شناسهٔ خبر: 1872058 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

سبقت از ازبکستان با 21 مدال

صاحب‌خبر -


کاروان غدیر با کسب 21 مدال رنگارنگ در روز چهارم دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی موفق شد جایگاه خود را در جدول ارتقا دهد و بالاتر از ازبکستان قرار گیرد. کاروان ورزشی کشورمان از روز نخست تاکنون 80 مدال را به نام خود ثبت کرده و این درحالی است که ایران در دوره قبل این رقابت‌ها یعنی بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو در مجموع 80 مدال را به دست آورد. اما روز چهارم این بازی‌ها با کسب 7 مدال طلا، 10 نقره و 5 برنز برای ایران همراه بود.
دانیال سورانانیان در پرتاب وزنه، صادق بیت سیاح در پرتاب دیسک، محمدعلی ملک پور در پرتاب دیسک، حامد صلحی‌پور در دسته 88 کیلوگرم وزنه‌برداری، سجاد محمدیان در پرتاب وزنه، محمد خالوندی در پرتاب نیزه و تیم ملی فوتبال 5 نفره موفق به کسب مدال طلا شدند. لازم به ذکر است حامد صلحی‌پور ضمن کسب مدال طلا با مهار وزنه 5/229 کیلوگرم به میزان نیم کیلو رکورد جهان و بازی‌های پاراآسیایی را ارتقای داد. فائزه کرمانی در پرتاب وزنه، آریان لطفی در پرتاب دیسک، معصومه خدابخشی در تفنگ بادی ایستاده، مجید فرزین در دسته 80 کلیوگرم وزنه‌برداری، حامد علیزاده در 100- کیلوگرم جودو، حمزه ندری در 100+ کیلو جودو، لیلا ملکی در پرتاب وزنه، احمد اجاقلو در دوی 100 متر، جلیل باقری در پرتاب دیسک و شاهین ایزدیار در شنای 100 متر قورباغه نقره رقابت‌ها را برگردن آویختند. همچنین مریم سلطانی در پرتاب وزنه، مرضیه صدقی در پرتاب نیزه، محمد عابد در 90 کیلوگرم جودو، مهرداد کرم زاده در پرتاب وزنه و حسین سعیدی در دوی 100 متر نیز صاحب مدال برنز شدند.
قهرمانی مقتدرانه فوتبال 5 نفره
تیم فوتبال پنج نفره ایران در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی با شکست ٢ بر صفر ژاپن با اقتدار قهرمان شد. ایران که برابر تیم ژاپن به میدان رفته بود توانست با گل‌های دیدنی زادعلی اصغری در دقایق 27 و 39 بر این تیم غلبه کند و قهرمان این دوره از رقابت‌ها شود.
گلبالیست‌ها فینالیست شدند
تیم گلبال مردان ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های پاراآسیایی با شکست ٩ بر ٦ تیم ژاپن راهی فینال شد.
راهیابی بانوان والیبالیست به فینال
تیم ملی والیبال نشسته بانوان با شکست ٣ بر صفر ژاپن به فینال بازی‌های پاراآسیایی راه یافت. شاگردان مهری جانداری حریف ژاپنی خود را در ٣ ست متوالی با نتایج ٢٥-١٨، ٢٥-١٥ و ٢٥-٢٣ مغلوب کردند و امروز باید در فینال با تیم ملی چین برای کسب مدال طلا رقابت کنند. لازم به ذکراست ایران با این پیروزی برای نخستین بار سهمیه ورودی پارالمپیک را کسب کرد.
تیم بسکتبال مردان از رسیدن به فینال بازماند
تیم بسکتبال باویلچر کشورمان با نتیجه ٨٤ بر ٧٥ مقابل تیم ژاپن مغلوب شد و از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند. این دیدار در وقت قانونی ٦٥ بر ٦٥ خاتمه یافته بود که در وقت اضافی این دیدار به نفع ژاپن به پایان رسید.
اشک تماشاگر کره‌ای از باخت بسکتبال ایران جاری شد
کره‌ای‌ها در تمام طول مسابقه بسکتبال با ویلچر مردان ایران با تیم ژاپن تیم کشورمان را بشدت تشویق می‌کردند. اما یکی از اتفاقات جالب در سالن، اشک خانم کره‌ای پس از باخت ایران آن هم در وقت اضافه بود. با به صدا درآمدن سوت پایان بازی، این خانم در حالی که اشک می‌ریخت، به سمت عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ایران رفت و به او گفت که قلبش از این باخت شکسته است و جالب‌تر این بود که آقاکوچکی شروع به دلداری او کرد و گفت به هر حال هر مسابقه‌ای برد و باخت دارد.

نظر شما