شناسهٔ خبر: 1902066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسط مدیرعامل سازمان آمار و فناوری شهرداری قزوین

پروژه‌های شهرداری قزوین در عرصه فناوری تشریح شد

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین پروژه‌های اجرا شده این سازمان را در ارائه دستاوردهای نوین خدمات الکترونیکی به شهروندان قزوینی تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن اسفندیاری در همایش ارائه دستاوردهای نوین خدمات الکترونیکی شهرداری قزوین که ظهر امروز در سالن قائم (عج) منطقه دو شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است تا بتواند خدمات مطلوبی را در عرصه الکترونیکی به شهروندان قزوینی ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین اقدامات خوبی را انجام داده است،‌ تصریح کرد: پروژه شهرنمای تصاویر 360 درجه با هدف کاهش بازدیدهای کارشناسی بصری زائد و بازدید مجازی از شهر قزوین اجرا شده است که از جمله این اقدامات به شمار می‌آید.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین با بیان اینکه پروژه یاد شده تکنولوژی نوینی در شهر قزوین است، اضافه کرد: این پروژه در سامانه پورتال شهرداری قزوین موجود است و علاقمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

اسفندیاری به پروژه دیگر سازمان با نام سامانه ضابطه پویا اشاره کرد و افزود: این پروژه در راستای اعلام طبقات در ساخت و ساز اجرا شده است و هر شهروندی می‌تواند از این سامانه ویژگی‌های مهم ملک خودش را به دست آورد.

وی با بیان اینکه شهروندان با استفاده از این سامانه می‌توانند بدانند که چقدر مجاز به احداث طبقات ساختمانی در ملک زمین خود هستند، افزود: همه اطلاعات ملک در سامانه یاد شده موجود است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین یادآور شد: این سامانه در تهران و مشهد نیز فعال بوده و قزوین سومین شهر مجهز به این سامانه است.

این مسئول به نرم‌افزار جستجوی متوفی اشاره کرد و ادامه داد: این مهم نیز از جمله پروژه‌های سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین است که هر فردی با استفاده از آن می‌تواند موقعیت قبر عزیز خود را بیابد.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین به سیستم مدیریت یکپارچه معاملات سمین اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل زیرساخت‌های مناقصات، مزایده‌ها و مدیریت قراردادها است که این اقدامات را به صورت روشن شفاف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین حاضر است در این پروژه به شهرداران دیگر استان‌ها و در اداره‌ها و شهرداری‌های استان قزوین ارائه خدمات کند.

این مسئول نسخه تپلت را از دیگر پروژه‌های سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین دانست و ادامه داد: این پروژه موبایل کارشناسان است و امکان نمایش نقشه‌های آنلاین GIS را در دستگاه‌ها برای کارشناسان شهرداری قزوین فراهم می‌کند.

اسفندیاری اجرای سیستم عوارض خودرو را از دیگر پروژه‌های سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین برشمرد و یادآور شد: در این پروژه هشت زیرسیستم حسابداری مالی، کنترل بودجه، وجه نقد، حقوق منابع انسانی و مالی، اموال و دارایی ثابت و اعتبارات موجود است و متقاضیان می‌توانند از آن استفاد کنند.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: همه پروژه‌های ارائه شده در راستای رفاه حال شهروندان قزوینی و کسب رضایت آنان از شهرداری قزوین در ارائه خدمات الکترونیکی بوده است.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

نظر شما