شناسهٔ خبر: 18887984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

كدخدايي: در تعريف جزئيات رجل سياسي همه قصور داشته‌ايم

در تعريف جزئيات رجل سياسي همه قصور داشته‌ايم و اميدواريم بعد از انتخابات 96 دولت و مجلس در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ايرنا، عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان ديروز در حاشيه مراسم افتتاح رسمي ستاد مركزي هيئت نظارت بر انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و ميان دوره‌اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از ثبت‌نام جمع كثيري از مردم در انتخابات رياست جمهوري و اينكه شوراي نگهبان رجل سياسي را تعريف نكرده است، اظهار داشت: طبق بند 9 اصل 110 قانون اساسي تشخيص صلاحيت‌ها بر عهده شوراي نگهبان است و بر اساس اصل 115 نيز تشخيص صلاحيت‌ها بر عهده اين شورا بوده و اين نظر گذشته و امروز ما است. وي افزود: در گذشته كه دوستان مجلس اقداماتي انجام دادند از نظر شوراي نگهبان تداخل در وظايف اين شورا بوده و اعضا با آن مخالفت كرده‌اند كه به استناد بند 9 اصل 110 قانون اساسي بوده است.
 
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد: انتظار ما اين بود كه بعد از ابلاغ سياست‌هاي كلي انتخابات از سوي رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس همت مي‌كردند و مقررات و مصوبات لازم را در اين زمينه تنظيم مي‌كردند كه البته بخشي از آن بر عهده شوراي نگهبان بوده است. كدخدايي ادامه داد: شوراي نگهبان هميشه در جلسات خود در هنگام بررسي صلاحيت‌ها شرايط را مد نظر قرار داده است و مقررات جزئي‌تر بر عهده دوستان ما در مجلس و دولت بوده است. وي ابراز اميدواري كرد بعد از انتخابات اين كار انجام شود كه البته بايد بپذيريم همه قصور داشته‌ايم. سخنگوي شوراي نگهبان همچنين در پاسخ به اين سؤال كه شوراي نگهبان مصاديق رجل سياسي را طبق سياست‌هاي كلي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در زمينه انتخابات مشخص نكرده است، اظهار داشت: ما در دور گذشته انتخابات آيين‌نامه‌اي را بررسي و تصويب كرده بوديم و اين آيين‌نامه به عنوان دستور‌العملي مبنا قرار گرفته است و در اين دوره هم بر اساس همين آيين‌نامه بررسي صلاحيت‌ها را آغاز كرده‌ايم.

برچسب‌ها:

نظر شما