شناسهٔ خبر: 19309510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار تالش تاکید کرد:

ضرورت مشارکت همه آحاد جامعه در انتخابات/ مهمترین شاخصه انتخابات، امانتداری و قانونمندی است

فرماندار تالش با تاکید بر لزوم مشارکت همه آحاد جامعه در انتخابات اظهار داشت: مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات باعث توسعه ملی، تقویت دولت ها و تثبیت جایگاه کشور در عرصه داخلی و بین المللی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از تالش، جلسه هماهنگی تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات شهرستان تالش به ریاست فرماندار و با حضور مدیران و معاونین و معلمان شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری تالش برگزار شد .

فرماندار تالش با تاکید بر لزوم مشارکت همه آحاد جامعه در انتخابات اظهار داشت : مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات باعث توسعه ملی، تقویت دولت ها و تثبیت جایگاه کشور درعرصه داخلی و بین‌المللی می شود.

وی افزود: حضور طیف های مختلف نامزدها از اقشار مختلف رجال سیاسی و دولتی نیز فضای رقابت سالم و ایجاد انتخابات باشکوه را رقم خواهد زد.

مهدوی افزود: انتخابات درایران اسلامی از جایگاه و حساسیت ویژه ای برخوردار است و کشورهای غربی با تحریم و استفاده از اهرم فشار اقتصادی سخت سعی در دوقطبی کردن انتخابات دارند.

وی ادامه داد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران ،بیش از 40 انتخابات در حوزه های مختلف و با حضور چشمگیر مردم برگزار شده است.

مهدوی فرماندار تالش بیان کرد: اجرای انتخابات سالم و به دور از تخریب ، اهانت به اشخاص و نامزدها و صیانت از آرای مردم هدف اصلی مجریان انتخاباتی است.

وی اظهار کرد: همه نیروهای اجرایی نسبت به شرح وظایف و تکالیف خود مسئول هستند و در صورت هر گونه تخلف از قوانین انتخاباتی مراتب از مجراهای قانونی پی گیری می شود.

مهدوی افزود: در این دوره از انتخابات مهمترین شاخص امانتداری و قانونمندی است و هر گونه اهمال در برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، زیرپا گذاشتن حق الناس و آرمان های نظام است.

وی گفت: هیچ یک از مجریان انتخابات نباید حتی به دلیل نا آگاهی از قوانین، موجب به وجود آمدن اختلال در برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور شوند.

 نماینده عالی دولت محقق شدن وعده های نامزدها به مردم را از دیگر عامل اصلی بالا رفتن زمینه مشارکت دانست و گفت: اعتماد سازی درزمینه مطالبات مردم در شهرستان و پاسخ گویی شفاف به نیازهای آنان همراه با صداقت می تواند جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را ارتقاء بخشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیان کرد: دولت تدبیر و امید 2 انتخابات مهم و سرنوشت ساز را با آمادگی کامل و رعایت امانتداری و بی طرفی برگزار خواهد کرد و همه عوامل اجرایی باید متعهد به منشور انتخابات باشند.

رییس امور اجرایی حوزه انتخابیه  شهرستان تالش  به راهکار اصلی و اساسی تقویت حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: راهکارهای اساسی حضور مردم درانتخابات ایجاد فضای امن و سیاسی همراه با آرامش و با پرهیز ازچالش ها است.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء بینش سیاسی مردم در حوزه های دانشگاهی و اجتماعی و آگاهی ازحقوق سیاسی شهروندی حضور مردم را تقویت می کند.

این مقام مسوول گفت: فضای آرامش و اطمینان ایجاد شده توسط دولت تدبیر و امید بستر های لازم را برای تقویت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کرده است .

وی گفت: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز کشور ما رو به سمت و توسعه و پیشرفت حرکت می کند و بایستی این حرکت رو به جلو را تقویت کنیم.

محمدی افزود: القاء یاس و ناامیدی به جامعه تاثیری نخواهد داشت چرا که مردم از اگاهی بالایی برخوردار بوده و در طول تاریخ انقلاب نشان داده اند کهئ مردم جلودار حرکتهای آگاهانه بوده است .

معاون سیاسی فرمانداری تالش در پایان با تشکر از کلیه عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات گفت: روند اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات در 29 اردیبهشت در حد مطلوبی بوده و شهرستان با تمامی توان آماده برگزاری انتخابات است .

نظر شما