شناسهٔ خبر: 1853441 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

بازي‌هاي پاراآسيايي 2014 - اينچئون

17 مدال حاصل کار ايران در روز سوم

صاحب‌خبر -

کاروان ايران در روز سوم بازي‌هاي پاراآسيايي اينچئون 17 مدال به دست آورد. سومين روز از بازي‌هاي پاراآسيايي روزسه‌شنبه به پايان رسيد و کاروان ايران به 17 مدال دست پيدا کرد. کاروان ايران در روز سوم 4 طلا، 5 نقره و 8 برنز به دست آوردند. ايران در روز دوم صاحب 23 مدال شده بود.
شنا: وحيد کشتکار با ثبت رکورد 2:40 در اين ماده پس از نماينده ازبکستان قرار گرفت و دوم شد. کشتکار در روز اول اين مسابقات مدال طلاي 200 متر آزاد را از آن خود کرد و نخستين مدال آور کاروان غدير شد.در اين ماده محمد حسين کريمي با زدن رکورد 2:42 در مکان سوم قرار گرفت و بار ديگر برنز گرفت. کريمي پيش از اين يک مدال نقره و سه برنز کسب کرده بود. در اين گروه ديگر نماينده ايران مصطفي محمدي در کسب مدال موفق نبود و پنجم شد.مازيار ماضي يکي از جوان‌ترين ورزشکاران کاروان ورزشي ايران در ماده 200 متر قورباغه مقابل رقباي قدرتمند خود حرفي براي گفتن نداشت و آخر شد.نمايندگان شناي ايران در فينال ماده 100 متر آزاد کلاس ادغامي اس 2 تا 4 موفق نبودند و نتوانستند مدال بگيرند. علي اميني با ثبت رکورد 2:22 در رده هفتم قرار گرفت و عليرضا جليلي نيز با ثبت رکورد 2:44 در رده آخر قرار گرفت.علي نيکو در ماده 100 متر آزاد کلاس اس بي مسابقات شنا با ثبت رکورد 1:25 ششم شد و نتوانست مدال بگيرد.شاهين ايزديار در ماده 200 متر مختلط رکورد خود را تکرار کرد و به کسب مدال برنز اين ماده قناعت کرد. وي در ماده 400 متر آزاد کلاي اس 10 درحالي از نماينده قزاقستان پيش بود در 10 متر آخر با اختلاف دو صدم ثانيه دوم شد.حامد اصغريان در ماده 200 متر کلاس اس ام 12 با ثبت رکورد 2:59 هفتم شد و موفق به کسب مدال نشد.
دووميداني: در ادامه رقابت‌هاي دووميداني بازي‌هاي پاراآسيايي که در ورزشگاه اصلي مسابقات آغاز شده محسن مجيدي جمال آبادي در ماده پرتاب ديسک، کلاس F37 به مدال برنز دست پيدا کرد. در اين ماده، پرتابگر ازبکستان با پرتاب 53.84 به قهرماني رسيد و پرتابگر چيني با ثبت رکورد 52.22 نايب قهرمان شد. مجيدي نيز با پرتاب 46.35 به کارش پايان داد و برنز گرفت. در همين ماده هوشيار محمودي از کشورمان چهاردهم شد.در روز سوم بازي‌ها اولين طلاي کاروان غدير توسط بانوان به دست آمد.دو پرتابگر وزنه کشورمان در کلاس F57 سکوهاي اول و دوم را از آن خود کردند. مهناز اميني با ثبت رکورد 7 متر و 92 سانتي متر به مقام قهرماني رسيد و فاطمه منتظري با رکورد 7 متر و 66 سانتي‌متر نايب قهرمان شد.اعظم خداياري در همين ماده پنجم شد.اميني همچنين در پرتاب نيزه هم صاحب مدال طلا شد.در فينال رقابت‌هاي پرش طول مردان در کلاس T20 که با حضور نمايندگاني از ماکائو، هنگ کنگ، قطر، عربستان و ژاپن برگزار مي‌شد، کوروش فرهادي نماينده کشورمان نتوانست صاحب مدال شود و کار خود را با کسب مقام پنجمي به اتمام رساند.همچنين در مرحله مقدماتي دوي 800 متر مردان کلاس T11 حميد اسلامي در گروه خود سوم شد و از حضور در فينال بازماند.در فينال دوي 100 متر مردان کلاس T13 مهدي مرادي کوچه به عنواني بهتر از ششمي نرسيد.فائزه کرماني در رشته پرتاب نيزه کلاس F33 -34 يک مدال برنز ديگر به افتخارات کاروان ايران اضافه کرد. کرماني با ثبت رکود 14 متر و 59 سانتي‌متر به مقام سومي رسيد. ورزشکار چيني در اين ماده به قهرماني رسيد و پرتابگر اماراتي دوم شد. مريم سلطاني ديگر نماينده کشورمان در همين ماده به عنواني بهتر از پنجمي نرسيد.يونس سيفي‌پور، ورزشکار شايسته ايران در رشته دووميداني، ماده پرتاب وزنه در کلاس F32 با ثبت رکورد 6.85 موفق به کسب مدال طلا شد. او در اين کلاس دو رقيب ديگر از کشورهاي کويت و کره‌جنوبي داشت که در نهايت رقيب کويتي‌اش دوم شد و کره‌جنوبي به برنز رسيد. اين دهمين طلاي کاروان غدير بود که توسط سيفي پور به دست آمد.علي اميدي در پرتاب نيزه با ثبت رکورد 52.29 به مقام سوم رسيد. احمد عفراوي ديگر نماينده ما در اين کلاس بود که به مقام پنجمي بسنده کرد.هاشميه متقيان در پرتاب ديسک زنان کلاس اف 56/ 55با ثبت رکورد 20 متر و 10 سانتي متر به مدال نقره دست يافت.مرتضي مختاري در پرتاب ديسک مردان کلاس F54/53 با ثبت رکورد 8 متر و 83 سانتي متر به مدال طلا دست يافت. عليرضا مختاري در همين ماده با 6 متر و 60 سانتي‌متر صاحب مدال نقره شد.
بسکتبال: تيم ملي بسکتبال با ويلچر کشورمان در دومين ديدار خود در اين دوره از بازي‌هاي آسيايي با نتيجه 95 بر 14 مغلوب تيم قدرتمند ژاپن شد.
واليبال: تيم ملي واليبال مردان ايران با نتيجه 3 بر صفر از سد قزاقستان گذشت. ايران در اين بازي با نتايج 25- 7، 25-18 و 25 -12 از سد قزاقستان گذشت.
تيراندازي با کمان: در ادامه سومين روز از بازي هاي پاراآسيايي در کامپوند، سميه عباسپور بعد از استراحت در بازي اول به مصاف کمانداري از ژاپن رفت و وي را با نتيجه 128 بر 126 شکست داد تا فردا مقابل حريفي از کره جنوبي قرار گيرد.هادي نوري نيز بعد از استراحت در دور اول حريفي از کره جنوبي را 136 بر 132 شکست داد تا در مرحله بعد مقابل کمانداري از کره جنوبي قرار گيرد.سيدزهرا حسيني با حساب 131 بر 127 برابر کره جنوبي، کاظم تن 131 بر 134 برابر هنگ کنگ و مجيد کاکوش 121 بر 105 برابر کره جنوبي نتيجه را واگذار کرده و از دور مسابقات کنار رفتند. مرحله نيمه نهايي مسابقات فردا برگزار مي‌شود.ابراهيم رنجبر در مسابقات تيراندازي با کمان بازي‌هاي پاراآسيايي بعد از استراحت در دور اول از سد حريفاني از قزاقستان، کره شمالي و کره جنوبي گذشت و به مرحله نيمه نهايي صعود کرد.راضيه شيرمحمدي نيز بعد از استراحت در بازي اول حريفاني از تايلند و کره جنوبي را شکست داد و جواز حضور در مرحله بعد را گرفت.زهرا نعمتي بانوي طلايي پاراالمپيک لندن نيز بعد از استراحت در دور اول کمانداراني از هند و عراق را از پيش رو برداشت تا فردا برابر حريفانش قرار گيرد. غلامرضا رحيمي برابر حريفاني از هنگ کنگ و چين پيروز شد اما برابر ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.
فوتبال: تيم فوتبال هفت نفره ايران در ديدار ديروز به مصاف ميزبان رفت و در يک بازي يک طرفه با نتيجه 14 بر صفر به پيروزي رسيد.
تيراندازي: اکبر عالي پور در تفنگ درازکش R5 با قرار گرفتن در جايگاه هشتم به فينال راه يافت. وي در تفنگ درازکش sh2 ششم شد. هادي نجفي و معصومه خدابخشي نيز در مکان نهم و يازدهم قرار گرفته و از رسيدن به فينال بازماندند.
جودو: محمد علي شناني در وزن 73- کيلوگرم تيم ملي جودوي نابينايان و ناشنوايان برابر حريفي از ازبکستان قرار گرفت. شناني در اين رقابت برابر حريفش ناکام ماند و در نهايت به مدال نقره بسنده کرد.
گلبال: بانوان گلباليست موفق شدند با نتيجه 4 بر يک ژاپن را شکست دهند. در گلبال مردان نيز شاگردان محمد بيدگلي در يک گيم حريف را با نتيجه 10 بر صفر مغلوب کرده و بدين ترتيب اين تيم را با باخت فني شکست دادند.
تنيس روي ميز: کاروان جانبازان و معلولان ايران دو مدال از رشته تنيس روي ميز به دست آورد. حسن جانفشان که با شايستگي به فينال رسيده بود، در رقابت نهايي نتوانست کيم مين جيو حريف کره اي خود را شکست دهد و با قبول شکست 3 بر صفر به نايب قهرماني و مدال نقره رسيد.محمد رنجبر نيز به همراه حريف کره اي خود مشترکا در مکان سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

نظر شما