شناسهٔ خبر: 1929919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس هرمزگان

همزمان با برگزاری مراسم نمادین توزیع شیر در دبستان پسرانه شاهد شهید برخورداری ناحیه یك، توزیع شیر در تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول این ناحیه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

همزمان با برگزاری مراسم نمادین توزیع شیر در دبستان پسرانه شاهد شهید برخورداری ناحیه یک، توزیع شیر در تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول این ناحیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در آیین نمادین توزیع شیر گفت: توزیع شیر در مدارس یک امتیاز مثبت برای دانش آموزان است که موجب پایه گذاری استخوان کودکان و رشد متوسط قدی آنان می‌شود.

احمد آخوندی با اشاره به جامعه آماری توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: امسال توزیع شیر در میان جامعه هدف مدارس استان شامل دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول، مراکز شبانه روزی کودکان بی‌سرپرست و پیش دبستانی‌های ضمیمه هم زمان با مدارس ابتدایی دولتی و دانش آموزان دوره دوم متوسطه مستقر در خوابگاه‌های شبانه روزی و کارکنان شاغل در واحدهای آموزشی تحت پوشش برنامه شیر مدرسه ایران است.
وی با اشاره به اینکه برنامه توزیع شیر با رعایت مسائل بهداشتی و سلامت شیر انجام می‌شود، تصریح کرد: برای اطمینان از سلامت توزیع شیر در مدارس، پاکت‌های شیر به صورت استریلیزه شش ماهه به مدارس ارسال می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه دانش آموزان در هفته سه نوبت از شیر رایگان استفاده خواهند کرد، افزود: سعی شده بهترین و با کیفیت‌ترین شیر در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و در این زمینه مرکز بهداشت کنترل دقیق بر این مسئله دارد.
در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس با تاکید بر اینکه ماهانه نزدیک به ۵۷۰ هزار پاکت شیر در مدارس شهری و روستایی ناحیه یک توزیع می‌شود عنوان کرد: ۳۷ هزارو ۷۰۰ دانش آموزو کارکنان شاغل در واحدهای آموزشی در سطح مدارس شهری ناحیه یک، پنج هزار و ۳۰۰ دانش آموز در بخش تخت و نزدیک به سه هزار دانش آموز در بخش قلعه قاضی شیر رایگان دریافت می‌کنند.

عبدالرضا دادعلی‌پور هدف از توزیع شیر رایگان در مدارس را ترویج فرهنگ استفاده از شیر در بین کودکان و نوجوانان عنوان کردو افزود: از دیگر اهداف این طرح آشنایی دانش آموزان با ارزش غذایی شیر، ارتقای سطح سلامت تغذیه‌ای دانش آموزان، مصرف شیر سرد به عنوان میان وعده مناسب، ترویج فرهنگ مصرف شیر و تامین بخشی از نیازهای تغذیه‌ای دانش آموزان است.

گفتنی است، طرح توزیع شیر رایگان از سال ۱۳۸۰ در مدارس ناحیه یک همزمان با مدارس کل کشور به اجرا درآمد.

نظر شما