شناسهٔ خبر: 1890814 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

حمايت روساي دانشگاه‌هاي بزرگ تهران از گزينه دولت براي وزارت علوم

صاحب‌خبر -
تعدادي از روساي دانشگاه‌هاي بزرگ تهران ضمن حمايت قاطع از دكتر نيلي احمدآبادي به عنوان گزينه معرفي شده به مجلس براي وزارت علوم، وي را انتخابي شايسته براي اين سمت دانستند و ابرازي اميدواري كردند تا دكتر نيلي از مجلس شوراي اسلامي رأي اعتماد كسب كند.
به گزارش ايسنا، پس از گذشت حدود سه ماه از استيضاح دكتر فرجي دانا سرانجام دكتر روحاني با ارائه نامه‌اي خطاب به مجلس شوراي اسلامي دكتر محمود نيلي احمدآبادي سرپرست كنوني دانشگاه تهران را به عنوان وزير پيشنهادي دولت جهت سكانداري وزارت علوم معرفي كردند.
دكتر علي برخورداري، رئيس دانشگاه علم و صنعت درباره انتخاب دكتر نيلي احمدابادي به عنوان گزينه دولت براي وزارت علوم گفت: تا آنجايي كه من ايشان را مي‌شناسم دكتر نيلي از اساتيد برجسته و رئيس دانشكده فني دانشگاه تهران بوده‌اند و در جلساتي كه با ايشان به عنوان سرپرست دانشگاه تهران داشتم ايشان را فردي برجسته از نظر علمي ديده‌ام و از نظر مديريتي نيز فرد شايسته‌اي هستند.
وي با ابراز اميدواري نسبت به اين كه دكتر نيلي از مجلس شوراي اسلامي رأي اعتماد كسب كند، اظهار كرد: آنچه كه براي ما اهميت دارد اين است كه وزارت علوم از بي‌سرو ساماني بيرون بيايد و خوشبين هستم با توجه به سوابق ايشان رأي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي را كسب كند.
دكتر علي خاكي صديق، رئيس دانشگاه خواجه نصير نيز دكتر نيلي را بهترين گزينه براي وزارت علوم عنوان و اظهار كرد: با شناختي از دكتر نيلي در دوره رياست دانشكده فني و بعد از آن در حوزه‌هاي ديگر دارم ايشان يكي از بهترين گزينه‌هايي است رئيس جمهور مي‌توانست به عنوان وزير يشنهادي دولت به مجلس معرفي كند. اميدوارم با كسب رأي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي در اين حوزه نيز موفق عمل كنند.
دكتر سيد احمد معتمدي، رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير هم درباره انتخاب دكتر نيلي گفت: دكتر نيلي جزو افراد با سابقه آموزش عالي هستند و انتخاب ايشان به عنوان گزينه دولت براي وزارت علوم انتخاب بسيار خوبي است. از آنجايي كه وي سرپرستي دانشگاه تهران كه دانشگاه مادر كشور محسوب مي‌شود را برعهده داشتند به همين منظور انتخاب شايسته‌اي است و با توجه به سوابق ايشان اميدوارم رأي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي كسب كنند و ما روساي دانشگاه‌ها نيز وي را كمك خواهيم كرد تا در كار موفق باشند.
در همين رابطه دكتر محمد تقي احمدي، سرپرست دانشگاه تربيت مدرس نيزاظهاركرد: انتخاب ايشان، انتخاب بسيار خوب و شايسته‌اي است و اميدوارم با رأي مثبت نمايندگان به وي شاهد حضور ايشان در وزارت علوم باشيم و نتايج مثبتي نيز در اين زمينه كسب كنند.

نظر شما