شناسهٔ خبر: 1872594 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

ایران روی سکوی چهارم ایستاد

صاحب‌خبر -
آرمان: چهارمین روز بازی های پاراآسیایی 2014  تعداد 21 مدال رنگارنگ برای کاروان کشورمان به همراه داشت. 6 طلا، 10 نقره و 5 برنز حاصل تلاش ورزشکاران کشورمان در روز گذشته بود تلاشی که باعث شد ایران رتبه چهارمی جدول توزیع مدال‌ها را از آن خود کند.
 فوتبال 5 و 7 نفره
تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان و کم بینایان کشورمان مقابل ژاپن به میدان رفت که در پایان با نتیجه 2 بر صفر از سد حریف گذشت و مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد. مسابقات فوتبال 5 نفره به صورت دوره ای برگزار شد و تیم کشورمان در آخرین دیدار خود با برتری 2 بر صفر مقابل ژاپن 10 امتیازی شد و قهرمانی خود را مسجل کرد.
  دوومیدانی
رقابت ورزشکاران ایران در رشته های مختلف دوومیدانی مانند روزهای گذشته مدال های رنگارنگی را برای کشورمان به همراه داشت. فائزه کرمانی در ماده پرتاب وزنه زنان کلاس F34 با ثبت رکورد 5 متر و 25 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت. مریم سلطانی دیگر نماینده کشورمان در همین ماده با 5 متر و 2 سانتی‌متر صاحب مدال برنز شد. پرتاب‌گر چینی در این ماده عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.مرضیه صدقی در ماده پرتاب نیزه زنان کلاس F53/54 با ثبت رکورد 12 متر و 63 سانتی‌متر به مدال برنز دست یافت. آریان لطفی در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F11 با ثبت رکورد 33 متر به مدال نقره دست یافت. دانیال سورانیان در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F35/36 با ثبت رکورد 12 متر و 44 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. سیدمهران حسینی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با 11 متر و 38 سانتی متر چهارم شد. صادق بیت‌سیاح در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F41 با ثبت رکورد 37 متر و 32 سانتی‌متر و محمدعلی ملک‌پور در رشته پرتاب دیسک کلاس F54/55 با ثبت پرتاب 36 متر و 56 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت.  در همین ماده جلیل باقری جدی با ثبت رکورد 36 متر و 45 سانتی‌متر به مقام دوم و مدال نقره دست یافت و نماینده چین نیز سوم شد. حسین سعیدی نماینده دوی کشورمان در فینال رشته 100 متر در کلاس T12 به مقام سوم رسید. احمد اجاقلو نماینده دوی کشورمان در فینال رشته 100 متر در کلاس T47 به مدال نقره رسید. رقابت های پرتاب وزنه در کلاس F55-56 در بخش بانوان برای ایران مدال به همراه داشت. دو ورزشکار شایسته کشورمان لیلا ملکی و هاشمیه متقیان در این کلاس حاضر بودند که لیلا ملکی توانست به مدال نقره دست یابد. ملکی در پرتاب نیزه مدال برنز گرفت و متقیان به مدال نقره رسید. در رشته پرتاب نیزه در کلاس F55 دو نماینده ایران حسین مختاری و محمد خالوندی حاضر بودند که در نهایت خالوندی توانست با رکورد 16/42 به مقام قهرمانی دست یابد. سجاد محمدیان، نماینده پرتاب وزنه ایران توانست با کسب رکورد  13 متر و 86 سانتی متر در بهترین پرتاب خود در کلاس F42 مدال طلای این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کند. در این ماده مهرداد کرم زاده با رکورد 12 متر و 18 سانتیمتر مدال برنز گرفت.
 شنا
شاهین ایزدیار در فینال ماده 100 متر قورباغه کلاس اس‌بی 9 با ثبت رکورد 1:12:32 دوم شد.
 تیراندازی
 ساره جوانمردی در تپانچه خفیف کلاس Sh1 و تپانچه بادی 10 کلاس Sh1 دو مدال طلا، مهدی زمانی در تپانچه بادی 10 متر مردان کلاس Sh1 و معصومه خدابخشی در تفنگ بادی 10 متر میکس Sh2 مدال نقره و عالیه محمودی در تپانچه بادی 10 متر زنان کلاس Sh1 مدال برنز گرفتند.
 جودو
محمد عابد در دیدار رده بندی جودو مقابل حریف مغولستانی قرار گرفت و با شکست حریف خود مدال برنز را کسب کرد. حامد علیزاده در دیدار نهایی جودوی نابینایان و کم بینایان بازی‌های پاراآسیایی 2014 مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت. وی در این مبارزه مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره قناعت کرد. حمزه ندری جودوکار وزن 100+ کیلوگرم تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان در فینال بازی های پارآسیایی 20١4 مغلوب حریف ازبکستانی شد و به مدال نقره دست یافت.
 والیبال
تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی این رقابتها به مصاف ژاپن رفت که با برتری 3 بر صفر مقابل حریف جواز حضور در دیدار پایانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی را کسب کرد. در بخش مردان، تیم ملی والیبال نشسته ایران در مرحله نیمه نهایی موفق شد با نتیجه 3 بر صفر عراق را شکست داده و راهی فینال شود.
 وزنه‌برداری
مجید فرزین نماینده دسته 80 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد. سیدحامد صلحی‌پور نماینده دسته 88 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.
 بسکتبال
تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان با نتیجه 84 ـ 75 مقابل ژاپن مغلوب شد و از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند.
 تیراندازی با  کمان
ورزشکاران کشورمان در این رشته توانستند با غلبه بر حریفان خود به مرحله بعد راه یابند. کاروان ایران امروز در رشته تیراندازی با کمان می تواند صاحب چندین مدال خوش‌رنگ دیگر  شود.

نظر شما