شناسهٔ خبر: 1886327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سبک زندگی دینی با محوریت قرآن مهمترین موضوعی است که باید به آن توجه شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان فارس گفت: مسئله سبک زندگی دینی با محوریت قرآن مهمترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام غلامحسین نیازی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان فارس امروز (2آبان) در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» که در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) برگزار شد، این مسابقات را یکی از برنامه های کانون فرهنگی و هنری مساجد در راستای آموزش فرهنگ سازی قرآنی خواند و گفت: مسئله سبک زندگی دینی با محوریت قرآن مهمترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

 

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس با اشاره به اینکه مرحله استانی جشنواره کشوری «مدهامتان» در هفت رشته در این حرم مطهر برگزار شد، افزود: این مسابقات در رشته های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه 400 نفر در این مسابقات ثبت نام و شرکت کردند، یادآور شد: نتایج مسابقات پس از ارزیابی داوران اعلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام نیازی اظهار داشت: اگر می خواهیم زندگی خوبی در دنیا  و آخرت داشته باشیم و به سعادت برسیم باید به قرآن کریم رو بیاوریم و دستورات این کتاب آسمانی را عملیاتی کنیم.

 

وی برگزاری این جشنواره ها را دارای اثرات مناسب در جامعه دانست و اضافه کرد: اما این اثرات کافی نیست و باید به گونه ای برنامه ریزی شود آموزش و سبک زندگی قرآنی را در بخش های مختلف جامعه داشته باشیم.

 

نیازی بر لزوم ایجاد پارک، باغ و خانه های دیجیتال قرآنی در سطح شهر در یک فضای جذاب و مناسب تاکید و تصریح کرد: باید کیوسک های قرآنی در فرودگاه ها ایجاد شود چرا که باعث می شود مردم با آموزه های قرآنی بیش از پیش آشنا شوند.

 

وی با اشاره به وجود 2 کانون تخصصی قرآن در استان فارس، افزود: یکی از این کانون های تخصصی قرآنی در شیراز و دیگری در لامرد فعالیت دارد و هر کاری از دست ما بر آید برنامه های قرآنی را صورت می دهیم.

 

پایان پیام/

نظر شما