شناسهٔ خبر: 19333328 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

بازدید رئیس نمایشگاه کتاب وین از نمایشگاه کتاب تهران

ایران؛ میهمان ویژه نمایشگاه کتاب وین در سال 2019

«پاتریک زهرر» رئیس نمایشگاه کتاب اتریش به همراه هیات همراه در بازدید از سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: ایران در سال 2019 مهمان ویژه نمایشگاه کتاب (اتریش) وین خواهد بود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «پاتریک زهرر» امروز (21 اردیبهشت) از سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد. 

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وسعت نمایشگاه کتاب تهران 10 و حتی 100 برابر نمایشگاه وین است.

«پاتریک زهرر» بیان کرد: اگر چه جمعیت کشور ایران و آلمان به یک اندازه در حدود 80 میلیون است اما تعداد باردیدکنندگان در نمایشگاه تهران 4 میلیون نفر و تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه فرانکفورت فقط 500 هزار نفر است. البته نمایشگاه کتاب فرانکفورت یک نمایشگاه کاری است و برای همین تعداد بازدیدکنندگانش 500 هزار نفر است.

رئیس نمایشگاه کتاب اتریش  افزود: حدودا 99.5 درصد افراد در کشورمان کتاب‌خوان هستند و صد در صد مردم ما باسوادی داریم.ایده کشور و شهر میهمان در نمایشگاه کتاب  بحث بسیار مهمی است و و مهم‌ترین مسأله تبادل فرهنگی است.

وی درباره اینکه ایران، میهمان ویژه نمایشگاه کتاب وین باشد، بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توان چیزی گفت اما در سال 2019 ایرانی‌ها میهمان ویژه نمایشگاه کتاب وین خواهند بود.

 
پاتریک زوهرر، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین (اتریش) در دیدار با سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه سی‌اُم کتاب تهران گفت: از ناشران ایرانی دعوت می‌‌کنم تا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین اتریش که در پاییز 2017 برگزار می‌‌شود شرکت کنند. ما با رئیس نمایشگاه کتاب تهران توافق کردیم 50 هزار عنوان کتاب ایرانی در نمایشگاه وین اتریش در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.
 
زوهرر با بیان اینکه دهمین سال برگزاری نمایشگاه وین اتریش امسال در پاییز 2017 برگزار می‌‌شود، افزود: سال گذشته بیش از 43 هزار بازدیدکننده برای حضور در نمایشگاه وین ثبت نام کردند. پس از پایان برگزاری نمایشگاه وین، ما به عنوان توزیع‌کننده‌ی کتاب، فعالیت داشتیم و 17 توزیع‌کننده‌ی کتاب از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور داشتند.
 
وی یادآور شد:در دوره‌ گذشته نیز 350 ناشر از سراسر جهان در نمایشگاه وین حضور داشتند.
 
مارکوس تونیل رئیس اتحادیه ناشران اتریش نیز با بیان اینکه بیش از 99 درصد اتریشی‌ها کتاب می‌‌خوانند، افزود: همه‌ی مردم اتریش باسواد هستند و 99 درصد آنان هم مطالعه می‌‌کنند و به کتاب علاقه‌مندند.
 
به گفته‌ وی، کتاب خواندن فکر و ذهن انسان را باز می‌‌کند و در مشکلات یاریگر مهربانی برای انسان‌ها است.
 
وی نظر خود را درباره‌ شعار نمایشگاه کتاب تهران «یک کتاب بیشتر بخوانیم» گفت: ما از شعار نمایشگاه کتاب تهران تقلید می‌‌کنیم و در نمایشگاه کتاب وین شعار «دو کتاب بیشتر بخوانیم» را انتخاب می‌‌کنیم.
 
رئیس سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این دیدار بر ترجمه و تبادل دانشجوی ایرانی با اتریش تاکید و تصریح کرد: تبادل دانشجو بین دو کشور و ترجمه‌ی آثار به آشنایی بیشتر فرهنگ ایران و اتریش منجر خواهد شد.

سیدعباس صالحی افزود: در ایران یکی از حوزه‌های جدی در صنعت نشر، چاپ کتاب‌های حوزه‌ کودک است که در سال گذشته ده هزار عنوان کتاب کودک چاپ شده است.
 
وی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم طرحی برای حمایت از آثار ترجمه‌ ایرانی داریم که خوشحال می‌‌شویم اتریش هم کتاب‌های ویژه خود را برای ترجمه معرفی می‌‌کند.
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی‌ شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

نظر شما