شناسهٔ خبر: 1901226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا - قدیمی | لینک خبر

پیروزی های مهم ارتش عراق و سوریه در جنگ با تروریست‌ها؛

دروازه ورود تروریست‌ها به کربلا تحت کنترل نیروهای داوطلب/ شمارش معکوس برای شکستن محاصره 28 ماهه «نبل و الزهرا» سوریه + فیلم و نقشه

همجواری با فلوجه از یک سو و با شهر کربلا از سوی دیگر سبب شده تا از «جرف الصخر» به عنوان دروازه ورود تروریست‌ها به استان‌های جنوبی و شهرهای مقدس شیعیان یاد شود، که با تلاش نیروهای مردمی و ارتش این شهر امن شده است. عملیات آزادسازی جرف الصخر دومین علمیات موفقیت آمیز مشترک ارتش و نیروهای مردمی در دو ماه اخیر است.

صاحب‌خبر -
پیروزی های مهم ارتش عراق و سوریه در جنگ با تروریست‌ها؛
دروازه ورود تروریست‌ها به کربلا تحت کنترل نیروهای داوطلب/ شمارش معکوس برای شکستن محاصره 28 ماهه «نبل و الزهرا» سوریه + فیلم و نقشه

   گروه بین الملل – رجانیوز:  پیش روی ارتش سوریه و عراق در جبهه های درگیری با تروریست ها ادامه دارد.

به گزارش رجانیوز، از عراق خبر می‌رسد که عملیات مشترک ارتش و نیروهای مردمی با عنوان «عاشورا» برای پاکسازی کامل منطقه استراتژیک «جرف الصخر» امروز نیز ادامه پیدا می‌کند.

در همین راستا سخنگوی فرماندهی عملیات بابل با اعلام پایان مرحله نخست عملیات منطقه راهبردی جرف الصخر تأکید کرد که مرحله دوم عملیات از صبح شنبه آغاز شده است .

"عقیل الطریحی" استاندار کربلا نیز دیروز اعلام کرد که منطقه جرف الصخر کاملا امن شده است، و آزاد سازی این منطقه آغازی برای پاکسازی همه مناطق عراق و بیرون راندن عناصر داعش است .

در عملیات آزادسازی جرف الصخر علاوه بر نیروهای ارتش، رزمندگان شیعه با مشارکت حزب‌الله عراق،سازمان بدر، عصائب اهل حق ، کتائب سیدالشهدا(ع) و تعدادی از گروه‌های دیگر حضور داشتند.

بنابر اخبار منتشر شده تاکنون شهر جرف الصخر و چن دین روستای اطراف آن به تصرف ارتش و نیروهای مردمی درآمده و نبرد در روستاهای شمالی جرف الصخر مثل فارسیه و فاضلیه همچنان جریان دارد.

نیروهای مردمی و ارتش در تلاش هستند مسیر امداد داعش از استان انبار به ناحیه یوسفیه در جنوب بغداد را قطع کنند تا حلقه محاصره تروریست ها کامل شود.

منطقه «جرف الصخر» در استان بابل و حدفاصل شهر بغداد و کربلا قرار دارد. این شهر از غرب و شمال غرب با استان الانبار و شهر فلوجه و از سمت جنوب با شهر کربلا همسایه است.

همجواری با فلوجه از یک سو و با شهر کربلا از سوی دیگر سبب شده تا از «جرف الصخر» به عنوان دروازه ورود تروریست‌ها به استان‌های جنوبی و شهرهای مقدس شیعیان یاد شود، که با تلاش نیروهای مردمی و ارتش این شهر امن شده است.

دومین تجربه موفق همکاری ارتش و نیروهای مردمی

عملیات آزادسازی جرف الصخر دومین علمیات موفقیت آمیز مشترک ارتش و نیروهای مردمی در دو ماه اخیر است.

پیش از این و در ابتدای شهریور ماه، نیروهای داوطلب و ارتش عراق طرح عملیات آزادسازی منطقه آمرلی را با موفقیت اجرا کردند و توانستند شهر شیعه نشین آمرلی پس از هشتاد روز آزاد کنند.

پس از عملیات آمرلی، درگیری با تروریست ها در منطقه طورموزخاتو در شرق عراق و استان صلاح الدین ادامه پیدا کرد که به پاکسازی کامل این منطقه از وجود تروریست‌ها منجر شد.

با به پایان رسیدن موفقیت آمیز عملیات آمرلی، نیروهای مردمی که در گروه های شبه نظامی عصائب اهل حق، سرایا الاسلام، حزب الله عراق، کتائب سیدالشهدا و ... سازماندهی شدند به منظور تامین امنیت استان های جنوبی و شهر کربلا به ویژه در ایام عزادارای امام حسین (ع) ، آزادسازسازی منطقه جرف الصخر را در دستور کار قرار دادند و در کمتر از 24 ساعت توانستند کنترل این شهر را به دست بگیرند.

با این حال جدال جرف الصخر که به معنای تامین امنیت شهرهای شیعه نشین است به معنای پایان کار نیروهای داوطلب شیعی نیست و قرار است این نیروها که بنابر فتوای آیت الله سیستانی پا به عرصه مبارزه با داعش نهادند به ارتش عراق برای پاکسازی دیگر شهرهای عراق کمک کنند.

نیروهای داوطلب و ارتش عراق قرار است بعد از تثبیت امنیت در شمال کربلا، خود را برای پاکسازی شهر فلوجه آماده کنند.

مورک تحت سیطره سهیل حسن

اما نهصد کلیومتری شمال غربی جرف الصخر و در داخل مرزهای سوریه، ارتش سوریه در درگیری های شدید با تروریست ها موفق شد برخی از مناطق ردیف حماه شمالی را به کنترل خود در آورد.

فرمانده عملیات آزادسازی ریف حماه شمالی را سرهنگ سهیل حسن معروف به نمر (پلنگ) بر عهده داشته است. وی یکی از برجسته ترین فرماندهان نظامی سوریه به حساب می آید و دو ماه قبل از حلب به حماه فراخوانده شد تا ضمن دفع حمله تروریست ها، منطقه ریف شمالی حماه را پاکسازی کند.

 

 

Get the Flash Player to see this player.
url=/userfiles/flash/syria/syria-win.flv width=480 height=368 loop=false play=false downloadable=true fullscreen=true displayNavigation=true displayDigits=true align=center playlistThumbs=false

 

  فیلم: مورک پس از آزادی  دانلود

در صورت موفقیت کامل ارتش در منطقه ریف شمالی حماه، به نظر می رسد عملیات آزادسازی جنوب استان ادلب و کنترل منطقه خان شیخون آغاز شود .

خان شیخون مرکز تجمع تروریست ها در جنوب استان ادلب به حساب می آید و در صورت آزادسازی این شهر، راه برای پاکسازی کامل ریف جنوبی ادلب فراهم می شود . با توجه به حضور نظامی ارتش سوریه در امتداد نوار جنوبی تا مرکزی استان ادلب، در صورت آزادسازی مناطق جنوبی استان ادلب، تروریست‌های که بیش از دو سال در شهرهای این استان حضور دارند به شدت تحت فشار قرار می گیرند .

استان ادلب از مراکز اصلی تروریست های وابسته به القاعده از جمله جبهه النصره به حساب می آید.

در شمال غربی سوریه و در استان حلب نیز ارتش و رزمندگان حزب الله توانستند به پیشروی های «متر به متر» خود ادامه دهند و تنها 10 کیلومتر با شهرهای شیعه نشین «نبل و الزهرا» فاصله داشته باشند.

نظر شما