شناسهٔ خبر: 1873793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رهبر انقلاب بر پیکر آیت‌الله مهدوی کنی اقامه نماز کردند

خبرگزاری شبستان: مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی (رضوان الله ) رییس فقید مجلس خبرگان رهبری با حضور اقشار مختلف مردم و شاگردان و دوستداران ایشان در دانشگاه تهران آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی (رضوان الله ) رییس فقید مجلس خبرگان رهبری با حضور اقشار مختلف مردم و شاگردان و دوستداران ایشان در دانشگاه تهران آغاز شده است.

درهای دانشگاه تهران از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز برای انجام مراسم تشییع این عالم فقید به روی عزاداران گشوده شده است.

بر این اساس از ساعت 6:30 صبح امروز ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در میادین اصلی و پایانه های شهر تهران مستقر است تا نسبت به  انتقال شهروندان محترم  به محل مراسم تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه تهران اقدام کند.

پس از مراسم دانشگاه تهران و اقامه نماز، اتوبوسهای شرکت واحد در خیابان های اطراف دانشگاه مستقر هستند تا مشایعت کنندگان را به محل خاکسپاری در حرم  حضرت عبدالعظیم حسنی شهر ری منتقل کنند. 

اتوبوسهای شرکت واحد پس از پایان مراسم خاکسپاری آمادگی دارند شرکت کنندگان در این مراسم را به مبادی اولیه باز گردانند.

مراسم تشییع با قرائت زیارت عاشورا شروع شده و پس از تلاوت  آیاتی از کلام الله مجید ، مداحان اهل بیت (ع) مدیحه سرایی خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار است بر پیکر آیت الله مهدوی کنی نمازاقامه کنند و پس از اقامه نماز- تشییع پیکر پاک این عالم ربانی از خیابان انقلاب به سمت چهار راه ولیعصر تا خیابان حافظ خواهد بود .

فرمانداری ویژه شهرستان ری اعلام کرد، پیکر مطهر آیت الله مهدوی کنی پس از قرائت نماز در ساعت 10:30 وارد شهر ری و از ضلع شرقی حرم در میدان شهید قشقایی تشییع و در جوار مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزاده حمزه (ع) تدفین خواهد شد.

پیکر مطهر این عالم ربانی و سیاستمدار صادق و یار دیرین امام و رهبری در شهر ری - در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده خواهد شد.

آیین وداع با پیکر مرحوم آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری و موسس و رییس دانشگاه امام صادق (ع) شامگاه چهارشنبه با حضور صدها تن از دانشجویان دانشگاهها- مسوولان و مردم در مسجد این دانشگاه در تهران  برگزار شد.

آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری از 14 خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره ) به علت حمله قلبی دربیمارستان بستری شد و روز سه شنبه 29 مهرماه دعوت حق را لبیک گفت.

پایان پیام/

نظر شما