفت و ادعا کرد برادرم شاهین در اسارتگاه او قرار دارد و باید برای رهایی‌اش 300‌میلیون تومان پرداخت کنیم. صدای مرد آدم‌ربا آشنا بود و خیلی زود متوجه شدم وی مجید دهقانی، مستاجر خانه شاهین است که در اطراف تهران زندگی می‌کند.»
بدین‌ترتیب تیمی از ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس سهرابی برای دستگیری عامل این آدم‌ربایی میلیونی وارد عمل شدند.
کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی پی بردند که شاهین یک خانه مجردی در اطراف تهران دارد که یکی از واحدهای آن را به مجید دهقانی اجاره داده است.
در این مرحله ماموران با تجسس‌های فنی متوجه شدند که آخرین‌بار شاهین همراه مجید در خانه یکی از دوستان مشترکشان دیده شده‌اند که این خانه در سناریوی مرموزی به آتش کشیده شده است.
تیم پلیسی در ادامه تحقیقات به ردیابی خودرو شاهین پرداختند که پس از چند روز خودرو پسر جوان در شهر دیگری پیدا شد.
بنا به این گزارش، بازپرس پرونده با توجه به این‌که هیچ سرنخی از مجید دهقانی به دست نیامده است با تقاضای چاپ عکس این متهم خواست تا کسانی که اطلاعی از مخفیگاه وی دارند به شعبه نهم دادسرای امور جنایی  یا اداره 11 پلیس آگاهی تهران مراجعه  کنند.

نظر شما