شناسهٔ خبر: 19195040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بهره برداری از 3 طرح در استان چهرمحال وبختیاری توسط شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی کشور

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی کشور گفت سه طرح کشاورزی توسط شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری در 3 ماه اخیر به بهره برداری می رسد

صاحب‌خبر -

علی صفائی‌فرد در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شرکت توسعه و عمران اراضی بانک کشاورزی در حال اجرای مراحل احیا و توسعه شش طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به مساحت چهار هزار و 400 هکتار است که از این تعداد سه طرح ظرف سه ماه آتی به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی افزود: در حال حاضر نیز مراحل انتقال آب و تعبیه‌های تجهیزات نوین آبیاری در یک هزار و 900 هکتار از اراضی زراعی منطقه سودجان واقع در چهارمحال و بختیاری توسط این شرکت در حال اجراست.

 

صفائی‌فرد با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این شرکت، تصریح کرد: شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی(بانک زمین)، زیرمجموعه‌ای از بانک کشاورزی است که فعالیت خود را از سال 68 آغاز کرده و هم اکنون احیا و توسعه 75 هزار هکتار از اراضی کشور را عهده‌دار شده است.

 

وی احداث مجتمع‌های تولیدی، شهرک‌های گلخانه‌ای، شیلات، دامپروری و همچنین توسعه و احیا اراضی کشاورزی را از مهم‌ترین اهداف این شرکت برشمرد و گفت: این شرکت اراضی ملی و منابع مالی را به ترتیب از جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی تحویل می‌گیرد و سپس محصول تحویل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی کشور، از عملیات اجرایی یکی از بزرگترین شهرک‌های گلخانه‌ای کشور با مساحت 750 هکتار خبر داد و گفت: در این شهرک سطح زیر کشت هر گلخانه پنج هکتار است.

صفائی‌ در پایان خاطرنشان کرد: شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی، همواره آمادگی لازم برای احیا و توسعه اراضی کشاورزی را دارد.

 

46

 

نظر شما