شناسهٔ خبر: 1926954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان:

وزارت بهداشت با عوامل اهانت به طلبه آمربه معروف مجروح در خرم آباد برخورد کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان خواستار برخورد وزارت بهداشت با عوامل اهانت به طلبه آمربه معروف مجروح در یکی از بیمارستان‌های خرم‌آباد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از خرم آباد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان با صدور بیانیه‌‌ای ضمن ابراز انزجار از اقدام چند نفر از ارازل و اوباش شهر خرم‌آباد در ضرب و شتم یک طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر آورده است: متاسفانه مسئولان پذیرش بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد با وجود مشاهده خونریزی شدید از این طلبه آمر به معروف، پذیرش ایشان را منوط به ارائه مدارک و پرداخت کامل مبلغ درمان می‌کنند و پس از بیان این درخواست نیز با رفتار زشت و ناباورانه کادر درمان بیمارستان شهدای عشایر مواجه می‌شوند؛ به نحوی که پزشک بیمارستان صراحتاً و با عباراتی توهین‌آمیز خطاب به حجت‌الاسلام میرزایی عنوان می‌کند که شما خودتان نیز از اراذل و اوباش هستید و با این حال انتظاری که از مسئولان وزارت بهداشت می‌رود، این است که با عوامل اهانت به این طلبه برخورد لازم صورت گیرد.

 

در این بیانیه تصریح شده است: در میان فرائض و واجبات دینی جایگاه امر به معروف و نهی از منکراز اولویت و تقدم ویژه‎ای برخوردار است. این تقدم و ترجیح بدین سبب است که امر به معروف و نهی از منکر خود بسترساز ایجاد محیطی مساعد جهت عمل به دیگر فرائض محسوب می‌شود.

 

این بیانیه افزوده است: طبق اصول و مبانی  نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز این واجب الهی از چنان ارج و اهمیتی برخوردار است که حتی در قانون اساسی (اصل هشتم) بدان اشاره شده است و آن را "وظیفه‎ای همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت" ذکر کرده است.

 

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان آمده است: اما چند سالی است عده‎ای که جز نام دشمن دین و معاند نظام و مردم نمی توان بر آنان نهاد، غرض ورزانه به دنبال اجرای پروژه و دسیسه‎ای از پیش طراحی شده هستند تا جایگاه این فریضه عظیم الهی را چنان فروبکاهند که شهامت و همت اجرای آن را از آمران به معروف و ناهیان از منکر بگیرند و حتی با توسل به حیله‌های گوناگون و جوسازی های رسانه‎ای این وظیفه و تکلیف همگانی را درنظر دیگران امری مذموم نشان دهند.

 

این بیانیه افزوده است: متاسفانه طی چندسال گذشته بارها شاهد بوده‎ایم افرادی که بنابر وظیفه شرعی خود و در چارچوب موازین شرعی و قانونی اقدام به اجرای این واجب فراموش شده کرده‌اند به انحای گوناگون مورد تعدی، توهین و بی مهری قرار گرفته‎اند. دامنه این ظلم دردناک از توهین کلامی تا ضرب و جرح و حتی شهادت آمران به معروف و ناهیان از منکر را دربرگرفته است.

 

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان تصریح شده است: آخرین مورد از این حوادث تلخ را هفته گذشته و در شهرستان خرم آباد شاهد بوده‎ایم که طی آن طلبه ناهی از منکر صرفاً به جهت تذکر لسانی در مقابل عملی منکر و خلاف عفت عمومی، توسط تعدادی از اوباش به شدت مجروح شد.

 

این بیانیه تصریح کرده است: متاسفانه شامگاه پنجشنبه اول آبان حجت الاسلام محسن میرزایی پس از تذکر لسانی به فرد خاطی با حمله این فرد و سه تن دیگر از دوستان این شخص که با تلفن وی در محل حضور یافته بودند مواجه می شود. این افراد با استفاده از سلاح سرد حجت‌الاسلام میرزایی را با ضربات متعدد چاقو و قمه از ناحیه دست و بازو مورد جراحت شدید قرار داده و از محل متواری می شوند. اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و پس از حضور مردم و تماس با اورژانس 115 و پلیس 110 با گذشت 20 دقیقه هیچکدام حاضر به همکاری نشده و در نهایت پس از خونریزی فراوان چند نفر از دوستان ایشان وی را بوسیله موتور سیکلت به بیمارستان می‎رسانند. متاسفانه مسئولان پذیرش بیمارستان شهدای عشایر با وجود مشاهده خونریزی شدید، پذیرش ایشان را منوط به ارائه مدارک و پرداخت کامل مبلغ درمان می‌کنند و پس از بیان این درخواست نیز با رفتار زشت و ناباورانه کادر درمان بیمارستان شهدای عشایر مواجه می‌شوند به نحوی که پزشک بیمارستان صراحتاً و با عباراتی توهین‎آمیز خطاب به حجت‌الاسلام میرزایی عنوان می‌کند که شما خودتان نیز از اراذل و اوباش هستید!

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای لرستان با بیان اینکه در شرایطی که برخی از کارکنان زیرمجموعه وزارت بهداشت، نه تنها اصول حرفه‎ای، که حتی اصول انسانی را نیز در انجام وظایف خود لحاظ نمی‎دارند چگونه باید صحبتهای مسئولین این وزارتخانه را در زمینه بهبود روند خدمت رسانی باورکرد ،افزوده است: در حادثه اخیر که انتظار می‎رفت روند درمان و خدمت رسانی به این طلبه ناهی از منکر به شکل ویژه و با اهتمام بیشتری انجام شود نه تنها این اتفاق روی نداد؛ بلکه کرامت انسانی ایشان نیز نادیده گرفته شده است و عجیب آنکه تاکنون هیچگونه برخوردی با عاملان این رفتار زشت و سهل انگارانه صورت نگرفته است!

 

در پاین این بیانیه آمده است: انتظار و خواسته ما از مسئولان ذیربط، رسیدگی قاطعانه و هرچه سریعتر به تخلفات صورت گرفته در این زمینه است. چه اینکه هرگونه اهمال در رسیدگی به تخلفات روی داده، چه در زمینه دستگیری و محاکمه ضاربان و چه در زمینه برخورد با قصور و تخطی کادر پزشکی، خود سبب انزوای بیش از پیش فریضه حیاتی و راهگشای امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.

نظر شما