شناسهٔ خبر: 1874031 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کسب ۱۶ طلا در پنجمین روز بازیهای پاراآسیایی اینچئون

صاحب‌خبر -


به گزارش واحد مرکزی خبر، در ادامه رقابت های دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی و در روز پنجم، کاروان ورزشی معلولان و جانبازان ایران جایگاه چهارم کشورمان را در این دوره از بازی ها تثبیت کردند.نتایج امروز رقابتهای کاروان ایران به شرح زیر است:

درخشش سی و پنجمین طلا بر گردن احسانی شکیب

درپنجمین روز بازیهای پاراآسیایی اینچئون، جاوید احسانی شکیب در ماده پرتاب دیسک در کلاس F55 موفق شد طلای با ارزش دیگری کسب کند.

باقری جدی قهرمان پرتاب وزنه شد

جلیل باقری جدی در ماده پرتاب وزنه، کلاس F55-56 با رقبایی از کشور برونئی، هند، ویتنام، مغولستان، فیلیپین، عمان، اردن و چین مبارزه کردند که در نهایت با پرتاب 10.53 متر به مقام قهرمانی دست پیدا کرد. علی محمدیاری نیز با رکورد 10.02 متر به مدال نقره رسید. در این رشته، ورزشکاری از ویتنام با پرتاب 9.88 به برنز دست یافت و مختاری، گلپسند و ملک‌پور به ترتیب ششم، هفتم و هشتم شدند.

صادق زاده طلای آسیا را به گردن آویخت

علی صادق‌زاده نماینده دسته 107 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.وی در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 215 و 225 کیلوگرمی شد، اما حرکت سوم در مهار وزنه 232.5 کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان 225 کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کند. مدال نقره و برنز این وزن به مالزی و تایلند رسید.

دفاع والیبال نشسته از عنوان قهرمانی

تیم والیبال نشسته ایران دردیدار نهایی این رشته تیم چین را با نتیجه شکست داد و با اقتدار از عنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کرد و طلا گرفت. این دوازدهمین طلای کاروان غدیر در روز پنجم محسوب می‌شود.تیم والیبال نشسته ایران درسه گیم متوالی و با نتایج 25 بر12 ،25 بر 20 و 29 بر 27 تیم چین را شکست داد.

تیم گلبال مردان طلایی شد

تیم گلبال مردان  ایران در فینال گلبال مردان بازی‌های پاراآسیایی با نتیجه 10 بر صفر بر تیم چین  قهرمان پاراالمپیک غلبه کرد و قهرمان این دوره از مسابقات شد. حسن جعفری،سید مهدی سیاحی ومحمد منصوری بازیکنان تیم ایران بودند.

طلای حیدری در پرتاب دیسک

در ماده اف 12 پرتاب دیسک، مسعود حیدری با پرتاب 45 متر 20 سانتیمتر قهرمان شد و مدال طلا گرفت. فلاح نصیرپوران با 37 متر و 5 سانتیمتر نقره گرفت و چین چانگ از تایپه با 37 متر و 5 سانتی متر مدال برنز گرفت.

عسکری قهرمان دوی 800 متر

در سومین روز ازرقابتهای پاراآسیایی، حسن عسکری با رکورد 2 دقیقه و3 ثانیه و9 صدم ثانیه نام خود را در صدر ماده 800 متر ثبت کرد. علی الهی نیز در همین ماده با رکورد  دو دقیقه 5 ثانیه و 14 صدم ثانیه بر سکوی دوم ایستاد و دونده ای از ازبکستان سوم شد.

چهارمین طلای تیراندازی در چله کمان رنجبر

ابراهیم رنجبر در فینال بازی‌های ریکرو موفق شد حریف چینی خود را با نتیجه 5 بر صفر با اقتدار شکست دهد و بر سکوی قهرمانی بایستد.

طلای تیمی بر گردن جودوکاران

ملی‌پوشان جودوی ایران در فینال این مسابقات مقابل میزبان قرار گرفتند و با برتری 3 بر 2 موفق شدند مدال طلا را به دست آورند.

نعمتی قهرمان ریکرو پاراآسیایی

زهرا نعمتی در فینال مسابقات ریکرو تیراندازی باکمان با حریف چینی خود با نتیجه 5-5 مساوی کرد و در تیر طلایی 9 بر 7 از سد این حریف گذشت و سومین طلایی تیروکمان ایران نام گرفت.

تیم فوتبال 7 نفره به طلا رسید

تیم فوتبال 7 نفره ایران
با برتری 5 بر صفر مقابل تیم هفت نفره ژاپن به عنوان قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. این تیم که با سه برد پیاپی به فینال رسیده بود با گلهای اکبری (2گل) سعید تیزبر(2گل) و هاشم رستگاری به برتری رسید.

طلا و نقره پرتاب دیسک برای ایران

علی محمدیاری
در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F56 با ثبت رکورد 45 متر و 49 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. محمدیاری با این پرتاب موفق به شکستن رکورد جهان در این ماده شد. پرویز گل‌پسند دیگر نماینده ایران در این رشته با 36 متر و27 سانتیمتر به مدال نقره رسید.

حسینی هم در پرتاب دیسک طلایی شد

سید مهران حسینی هم موفق شد در ماده پرتاب دیسک کلاس f35/36 با پرتاب 40 متر و 14 سانتیمتر به قهرمانی دست یابد. سلطان محمد الکعبی با پرتاب36.34 دوم شد و مدال برنز این رشته به مرتضی البیاتی از عراق با پرتاب 37.77 رسید.

جوکار صیاد طلای بیستم در پرتاب نیزه

عبدالرضا جوکار پرتابگر نیزه ایران بیستمین مدال طلای ایران را در بازیهای پاراآسیایی 2014کسب کردجوکار روز پنجشبه در رقابت های پرتاب نیزه کلاس اف 53 و 54 با رکورد 20متر و 19 سانتیمتر در رده اول ایستاد .در این ماده نمایندگان امارات و وعراق دوم و سوم شدند.

نوری در کامپوند انفرادی طلایی شد

هادی نوری در فینال انفرادی کامپوند بازیهای پاراآسیایی موفق شد با نتیجه 142 بر 136 حریف هنگ کنگی خود را شکست داده و عنوان قهرمانی را به دست آورد. وی در مسابقات میکس تیمی نیز بر سکوی قهرمانی ایستاده بود.

قهرمانی تیم میکس کامپوند ایران

تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب سمیه عباسپور و هادی نوری  در فینال بازیهای تیراندازی با کمان موفق شد با نتیجه 147 بر 144 از سد تیم کره جنوبی گذشته و صاحب مدال طلا شود. تیم های عراق و چین تایپه نیز عناوین سوم و چهارم را کسب کردند.

الفت‌لاوی به نقره پرتاب نیزه دست یافت

علی الفت لاوی در ماده پرتاب نیزه مردان کلاس F37/38 با ثبت رکورد 44 متر و 48 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت. پرتابگر چینی با 52 متر و 80 سانتی‌متر در این ماده قهرمان شد. ورزشکار پاکستانی هم در این ماده سوم شد.

یک نقره و یک برنز در پرتاب وزنه

در فینال پرتاب وزنه کلاس F34 محسن کائیدی، جلال خاکزادیه و سیامک صالح فرج زاده با نمایندگانی از چین، امارات، برونئی، کویت و قطر مبارزه می کردند که در نهایت صالح فرج زاده با ثبت رکورد 10.32 متر در مکان دوم و محسن کائیدی با ثبت رکورد 9.84 در مکان سوم قرار گرفتند. در این ماده، عبدالقدیر عبدالرحمان ورزشکار قطری با پرتاب 10.54 مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

والیبال نشسته زنان نایب قهرمان شد

تیم والیبال نشسته زنان ایران دردیدار نهایی این رشته در بازی های پارا آسیایی مقابل تیم قدرتمند چین درسه گیم متوالی (25 بر 15 ،25 بر 12 و 25 بر  12 ) با نتیجه 3 برصفر شکست خورد و نقره‎ای شد. ترکیب اولیه تیم ایران در دیدار نهایی را زهرا دانای طوس، زهرا عبدی، معصومه زارعی، نسرین فرهادی، زینب ملکی و طیبه جعفری تشکیل دادند. تیم والیبال معلولان ایران در دیدار رده بندی تیم ژاپن را با نتیجه 3 برصفر شکست داده و راهی دیدار نهایی شده بود.

بازرگان در پرتاب دیسک نقره گرفت

در ادامه رقابتهای دو و میدانی سولماز بازرگان موفق شد در کلاس F44 پس از چینی ها سوم شود و گردن آویز برنز را به خود اختصاص دهد. یانگ یوئی از چین با پرتاب 40.43 به قهرمانی رسید، هموطنش یائو جوئان با ثبت رکورد 37.98 دوم شد و بهترین پرتاب سولماز بازرگان 26.19 بود که به برنز رسید.

گلبال بانوان به نقره دست یافت

تیم گلبال بانوان ایران که  بدون شکست فینالیست شده بود در مسابقه پایانی با نتیجه سه بر یک مغلوب تیم چین شد و به مدال نقره این دوره از بازیها رسید.

نقره رضی در وزنه برداری

وزنه بردار 97 کیلوگرم ایران در دومین دوره بازیهای پاراآسیایی مدال نقره گرفت. سامان رضی توانست با مهار وزنه 208 کیلوگرمی بعد از وزنه بردار اماراتی به مقام دوم برسد.

برنز اینچئون برای بسکتبال با ویلچر زنان و مردان

در دیدار رده بندی بسکتبال با ویلچر بانوان، ملی پوشان کشورمان با نتایج 8 بر 9، 12 بر 5، 14 بر4، 19 بر 7 و نتیجه نهایی 53 بر 25 موفق شدند قاطعانه کره جنوبی را شکست داده و به نشان برنز دست یابند.تیم مردان نیز در دیدار رده‌بندی با برتری 87 بر 51 مقابل تایلند به مقام سوم و مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

تیم میکس ریکرو برنز گرفت

تیم ریکرو میکس ایران با ترکیب زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر موفق به شکست 6 بر صفر عراق شد و بر سکوی سوم ایستاد.

دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جمعه به پایان می‌رسد. کاروان ورزشی ایران با 204 ورزشکار(145 مرد و 56 زن) در 16 رشته ورزشی در این بازیها حضور پیدا کرده است و تاکنون با 35 مدال طلا، 48 نقره و 29 برنز و مجموع 112 مدال در جایگاه چهارم این دوره از مسابقات قرار دارد. ایران در دوره گذشته که به میزبانی چین در گوانگجو برگزار شد با کسب 23 مدال طلا، 17 نقره و 20 برنز و مجموع 60 مدال به عنوان چهارمی دست پیدا کرده بود.



نظر شما